Πολύ δύσκολο είναι το φετινό καλοκαίρι για τον Ελον Μασκ αφού μετά από αρκετά χρόνια οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Η προσπάθεια του να εξαγοράσει το Twitter εξελίσσεται εν μέσω διαφόρων προβλημάτων ενώ τον τελευταίο μήνα η Tesla κλυδωνίζεται. Στις αρχές Ιουνίου ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπές του προσωπικού της αυτοκινητοβιομηχανίας της τάξης του 10% εξαιτίας του κακού οικονομικού περιβάλλοντος. Λίγες μέρες μετά ο Μασκ ανακοίνωσε ότι τα νέα εργοστάσια της Tesla σε Γερμανία και ΗΠΑ για διαφόρους λόγους χάνουν δισεκατομμύρια. Πριν από λίγα 24ωρα η Tesla ανακοίνωσε απογοητευτικό β’ τρίμηνο παραδόσεων με πτώση της τάξης του 18% και τώρα για πρώτη φορά χάνει την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις.
Στην κορυφή ανέβηκε η εταιρεία BYD που εδρεύει στην Κίνα και ένας από τους βασικούς της επενδυτές είναι ο Γουόρεν Μπάφετ ο οποίος θεώρησε καλή τοποθέτηση των κεφαλαίων του στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά απέναντι από την Tesla και τον Μασκ. Η BYD έχει πωλήσεις 640 χιλιάδων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2022 ενώ η Tesla δεν έκανε 564 χιλιάδες πωλήσεις. Οι εκτιμήσεις των στελεχών της BYD είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους οι πωλήσεις της εταιρείας θα αγγίξουν τα 1,5 εκατ. οχήματα.
Η Tesla από την πλευρά της υποστηρίζει ότι το πρόβλημα της εντοπίζεται στην κινεζική αγορά αφού οι πωλήσεις της εκεί υποχώρησαν εξαιτίας προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλων ζητημάτων που προκάλεσαν η πανδημία και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Όπως ήταν αναμενόμενο η εξέλιξη αυτή προκάλεσε νέα υποχώρηση της τιμής της Tesla κατά 3% ενώ αναλυτές της Γουολ Στριτ προβλέπουν βουτιά της μετοχής που μπορεί να φτάσει μέχρι το 40% της τιμής της αν συνεχιστεί ο μειωμένος ρυθμός παραδόσεων. Η Tesla από την πλευρά της κάνει λόγο για προσωρινά προβλήματα που σύντομα θα επιλυθούν.