Επιβεβαιώνει το πόρισμα του ΟΣΕ, για το σιδηροδρομικό ατύχημα της 14ης Ιουλίου με την πρόσκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας σε βαγόνια εμπορικής που είχαν αποκολληθεί, τις αρχικές εκτιμήσεις περί σωρείας ανθρωπίνων λαθών και αμελειών.
Ο Οργανισμός στη σχετική του ανακοίνωση σημειώνει ακόμη πως επεξεργαζόταν ούτως ή άλλως σχέδιο βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, το οποίο και θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες παρατηρούνται στο σύστημα. Γνωστοποιεί ακόμη πως θα κινήσει τις διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου των εμπλεκομένων προσώπων προκειμένου να υπάρξει παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα αίτια του ατυχήματος, ως αίτιο του όλου συμβάντος της πρόσκρουσης του επιβατικού συρμού 605 σε τμήμα της αμαξοστοιχίας 80502, θεωρείται η αντικανονική και εσφαλμένη εκτίμηση των ενδείξεων πιθανής διάσπασης με αποτέλεσμα να μη γίνουν από τους δύο μηχανοδηγούς της 80502 και τον ΚΧ Λιανοκλαδίου οι ενδεδειγμένες ενέργειες για την σωστή αντιμετώπισή του.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, ως αίτιο της διάσπασης που προκλήθηκε στον εμπορικό συρμό, εκτιμάται η απαγκίστρωση του συνδετήρα έλξης μεταξύ 7ης και 8ης φορτάμαξας, λόγω χαλαρότητας του συνδετήρα αυτού, σε συνδυασμό με το υπέρβαρο στο οπίσθιο μέρος της αμαξοστοιχίας, υπέρβαρο που προέκυψε από την λανθασμένη προετοιμασία του συρμού κατά την αναχώρηση της από την αφετηρία (Σ.Σ Α.Ι.Ρέντη)
Η επιτροπή που εξέδωσε το πόρισμα συνάγει ακόμη πως οι ευθύνες για το περιστατικό επιμερίζονται στο προσωπικό το εμπλεκόμενο με την προετοιμασία δρομολόγησης του συρμού και στο προσωπικό αντιμετώπισης της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας από το περιστατικό της διάσπασης και κατόπιν.