Σήμερα, Πέμπτη 12 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνέντευξη τύπου του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Μόσχου, ο οποίος παρουσίασε στα ΜΜΕ τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό για το καλοκαίρι 2022 και το χειμώνα 2022-2023.
Στη συνέντευξη τύπου παρευρέθη και ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης.
«Εκείνο που θα ξεχωρίση το θέατρο τούτο από τις γνωστές μας θεατρικές επιχειρήσεις, είναι κάτι αρκετά σημαντικό και ουσιαστικό αυτό καθ’ εαυτό −είναι η δημιουργία καλλιτεχνικού θεατρικού πυρήνος στην Ελλάδα −είναι δηλαδή η προσπάθεια να δημιουργηθή ένα θέατρο, άξιο του ονόματός του και της αποστολής του −ένα θέατρο που να συγκεντρώνη τις καλύτερες −αν είναι δυνατόν− καλλιτεχνικές δυνάμεις, να τις πειθαρχήση και να τις ωθήση προς τον ίδιο ενιαίο σκοπό −προς τη δημιουργία μιας σκηνής με σταθερές καλλιτεχνικές βάσεις, με σταθερή καλλιτεχνική ηθική, μιας σκηνής που αν δεν μπορέση να δώση την οριστική μορφή στο ελληνικό θέατρο […] να προκαλέση όμως το σεβασμό προς τη σημασία που έχει η σκηνή, και να δείξη τη σοβαρότητα που ενυπάρχει στην ιδέα του θεάτρου».
Φώτος Πολίτης
Ομιλία στους ηθοποιούς του Εθνικού Θεάτρου, 1932
Το 1932 ο Φώτος Πολίτης, ο πρώτος σκηνοθέτης του Εθνικού Θεάτρου, έθεσε εύστοχα −στην ιστορική του ομιλία προς τους ηθοποιούς− τους στόχους ίδρυσης του Εθνικού. Σήμερα, 90 χρόνια μετά, το Εθνικό παραμένει παρόν, διανύοντας μια πολυκύμαντη πορεία και παραμένοντας διαχρονικά ένας βασικός πυλώνας της ελληνικής θεατρικής ζωής.
Στα 90 αυτά χρόνια πέρασαν από τη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης πολλοί σημαντικοί άνθρωποι του θεάτρου, που −παρά τις όποιες διαφορές τους− αγωνίστηκαν για την πρόοδο του οργανισμού, συμβάλλοντας όλοι τους στη συνέχεια ενός ιστορικού θεσμού. Γιατί το Εθνικό οφείλει να έχει συνέχεια, πιστεύω, ο εκάστοτε νέος διευθυντής του δεν καλείται να γκρεμίσει και να ξαναχτίσει τα πράγματα από την αρχή, αλλά να υιοθετήσει όλες τις θετικές μεταβολές προηγούμενων καλλιτεχνικών διευθύνσεων, και φυσικά να εξελίξει τον οργανισμό εμπλουτίζοντας τη δραστηριότητά του με νέες πρωτοβουλίες και δίνοντας το δικό του καλλιτεχνικό στίγμα, χωρίς όμως να απαξιώνονται οι προσπάθειες που προηγήθηκαν.
Όμως η συνέχεια του Εθνικού εξασφαλίστηκε πρωτίστως χάρη στους εκατοντάδες ανθρώπους που δούλεψαν για το θέατρο στην πορεία των 90 αυτών χρόνων. Το Εθνικό Θέατρο είναι οι άνθρωποί του, είναι οι εργαζόμενοί του, είναι όλοι αυτοί οι λαμπροί καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάστηκε τα τελευταία 90 χρόνια, αλλά και όλο το τεχνικό και διοικητικό προσωπικό που εργάζεται, αφανώς, πίσω από τη σκηνή. Οι άνθρωποί του είναι η παρακαταθήκη του, το παρόν, παρελθόν και μέλλον του.
Το Εθνικό Θέατρο ανήκει σε όλους μας, γι’ αυτό και οφείλει να είναι ανοιχτό σε όλα τα άτομα, όλων των ηλικιών, όλων των χρωμάτων, όλων των φύλων, όλων των σεξουαλικών προσανατολισμών, όλων των σωματικών ιδιαιτεροτήτων, όλων των αισθητικών και ιδεολογικών αντιλήψεων, όλων των διαφορών που κάνουν τον καθένα από εμάς μοναδικό. Ένα θέατρο που προσκαλεί όλους να μετέχουν σε αυτό, κοινό και καλλιτέχνες.
