Το γνωμικό δεν ισχύει μόνο για τους ανθρώπους αλλά και για τα ρομπότ, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα της εταιρείας ρομποτικής Palo Alto στην Καλιφόρνια, σύμφωνα με το περιοδικό NewScientist.
Οι ερευνητές που συμμετέχουν στο έργο εκπαιδεύουν δοκιμαστικά ένα ρομπότ να κάνει ερωτήσεις στους ανθρώπους σχετικά με τα αντικείμενα που δεν αναγνωρίζει. Εφόσον οι δοκιμές αποδειχθούν επιτυχείς, ένα μεγάλο βήμα θα έχει συντελεστεί για την κατασκευή συσκευών που θα μπορούν να λειτουργούν με σχετική αυτονομία.
Η αναγνώριση των αντικειμένων έχει απασχολήσει πολύ τους ερευνητές της τεχνητής νοημοσύνης. Οι υπολογιστές, αν και μπορούν να μάθουν να αναγνωρίζουν απλά αντικείμενα όπως στυλό ή κούπες, συχνά κάνουν λάθη όταν αλλάζουν οι συνθήκες φωτισμού ή η οπτική γωνία. Η παράμετρος αυτή δυσχεραίνει την κατασκευή ρομπότ που θα κινούνται με ασφάλεια σε κτήρια και θα αλληλεπιδρούν με αντικείμενα.
Εκεί, όμως, που η τεχνητή νοημοσύνη «τα βρίσκει σκούρα», ο άνθρωπος διαπρέπει, καθώς η διαδικασία αναγνώρισης για τον άνθρωπο γίνεται αυτόματα, χωρίς κόπο. Αυτή τη δυνατότητα αποφάσισε να αξιοποιήσει ο ¶λεξ Σόροκιν, ειδικός στην πληροφορική στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, μαθαίνοντας στα ρομπότ να ζητούν βοήθεια από τους ανθρώπους.
Στο σύστημα που ανέπτυξε ο Σόροκιν, το ρομπότ παίρνει φωτογραφία το αντικείμενο που δεν γνωρίζει και τη στέλνει στο Mechanical Turk της Amazon. Οι εργαζόμενοι στη διαδικτυακή αυτή τοποθεσία τραβούν μια γραμμή γύρω από το αντικείμενο της φωτογραφίας και του δίνουν ένα όνομα με αντάλλαγμα 3-15 λεπτά για κάθε εικόνα που επεξεργάζονται.
Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν αρχικά, το ρομπότ κατάφερε να κινηθεί στα γραφεία της εταιρείας, στέλνοντας φωτογραφίες κάθε λίγα δευτερόλεπτα για να πάρει απάντηση εντός λίγων λεπτών. Το ποσοστό ακρίβειας της δοκιμής ήταν 80%, το οποίο σύμφωνα με τον Σόροκιν μπορεί να βελτιωθεί εάν πληρωθούν και άλλοι υπάλληλοι που θα διασφαλίζουν την εγκυρότητα των απαντήσεων.