Δύσκολη ημέρα θα είναι η σημερινή στο λεκανοπέδιο της Αττικής, καθώς οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία, την οποία προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
Συγκεκριμένα:
- Στους δρόμους της Αθήνας δεν κυκλοφορούν από την έναρξη της βάρδιας έως την λήξη της λεωφορεία και τρόλεϊ.
- Δεν λειτουργούν το τραμ, το μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (γραμμές 1,2&3).
Δείτε εδώ την κίνηση στους δρόμους
Οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
Την απεργία αποφάσισε χθες το διοικητικό συμβούλιο του ΕΚΑ (Εργατικό Κέντρο Αθήνας), το οποίο συνεδρίασε εκτάκτως προκειμένου να αποφασίσει τον τρόπο αντίδρασης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.
Σήμερα, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου, είναι η ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚΑ, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
- Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
- Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
- Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
- Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
- Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
- Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
Οι αιτιάσεις που διαλαμβάνει το Εργατικό Κέντρο προς δικαιολόγηση της απεργίας την οποία προκήρυξε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, απέχουν από την πραγματικότητα, αλλά και από τη στόχευση της κυβερνητικής πολιτικής που επιδιώκει την ενίσχυση των ΔΕΚΟ. Αυτό υποστηρίζει το υπουργείο Οικονομικών, λέγοντας, παράλληλα, ότι σε ό,τι αφορά στην ΟΑΣΑ Α.Ε. και στις θυγατρικές της, για τις οποίες προβλέπεται ξεχωριστό πλαίσιο εν σχέσει με τις λοιπές θυγατρικές τις ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο).
Να σημειωθεί ότι η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η αυριανή απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ωστόσο, όπως υποστηρίζει, με δεδομένη τη γνωστοποίηση της απόφασης των Σωματείων χθες, κατέστη αδύνατη η εκδίκαση της υπόθεσης την ίδια μέρα. Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε και η Διοίκηση της Ο.ΣΥ. Α.Ε., ζητώντας η αυριανή 24ωρη απεργία σε τρόλεϊ και λεωφορεία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.