Για να υπηρετήσει τους σκοπούς του το Εθνικό πρέπει, πιστεύω, να υπηρετεί κάποιες βασικές αρχές:
• Να υπερασπίζεται το θέατρο συνόλου.
• Να συστρατεύει όσο γίνεται περισσότερους καλλιτέχνες του θεάτρου μας που υπηρετούν την τέχνη τους με αφοσίωση.
• Να λειτουργεί ως ένα πολυσυλλεκτικό θέατρο που ενσωματώνει όλες τις τάσεις του ελληνικού θεατρικού τοπίου, χωρίς αποκλεισμούς, με επιλογή καλλιτεχνών πολύ διαφορετικών αισθητικών αντιλήψεων.
• Να δίνει βήμα σε όλες τις γενιές: σε δόκιμους, ανερχόμενους, αλλά και πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες του θεάτρου.
• Να υπηρετεί ένα πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριο, Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, κλασικών και σύγχρονων, αλλά και να διερευνά νέες δραματουργικές φόρμες.
• Να προωθεί την ελληνική θεατρική γραφή.
• Να προάγει την παρουσία του ελληνικού θεάτρου στη διεθνή σκηνή.
• Να συμβάλλει ευρύτερα στη θεατρική και καλλιτεχνική παιδεία της χώρας, όχι μόνο μέσω των παραστάσεών του, αλλά και μέσω άλλων κοινωνικών δράσεων και προγραμμάτων που ωφελούν το σύνολο της κοινωνίας.
• Να προσπαθεί διαρκώς να διευρύνει ολοένα και περισσότερο το κοινό του.
• Να διαχειρίζεται τα οικονομικά του με σύνεση και με πλήρη διαφάνεια.
Βασικές αρχές που θα σκεφθείτε ότι είναι αυτονόητες βέβαια, αλλά νομίζω πως είναι σκόπιμο να επαναδιατυπωθούν, τώρα που το Θέατρο κλείνει τα 90 του χρόνια.
Από το 1932 έως σήμερα το Εθνικό ήταν παρόν, ποτέ δεν σταμάτησε όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις πολλές δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα κατά περιόδους. Σήμερα που βιώνουμε μια δύσκολη και πάλι πραγματικότητα, με έναν πόλεμο να μαίνεται δίπλα μας, την πανδημία να είναι ακόμα παρούσα, την ενεργειακή και οικονομική κρίση να δείχνει τα δόντιά της, το Εθνικό είναι, και θα είναι, εδώ. Δεν μπορούμε παρά να συνεχίζουμε, παρά τις δυσκολίες, να σχεδιάζουμε για το μέλλον, να κοιτάμε μπροστά ελπίζοντας.
Γιάννης Μόσχος
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2022
ELINA GIOUNANLI
Μήδεια του Μποστ
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ | Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
8 και 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022 «Πώς μ’ εκνευρίζει ο χορός κι αυτές οι κορασίδες,
που βγαίνουν δήθεν συμπονών όλες τις ηρωίδες!»
Μήδεια, Μποστ
ELINA GIOUNANLI
Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, είναι μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Οι ήρωες του έργου ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ανεργία, τη λιτότητα και τη δημόσια διαφθορά, τα δάνεια και τα επιδόματα, καθυστερούν στα ραντεβού τους γιατί πέφτουν πάνω σε πορείες, και λατρεύουν τα αρχαία ελληνικά –αρκεί, βέβαια, να μη χρειαστεί να τα διαβάσουν. Στον κόσμο του Μποστ συνυπάρχουν αναπάντεχα και αρμονικά η Μήδεια, η Αντιγόνη, ένας Ψαράς, ο Ιάσονας, μια Καλόγρια, ο Οιδίποδας, ο Ευριπίδης και ένας αλλόκοτος Χορός, κατορθώνοντας να διαλύσουν κάθε μας βεβαιότητα, «να επικρίνουν τους επικριτάς, να προβληματίσουν τους κριτάς και να ελευθερώσουν τους θεατάς».
