Τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου στη Σάμο που οδήγησε στο θάνατο, εν ώρα καθήκοντος δύο μελών του πληρώματος, που επιχειρούσαν στην κατάσβεση της φωτιάς αναφέρθηκε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός, εκδότης του περιοδικού «Πτήση και Διάστημα».
Ο κ. Καραϊωσηφίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ. εστίασε στη μαρτυρία του Μολδαβού μέλους του πληρώματος, ο οποίος ήταν ένας από τους δύο που διασώθηκε μετά την πτώση του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή του Μαραθοκάμπου Σάμου.
Χωρίς να αποκλείεται ακόμη τίποτα, όπως είπε, το ελικόπτερο κατέπεσε στην πιο δύσκολη φάση, την υδροληψία. «Και ο πιλότος και το αυτόματο σύστημα που έχουν τα ελικόπτερα προσπαθεί να το κρατήσει σε ισορροπία και αιώρηση, με τον κάδο μέσα στο νερό«, περιέγραψε.
Σε ποια πιθανά αίτια θα εστιάσουν οι αρχές
«Υπάρχει μαρτυρία ότι το ελικόπτερο δέχθηκε μια ισχυρή ριπή ανέμου όταν το ελικόπτερο βρίσκεται σε δυναμική ισορροπία» είπε. Με τα αίτια ακόμα της τραγωδίας να μην έχουν διερευνηθεί ο Έλληνας αεροναυπηγός αναφέρθηκε σε ένα παρόμοιο περιστατικό, στο εξωτερικό, όπου ο κάδος μεταφοράς νερού λειτούργησε ως άγκυρα. «Σε μια ριπή ανέμου, το οποίο είναι το πιο επικίνδυνο για ένα ελικόπτερο, το έστειλε στην επιφάνεια του νερού», πρόσθεσε ο κ. Καραϊωσηφίδης.
«Δεν υπάρχουν χρόνοι για να αντιδράσει ο πιλότος. Μπορεί να λύσει τον κάδο ή να σηκώσει το ελικόπτερο από την επιφάνεια της θάλασσας», επισήμανε.
«Το πιο σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η σωστή επιλογή του χώρου για υδροληψία. Ο συγκεκριμένος χρόνος είχε ήδη ισχυρών ανέμων. Αν η ριπή ανέμου ανέβασε τον άνεμο στα οκτώ μποφόρ, υπό κακή διεύθυνση, ήταν πιθανότατα η αιτία του τραγικού περιστατικού».