Βλάβη στο σύστημα συναγερμού στην καμπίνα διακυβέρνησης ευθύνεται για την συντριβή του αεροσκάφους της Spanair τον περασμένο μήνα στη Μαδρίτη με αποτέλεσμα τον θάνατο 154 ανθρώπων, αναφέρει σε σημερινό δημοσίευμά της η εφημερίδα «El Pais», επικαλούμενο πηγές από τις προκαταρκτικές έρευνες.
Το σύστημα δεν κατάφερε να ειδοποιήσει τους πιλότους ότι τα πτερύγια ανύψωσης δεν είχαν ανοίξει σωστά καθώς το αεροσκάφος της McDonell Douglas επιτάχυνε στο διάδρομο στις 20 Αυγούστου για να απογειωθεί, αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, στο οποίο επισημαίνεται ότι και η θερμοκρασία ήταν υψηλή.
Η Spanair, που ανήκει στη σκανδιναβική SAS, δεν σχολίασε το δημοσίευμα. Το αεροπορικό δυστύχημα ήταν το χειρότερο που σημειώθηκε σε 25 χρόνια στην Ισπανία και μάλιστα σε μία εποχή που η εταιρεία ήταν έτοιμη να ανακοινώσει την μείωση του προσωπικού της κατά 1/3 εξ αιτίας του έντονου ανταγωνισμού και των υψηλών τιμών των καυσίμων.
Ο υπουργός Εσωτερικών της Ισπανίας, Αλφρέντο Περέζ Ρουμπαλκάμπα είπε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει τις έρευνες για το δυστύχημα μέχρι η αρμόδια επιτροπή να βγάλει το πόρισμά της.
«Κατά την γνώμη μου ένα δυστύχημα δεν προκαλείται μόνο από ένα λόγο», είπε ο υπουργός μιλώντας στο κανάλι Telecinco, συμπληρώνοντας: «Θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί η έκθεση που θα μας πει τι ακριβώς συνέβη με το αεροσκάφος της Spanair, επειδή υπάρχουν πολλές θεωρίες».
Πληροφορίες από το μαύρο κουτί έδειξαν ότι το αεροσκάφος είχε σηκωθεί 12 μέτρα από το έδαφος όταν ακούστηκε στην καμπίνα διακυβέρνησης η ηχογραφημένη φωνή που έλεγε «απώλεια στήριξης, απώλεια στήριξης», πριν η ουρά του αεροπλάνου ακουμπήσει στον διάδρομο και στη συνέχεια συντριβεί, αναφέρεται στο δημοσίευμα της El Pais.
Το αεροσκάφος τύπου MD-82 έφθασε στο νέο Terminal 4 του αεροδρομίου της Μαδρίτης από τη Βαρκελώνη στις 10:13 π.μ. το πρωΐ και στη συνέχεια θα πραγματοποιούσε πτήση προς το Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων στις 13:06 όταν οι πιλότοι ενημέρωσαν τον πύργο ελέγχου για ένα «μικρό πρόβλημα» και επέστρεψαν ξανά στο υπόστεγο.
Οι τεχνικοί βρήκαν μικρό πρόβλημα με τη θερμοκρασία και αφαίρεσαν μία ασφάλεια από το κύκλωμα. Μετά η θερμοκρασία επανήλθε σε φυσιολογικά επίπεδα και το αεροπλάνο ακολούθησε κανονικά τη διαδικασία της απογείωσης.
Σύμφωνα με την El Pais οι έρευνες εάν τα αίτια του δυστυχήματος – υπερθέρμανση, πρόβλημα στα πτερύγια και σύστημα συναγερμού – σχετίζονται μεταξύ τους.