ELINA GIOUNANLI
Με μια δομή που θυμίζει τόσο επιθεώρηση όσο και αρχαία τραγωδία, η Μήδεια του Μποστ είναι μια σουρεαλιστική κατασκευή φτιαγμένη από απλά υλικά που αντικατοπτρίζει το παιχνιδιάρικο πνεύμα του δημιουργού της. Αυτού του πολυπρισματικού καλλιτέχνη, που εργάστηκε ως σκιτσογράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός αλλά και ζωγράφος. Αυτό που συνδέει όλες τις δημιουργίες του είναι το ανάγλυφο χιούμορ που μοιάζει να έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της γλώσσας και της χώρας μας. Ίσως και γι’ αυτό να έβρισκε τόσο φυσικό τον δεκαπεντασύλλαβο, ίσως και γι’ αυτό, τα σκίτσα του να συγγενεύουν με τη λαϊκή ζωγραφική και τη βυζαντινή αγιογραφία.
ELINA GIOUNANLI
Με απαράμιλλη δεξιοτεχνία ο Μποστ φέρνει κοντά ετερόκλητους χαρακτήρες, από διαφορετικές ιστορικές περιόδους, με χιούμορ και τόλμη, παίζοντας απενοχοποιημένα με τους συνειρμούς που δημιουργεί η ακροβατική του γλώσσα. «Το πρώτο πράγμα που σε τραβάει στο έργο είναι η γλώσσα του. Ο λόγος του, αν και απλός, είναι έτσι φτιαγμένος που σε αιφνιδιάζει με την άρρηκτη σύνδεσή του με το παρόν, με τη δική μας ζωή μας, με τις δικές μας αγωνίες» σημειώνει ο Γιάννης Καλαβριανός.
ELINA GIOUNANLI
Με έναν εκλεκτό 20μελή θίασο και μια μη αναμενόμενη ορχήστρα εγχόρδων με τέσσερις μουσικούς επί σκηνής, σε ένα σκηνικό που θυμίζει χρυσό ερειπιώνα η σκηνοθεσία με παιγνιώδη διάθεση βουτά στην ανελέητη κωμωδία του σπουδαίου συγγραφέα. Αντλώντας έμπνευση από την αισθητική του δημιουργού της και προσπαθώντας να προσεγγίσει την καθαρότητα της γελοιογραφίας, η παράσταση επιχειρεί μια κατάδυση στο καλλιτεχνικό σύμπαν του Μποστ.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Καλαβριανός, ΈριΚύργια
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Χορογραφία: Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά
Βοηθός σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου
Β΄βοηθός σκηνοθέτη: Διονυσία Βλαστέλλη
Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλέξανδρος Γαρνάβος
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Γιώργος Γλάστρας Τροφός
Θανάσης Δήμου Οιδίποδας
Άνδρη Θεοδότου Αντιγόνη
Στέλιος Ιακωβίδης Ευριπίδης
Θανάσης Ισιδώρου Ψαράς
Σύρμω Κεκέ Καλόγρια
Μαρία Κοσκινά Κορυφαία
Φανή Παναγιωτίδου Εξάγγελος
Γιώργος Σαββίδης Καλόγερος
Σταύρος Σβήγκος Ιάσονας
Γαλήνη Χατζηπασχάλη Μήδεια
Χορός (αλφαβητικά)
Μαρία Κωνσταντά, Ειρήνη Μακρή, Λυγερή Μητροπούλου, Ελπίδα Νικολάου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ματίνα Περγιουδάκη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδοσία Σαββάκη, Νιόβη Χαραλάμπους.
Μουσικοί επί σκηνής (αλφαβητικά)
Παρασκευάς Κίτσος (κοντραμπάσο), Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο–μουσική διεύθυνση), Δημήτρης Χουντής (σοπράνο σαξόφωνο), Μαρία Χριστίνα Harper (άρπα).
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Δημιουργία βίντεο: Xρήστος Συμεωνίδης
H παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Προπώληση εισιτηρίων: www.aefestival.gr/, www.viva.gr/, καταστήματα Public και Public.gr
Κεντρικά εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου)
Πληροφορίες: www.n-t.gr/
KAROL JAREK (C)
Αίας του Σοφοκλή ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ | Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
29 και 30 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022
«Ὣς πότε γιὰ πάντα;»
Αίας του Σοφοκλή
Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει στην Επίδαυρο τον εμβληματικό Αίαντα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη, σε μια παράσταση που αναδεικνύει τη μετωπική σύγκρουση δύο αντίθετων κόσμων. Ο Αίας, ένας από τους γοητευτικότερους τραγικούς ήρωες πεθαίνει και μαζί του πεθαίνει μια ολόκληρη εποχή για την ανθρωπότητα. Ο Σοφοκλής καταγράφει στον Αίαντα μια οριακή στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Τη στιγμή κατά την οποία ένας νέος κόσμος αναδύεται κι ένας παλιός κατακρημνίζεται, συμπαρασύροντας με θόρυβο τους παλιούς ήρωες και τα ιδανικά τους στην άβυσσο.
