Ελεύθεροι αφέθησαν λίγο πριν τις δύο το μεσημέρι, με εντολή του εισαγγελέα πλημμελειοδικών Λαμίας, οι δύο μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας με την οποία συγκρούστηκε τα ξημερώματα επιβατική αμαξοστοιχία κοντά στη γέφυρα της Παπαδιάς, λίγο πριν το σιδηροδρομικό σταθμό του Μπράλου.
Στις καταθέσεις τους, οι δύο μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας δήλωσαν ότι δεν αντιλήφθηκαν πως είχαν αποκοπεί 27 βαγόνια από το συρμό. Επιβεβαίωσαν ότι είχαν επικοινωνία με την τηλεδιοίκηση στο Λιανοκλάδι και ότι δήλωσαν "ακεραιότητα" όταν τους ζητήθηκε, ενώ επέμειναν ότι τα όργανα που είχαν στη διάθεσή τους, δεν έδειξαν πρόβλημα.
Από την πλευρά του, ο ελεγκτής κυκλοφορίας, Θανάσης Λεπίδας, στη δική του κατάθεση, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι μίλησε δύο φορές από το ραδιοτηλέφωνο με τους μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αφού –όπως είπε- οι ενδείξεις που είχε στον ηλεκτρονικό πίνακα δεν ήταν αυτές που θα έπρεπε.
Όπως υπογράμμισε, «ύστερα από δύο συνομιλίες με τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας και μετά τις σαφείς απαντήσεις που πήρα, μόνο τότε χάραξα πορεία για να συνεχίσει η επιβατική αμαξοστοιχία προς την Αθήνα».
Η επιβατική αμαξοστοιχία 605, με κατεύθυνση από Δίκαιο προς Αθήνα, έφτασε είκοσι λεπτά πριν τις τέσσερις το πρωί στο σταθμό της Αρπίνης, έναν παλιό παροπλισμένο σταθμό, που χρησιμοποιείται μόνο για διασταυρώσεις στα τρένα. Εκεί οι μηχανοδηγοί διαπίστωσαν ότι το τρένο δεν μπορεί να συνεχίσει την πορεία του, καθώς σε αντίθετη κατεύθυνση εκινείτο προς Λιανοκλάδι εμπορική αμαξοστοιχία με 34 βαγόνια και πέντε μηχανές, συνολικού μήκους περίπου 1.000 μέτρων.
Οι μηχανοδηγοί ανέμεναν στο σημείο έως ότου το εμπορικό τρένο περάσει από τη δεύτερη γραμμή μέσα στο σταθμό. Λίγα λεπτά αργότερα έλαβαν σήμα να προχωρήσουν και άρχισαν ν' αναπτύσσουν ταχύτητα. Ωστόσο, πέντε χιλιόμετρα μετά το σταθμό, σε συνεχόμενη δεξιά στροφή, ύστερα από γέφυρα, στο 202 χλμ. της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Λαμίας, οι δύο μηχανοδηγοί της επιβατικής αμαξοστοιχίας είδαν μπροστά τους βαγόνια που είχαν "λυθεί" από τον εμπορικό συρμό. Προσπάθησαν να ακινητοποιήσουν το τρένο με «ακαριαία πέδηση», ωστόσο σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Η επιβατική αμαξοστοιχία έπεσε με ταχύτητα 50χλμ πάνω στα βαγόνια που είχαν ακινητοποιηθεί στη μέση της γραμμής, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν συνολικά 16 άτομα (επιβάτες, δύο μηχανοδηγοί και δύο υπάλληλοι του ΟΣΕ).