Τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο έχουν ριχτεί τα τελευταία χρόνια στη μάχη της ανάπτυξης τεχνολογιών και μεθόδων που θα δίνουν λύση στα δύο βασικά μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης. Στους δύο αυτούς τομείς γίνονται συνεχώς βήματα προόδου.
Δημιουργούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα που με μια φόρτιση μπορούν να κινηθούν για πάνω από 500 χλμ. ενώ επίσης έχουν κάνει την εμφάνιση τους μέθοδοι που έχουν μειώσει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Υπάρχουν τεχνολογίες φόρτισης που γεμίζουν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων μέσα σε χρονικό διάστημα περίπου 20 λεπτών σε σταθμούς φόρτισης αφού στις κατοικίες ο χρόνος φόρτισης εξακολουθεί να είναι μεγάλος. Όμως οι καταναλωτές φαίνεται ότι δεν αισθάνονται άνετα ούτε με τα 20 λεπτά φόρτισης και συνεχίζουν να επιλέγουν συμβατικά οχήματα.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Perdue στις ΗΠΑ αποφάσισαν να πειραματιστούν με μια τεχνολογία που ανέπτυξε η NASA για χρήση στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Πρόκειται για ένα σύστημα ψύξης που ονομάζεται Flow Boiling Module με το οποίο μειώνεται η ποσότητα της θερμότητας που ταξιδεύει μέσα στα καλώδια. Οι ερευνητές κατασκεύασαν ένα καλώδιο το οποίο μπορεί όπως υποστηρίζουν να φορτίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις πέντε λεπτών. Πρόκειται σίγουρα για μια εντυπωσιακή εξέλιξη και αν αποδειχθεί ότι το καλώδιο αυτό είναι λειτουργικό και ασφαλές μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Naftemporiki.gr