KAROL JAREK (C)
Τροία. Οι Έλληνες στρατιώτες πίστευαν πως εκστρατεύουν για δεκαπέντε μέρες, έχουν περάσει όμως δέκα χρόνια, δέκα βαρείς χειμώνες του πολέμου και είναι ακόμη εκεί. «Ὣς πότε γιὰ πάντα;» αναρωτιούνται οι ήρωες του Σοφοκλή, καθηλωμένοι σ’ αυτό το παγωμένο και αφιλόξενο περιβάλλον όπου ο χρόνος μοιάζει να μην κυλάει. Κι ανάμεσά τους, ο ένδοξος ήρωας και θρυλικός βασιλιάς της Σαλαμίνας: ο Αίας, ο γενναίος πολεμιστής. Όταν οι συμπολεμιστές του τού στερούν με δόλο τα όπλα του Αχιλλέα, την πιο μεγάλη αναγνώριση της πολεμικής του αρετής, ο Αίας δεν μπορεί να το δεχτεί, ούτε να το κατανοήσει. Ένας καινούριος κόσμος έχει αναδυθεί, στον οποίον εκείνος δεν χωρά: ο νέος αυτός κόσμος τιμά την διαλλακτικότητα και την ευστροφία του Οδυσσέα, αλλά αδιαφορεί για τις αξίες με τις οποίες γαλουχήθηκε ο Αίας.
KAROL JAREK (C)
«Αυτός ο πολύπλοκος ήρωας αντιπροσωπεύει έναν παλιό κόσμο που δεν μπόρεσε να μετασχηματιστεί και άρα δεν κατάφερε να επιβιώσει. Ο κόσμος του Αίαντα είναι ένα ρέον σύμπαν, μοντέλο ίσως του Ηρακλείτου, χωρίς την ανακούφιση όμως του φιλόσοφου περί συνέχειας των πραγμάτων. Σε αυτόν τον κόσμο ένα πράγμα είναι βέβαιο, η αβεβαιότητα. Καμία εξαίρεση από αυτόν τον νόμο. Ο Αίαντας βλέπει τον κόσμο όπως ακριβώς είναι και, αποφασίζοντας να πάει αντίθετα στη ροή του, γίνεται ο εαυτός του» σημειώνει ο σκηνοθέτης.
KAROL JAREK (C)
Αναγνωρίζοντας στον πυρήνα του αριστουργήματος του Σοφοκλή έναν βαθύ στοχασμό πάνω στην έννοια του χρόνου, τα αναποδογυρίσματα και τις αντιστροφές του, ο Ξάφης πειραματίζεται δραματουργικά και σκηνικά με τις ποιότητές του. Χωρίς εισόδους και εξόδους, με όλους τους ηθοποιούς επί σκηνής σε ένα παγωμένο σκηνικό τοπίο στη μέση του κατακαλόκαιρου, η σκηνοθεσία εμπνέεται από την ίδια την ψυχική κατάσταση του κεντρικού ήρωα για να μιλήσει για ένα τέλος εποχής αλλά και για την ίδια την αλλοπρόσαλλη και αδυσώπητη φύση του χρόνου.
