Ερευνητές του Ινστιτούτου Karolinska στη Σουηδία πραγματοποίησαν μια μεγάλη μελέτη στην οποία έλαβαν μέρος πέντε χιλιάδες παιδιά ηλικίας δέκα ως δώδεκα ετών στις ΗΠΑ. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια σειρά από ψυχολογικού και γνωσιακού χαρακτήρα τεστ στα παιδιά. Δύο χρόνια αργότερα επανήλθαν και πραγματοποίησαν στα ίδια παιδιά ένα νέο γύρο παρόμοιων τεστ συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των δύο σετ τεστ.
Διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που έπαιζαν πολλές ώρες βιντεοπαιχνίδια είχαν αυξήσει στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν ανάμεσα στα τεστ τον δείκτη της νοημοσύνης τους κατά 2,5 βαθμούς σε σχέση με τον μέσο δείκτη ευφυΐας των παιδιών αυτής της ηλικίας ενώ τα παιδιά που έβλεπαν πολλές ώρες τηλεόραση ή ασχολούνταν με τα social media δεν παρουσίαζαν κάποια μετρήσιμη θετική επίδραση στις γνωσιακές τους ικανότητες. Οι ερευνητές σημειώνουν πάντως στην επιθεώρηση «Scientific Reports» ότι δεν παρατήρησαν μεν θετική επίδραση των παιδιών από την πολύωρη παρακολούθηση τηλεόραση ή την ενασχόληση με τα social media αλλά δεν εντόπισαν και κάποια αρνητική επίπτωση.
Σύμφωνα με τους ερευνητές στα παιδιά ηλικίας δέκα ετών που ασχολούνταν με τα videogames γινόταν μια εγκεφαλική διεργασία που διαρκούσε δύο έτη και στο τέλος αυτής της διεργασίας ο δείκτης της νοημοσύνης των παιδιών αυξανόταν απότομα κατά 2,5 βαθμούς.
Η έρευνα αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από μελέτες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και δείχνουν τις ευεργετικές συνέπειες της ενασχόλησης με τα βιντεοπαιχνίδια που για δεκαετίες κατηγορούνται για ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες στην εγκεφαλική και κυρίως ψυχολογική κατάσταση των παιδιών. Πάντως οι ερευνητές δεν προχώρησαν σε εξειδίκευση των ειδών βιντεοπαιχνιδιών που έχουν την θετική επίδραση στην νοημοσύνη των παιδιών.