Συνεχίζεται η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου φέτος, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά περισσότερες από 665 εκατομμύρια φορές, αποτρέποντας έως και αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες.
Οι 665 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2022 ξεπερνούν ήδη τον συνολικό αριθμό ηλεκτρονικών συναλλαγών του 2021, οπότε και καταγράφηκαν αθροιστικά 567 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές. Οι ίδιοι αριθμοί για το 2020, το 2019 και το 2018 ανήλθαν σε 94, 34 και 8,8 εκατομμύρια, αντίστοιχα. Στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:
- οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet ή μέσω κωδικών web banking, και
- οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων προκειμένου οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με τη χρήση των κωδικών Taxisnet έφτασε κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 τα 282 εκατομμύρια. Αναλογικά, σε όλη τη διάρκεια του 2021 είχαν πραγματοποιηθεί 269 εκατομμύρια κλήσεις για αυθεντικοποίηση και, συνεπώς, στο τέλος του έτους η αύξηση θα είναι της τάξης του 40%, αποτυπώνοντας τη διαρκή αύξηση των διαδικασιών που ψηφιοποιούνται και εντάσσονται στο gov.gr.
Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη διαβίβαση στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε περίπου 382 εκατομμύρια στους πρώτους εννέα μήνες του 2022, ενώ για όλη την προηγούμενη χρονιά (2021) ήταν 297 εκατομμύρια. Συνεπώς, για το σύνολο του 2022 αναμένεται αύξηση της τάξης του 71% - γεγονός που μαρτυρά την ιδιαίτερη έμφαση που δίδεται στη διασύνδεση των μητρώων και των συστημάτων του Δημοσίου.
| Σύνολο 2018 | Σύνολο 2019 | Σύνολο 2020 | Σύνολο 2021 | 2022 (έως 30 Σεπτεμβρίου) |
Αυθεντικοποίηση χρηστών (πρότυπο oAuth2.0) | 4.494.413 | 29.116.044 | 57.185.731 | 269.631.871 | 282.953.461 |
Σύνολο WS κλήσεων ανά έτος | 4.286.502 | 5.572.256 | 37.502.632 | 297.331.109 | 382.653.498 |
Σύνολο όλων των κλήσεων ανά έτος | 8.780.915 | 34.688.300 | 94.688.363 | 566.962.980 | 665.606.959 |
Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε πως «οι ψηφιακές συναλλαγές αποτυπώνουν την προστιθέμενη αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητά μας. Κάθε φορά που ο πολίτης εξυπηρετείται ψηφιακά, κάθε φορά που τα συστήματα του Δημοσίου "συνομιλούν" μεταξύ τους, αυτό σημαίνει έως και μια αναμονή στην ουρά λιγότερη. Ήδη, μόλις στα 3/4 του 2022, έχουμε ξεπεράσει τον συνολικό αριθμό των ψηφιακών συναλλαγών του 2021. Αυτό σημαίνει ότι στο τέλος του έτους θα βρισκόμαστε στο φάσμα του ενός δισεκατομμυρίου ψηφιακών συναλλαγών - που μεταφράζεται σε πάνω από 100 ουρές που κατά μέσο όρο γλιτώνει τον χρόνο κάθε ενήλικος πολίτης. Και αυτό οφείλεται τόσο στην ψηφιακή πρόοδο του Δημοσίου, όσο και στην ολοένα αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών στις ψηφιακές υπηρεσίες. Όλοι μαζί - κράτος, πολίτες και επιχειρήσεις - συνεχίζουμε ψηφιακά, βελτιώνοντας την καθημερινότητα όλων».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, καθηγητής Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, επισήμανε ότι «με το Κέντρο Διαλειτουργικότητας υποστηρίζουμε τη δραστική επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Με τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό κλήσεων τα τελευταία έτη και την αναλογικά μεγαλύτερη αύξηση των κλήσεων διαλειτουργικότητας σε σχέση με τις κλήσεις αυθεντικοποίησης που παρατηρείται τα δύο τελευταία έτη, αναπτύσσουμε και διαθέτουμε στους πολίτες υπηρεσίες που είναι ολοκληρωμένες, με στόχο να μπορούμε εξυπηρετήσουμε τον πολίτη στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».