KAROL JAREK (C)
Ιδωμένο μέσα από το προσωπικό πρίσμα ενός ήρωα που τον ξεπέρασε η ίδια του η εποχή, το αγεφύρωτο χάσμα που βλέπουμε να ανοίγει μπροστά στα μάτια μας, μοιάζει ακόμα πιο συνδεδεμένο με τη δική μας, σύγχρονη πραγματικότητα. Όσες χιλιετίες κι αν μας χωρίζουν από τον Αίαντα μπορούμε να αντιληφθούμε καλά την αδιαφορία του χρόνου μπροστά στις θνητές μας αγωνίες. Κάτω από τον έναστρο ουρανό της Επιδαύρου, εκεί που έχουν ακουστεί αμέτρητες φορές οι εκκλήσεις και τα μοιρολόγια των θνητών, θα αναρωτηθούμε αναπόφευκτα: πλησιάζουμε, άραγε, κι εμείς σε μια εποχή της ανθρωπότητας που δεν θα μας χωρά; Τα όσα παράλογα μας περιτριγυρίζουν μήπως σηματοδοτούν πως προσεγγίζουμε ταχύτατα μια εποχή κατά την οποία τα πράγματα δεν θα βγάζουν πια νόημα για εμάς; Κι, αν ναι, πόσο κοντά βρισκόμαστε στη στιγμή της σύγκρουσης; Πόσο απέχουμε απ’ αυτόν, τον νέο, άγνωστο κόσμο;
Ταυτότητα παράστασης
KAROL JAREK (C)
Μετάφραση: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης
Δραματουργική επεξεργασία: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Αργύρης Ξάφης
Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Χορογραφία: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτρια: Μαρία Σαββίδου
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Φωνητική προετοιμασία: Απόστολος Κίτσος
Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Μάγια Κυριαζή
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Αθανασοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Θεοδωράκη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Δημήτρης Ήμελλος Οδυσσέας
Δέσποινα Κούρτη Αθηνά
Τάσος Μικέλης Ευρυσάκης
Γιάννης Νταλιάνης Μενέλαος
Εύη Σαουλίδου Τέκμησσα
Στάθης Σταμουλακάτος Αίας
Χρίστος Στυλιανού Τεύκρος
Νίκος Χατζόπουλος Αγαμέμνων
Χορός (αλφαβητικά):
KAROL JAREK (C)
Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός.
Μουσικοί επί σκηνής (αλφαβητικά):
Μάνος Βεντούρας (κόρνο), Σπύρος Βέργης (τρομπόνι), Μενέλαος Μωραΐτης (τούμπα).
Φωτογράφος παράστασης: Κάρολ Γιάρεκ
Δημιουργία βίντεο: Θωμάς Παλυβός
H παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Προπώληση εισιτηρίων: www.aefestival.gr/, www.viva.gr/, καταστήματα Public και Public.gr
Κεντρικά εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου)
Πληροφορίες: www.n-t.gr/
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ 2022
Μοιράσου την εμπειρία!
Κέρδισε προνομιακές τιμές εισιτηρίων!
Το Εθνικό Θέατρο αφουγκράζεται τη δύσκολη οικονομική συνθήκη των καιρών και προσφέρει ειδικά εκπτωτικά πακέτα για να καταστήσει την εμπειρία της Επιδαύρου πιο προσιτή.
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 50€ • ΖΩΝΗ Α΄ 45€ • ΖΩΝΗ Β΄ 25€/ ΜΑΘΗΤΙΚΟ (ΩΣ 18 ΕΤΩΝ) 13€ • ΑΜΕΑ 5€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ 20€, 15€, 10€ • ΑΝΕΡΓΩΝ 5€
Προπώληση εισιτηρίων: www.aefestival.gr/ , www.viva.gr/, καταστήματα Public και Public.gr. Πληροφορίες: www.n-t.gr/
ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Α. Πακέτο 4 εισιτηρίων (ανά παράσταση):
Με την αγορά 4 εισιτηρίων σας προσφέρουμε το 1 δωρεάν
Η προσφορά ισχύει για Β ΖΩΝΗ και ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ
Β. Πακέτο 2 παραστάσεων:
Παρακολουθήστε και τις 2 καλοκαιρινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου (Μήδεια/Αίας) με έκπτωση έως 30%.
Εφόσον επιλέξετε να αγοράσετε εισιτήριο της ίδιας ζώνης και για τις 2 παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου (Μήδεια/Αίας), οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 40€ • ΖΩΝΗ Α΄:35€ • ΖΩΝΗ Β:20€• ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Γ ΖΩΝΗ:15€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Δ ΖΩΝΗ 10€
Σημειώσεις:
Προκειμένου να εξασφαλίσετε τις θέσεις σας από τα πακέτα προσφορών, ακολουθείτε μία από τις δύο διαδικασίες που περιγράφονται στη συνέχεια:
Α. Ηλεκτρονικά με αποστολή e-mail με το αίτημά σας στο [email protected] με τα εξής στοιχεία: πακέτο που σας ενδιαφέρει-παράσταση-ημερομηνία-ονοματεπώνυμο-τηλέφωνο-email.
Στη συνέχεια, λαμβάνετε link για την εξόφληση και προχωράτε τη διαδικασία αγοράς σύμφωνα με τις οδηγίες.
Σημειώνεται ότι με την παραπάνω διαδικασία δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής θέσεων αλλά αποστέλλονται οι καλύτερες δυνατές θέσεις που είναι διαθέσιμες την ώρα της αγοράς.
Β. Αγορά σε φυσικά καταστήματα
Κεντρικά εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου) και στα καταστήματα Public.
Οι προσφορές δεν λειτουργούν συνδυαστικά.
ELINA GIOUNANLI
Δίπλα-δίπλα των Άγγελου Αγγέλου και Έμης Σίνη Κτήριο Τσίλλερ| Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
Από 7 Μαΐου έως 5 Ιουνίου 2022
Το Εθνικό Θέατρο ανεβάζει φέτος, μετά από αρκετά χρόνια, και μια καλοκαιρινή παραγωγή αφιερωμένη στους μικρούς του φίλους. Μια συγκινητική και ταυτόχρονα ξεκαρδιστική παράσταση για θεατές από 3 ετών που θυμίζει σε όλους μας πως κάθε μας πράξη είναι κι ένα λιθαράκι σ’ ένα οικοδόμημα, που άλλοτε είναι ένα σπίτι, άλλοτε μια φιλία, άλλοτε μια δημιουργία, κι άλλοτε η ίδια η ζωή.
ELINA GIOUNANLI
Οι πολυβραβευμένοι συγγραφείς παιδικού θεάτρου Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη (ιδρυτές της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ), συνεργάζονται ξανά με το Μικρό Εθνικό, σ’ αυτήν την παράσταση που μας γεννά δημιουργικά ερωτήματα: Από τι υλικά χτίζονται τα σπίτια, τα κτήρια, οι σχέσεις, η υπομονή, η εμπιστοσύνη; Πώς αντιμετωπίζει κανείς τα εμπόδια και τις αναποδιές; Πώς διαχειριζόμαστε το λάθος μας; Μπορούμε μόνοι μας ή είναι καλύτερα να ζητήσουμε βοήθεια; Να μοιραστούμε την ιδέα μας ή να την κρατήσουμε για τον εαυτό μας;
ELINA GIOUNANLI
Η φιλία, η αξία της συνεργασίας και της προσπάθειας, η επιμονή, η χαρά της επιτυχίας αλλά και η αντιμετώπιση της αποτυχίας, έννοιες που απασχολούν όλα τα παιδιά της σχολικής και προσχολικής ηλικίας, αποτελούν βασικά θέματα της παράστασης αυτής, που καταπιάνεται με τη δημιουργία, τον πειραματισμό, τον αυτοσχεδιασμό.
ELINA GIOUNANLI
Ο Φοίβος Συμεωνίδης σκηνοθετεί μια πολύχρωμη παράσταση με εφόδια τους κώδικες του βωβού κινηματογράφου και της slapstick κωμωδίας και δημιουργεί χώρο για διάδραση με τα παιδιά. Οι μικροί θεατές παρακολουθούν μια όμορφη, αστεία και ταυτόχρονα συγκινητική ιστορία που εκτυλίσσεται σε ένα ανατρεπτικό σκηνικό που μοιάζει πολύ με οικοδομή. Καλούνται να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτό το «κατασκευαστικό» πανδαιμόνιο, προτείνοντας, στηρίζοντας, χτίζοντας, γκρεμίζοντας, απαντώντας σε ερωτήσεις και συμβουλεύοντας τους ήρωες στις κρίσιμες στιγμές της ιστορίας.
H παράσταση Δίπλα-δίπλα πραγματοποιείται και με την υποστήριξη του
ELINA GIOUNANLI
This is Athens City Festival, που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων και υλοποιεί η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ)
Η παράσταση θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι και σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής.
Ταυτότητα παράστασης
Ιδέα-Δραματουργία: Άγγελος Αγγέλου, Έμη Σίνη
Σκηνοθεσία: Φοίβος Συμεωνίδης
Σκηνικά - Ειδικές κατασκευές: Μικαέλα Λιακατά, Ελένη Παπαναστασίου
Κοστούμια: Δέσποινα Μακαρούνη
Μουσική: Άγγελος Αγγέλου
Χορογραφίες: Κατερίνα Γεβετζή
Φωτισμοί: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Θανάσης Ζερίτης, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Φοίβος Συμεωνίδης, Δανάη Τίκου
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Δημιουργία βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας
Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr και στο 210.7234567 (με χρήση πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας)
ΔΕΛΦΟΙ
5ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
14-29 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022
Το 5ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 29 Ιουλίου 2022 στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Το εργαστήριο θα διευθύνει ο σκηνοθέτης Θάνος Παπακωνσταντίνου με τη συνεργασία της Κωνσταντίνας Αγγελοπούλου (φωνητικό training), της Κάντυ Καρρά (σωματικό training) και του συνθέτη Δημήτρη Σκύλλα. Κεντρικός άξονας κατά τη φετινή διοργάνωση θα είναι η έρευνα πάνω στον προφητικό λόγο στο αρχαίο δράμα.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, χορογράφους και γενικά σε επαγγελματίες του θεάτρου που επιθυμούν να εστιάσουν και να εμβαθύνουν τη σπουδή τους πάνω στο αρχαίο δράμα. Στόχος του εργαστηρίου είναι η διάδοση και η μελέτη του αρχαίου δράματος, προσφέροντας εξειδικευμένη γνώση σε επαγγελματίες του θεάτρου, αλλά και η ενίσχυση του παγκόσμιου διαλόγου και προβληματισμού πάνω στο αρχαίο δράμα και στη σύγχρονή του πρόσληψη και πρακτική προσέγγιση.
Ο ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
Η ιδιότητα του προφήτη ανά τους αιώνες έχει συνδεθεί με πρόσωπα που βιώνουν εμπειρίες πνευματικού τύπου. Το πρόσωπο είναι «ένθεο», βλέπει, ακούει και εντέλει βιώνει αυτό που για τους άλλους δεν υπάρχει. Βρίσκεται σε άμεση επαφή με μία ανώτερη δύναμη, η οποία του μιλάει με παράξενη φωνή, με ακατανόητα λόγια και το εξαναγκάζει σε φαινομενικά παράξενες και παράλογες πράξεις. Το πρόσωπο απομακρύνεται από τη συνηθισμένη συμπεριφορά του: το καταλαμβάνει η μανία.
Έχοντας ως κεντρικό άξονα τον προφητικό λόγο σαν ένα ανοιχτό πεδίο δραματουργικού υλικού και με αφορμή το πρόσωπο της Κασσάνδρας, στόχος του εργαστηρίου θα είναι να διερευνηθεί, μέσα από ένα εντατικό σωματικό και φωνητικό training, η ερμηνευτική κατάσταση της μανίας ατομικά και συλλογικά. Σκοπός, μέσω της έρευνας και της συν-διαμόρφωσης με τους συμμετέχοντες/-ουσες, είναι η δημιουργία και η παρουσίαση ενός δρώμενου: μιας πομπής στους αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών που θα μετασχηματιστεί και θα εξελιχθεί σε ένα χορικό εκστατικής προφητείας.
Το Εργαστήριο που θεσμοθετήθηκε το 2016 πραγματοποιείται από το Εθνικό Θέατρο και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών με την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος που δημιούργησε, συντονίζει και ενισχύει οικονομικά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με στόχο την εκπαίδευση στο αρχαίο δράμα ανθρώπων του θεάτρου, την εξοικείωση του ευρύτερου κοινού με το είδος και την ανάπτυξη συνθηκών συνεργασίας μεταξύ ανθρώπων του θεάτρου από διαφορετικές χώρες.
Γλώσσες εργασίας
Ελληνικά-Αγγλικά (η γνώση της αγγλικής είναι απαραίτητη και από τους Έλληνες συμμετέχοντες).
Κόστος συμμετοχής
450€. Περιλαμβάνονται: Δίδακτρα, μεταφορά από την Αθήνα προς τους Δελφούς, διαμονή στον Ξενώνα του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, πρωινό και μεσημεριανό.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν το βιογραφικό τους και φωτογραφία τους έως και τις 10 Ιουνίου 2022 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected] με την ένδειξη 5ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος. Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει από τα βιογραφικά και ίσως να ακολουθήσει συνέντευξή τους. Για περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά βιογραφικά των διδασκόντων επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Εθνικού Θεάτρου:
https://www.n-t.gr/el/educ/ancientdramaintlworkshop
Επικοινωνία: [email protected], κ. Ειρήνη Μουντράκη, Υπ. Δραματολογίου & Διεθνών Σχέσεων
naftemporiki.gr