Μετά την παταγώδη αποτυχία της στις προεδρικές εκλογές πριν από έναν μήνα, η Αν Ινταλγκό ξεκίνησε ένα μεγαλόπνοο έργο, ως δήμαρχος του Παρισιού, αυτό της μεταμόρφωσης των Ηλυσίων Πεδίων.
Μέσω αυτού του έργου που αποκαλύφθηκε από κοινού με την Επιτροπή των Ηλυσίων Πεδίων, η οποία συγκεντρώνει 200 εμπορικούς, πολιτιστικούς, εμπορικούς και οικονομικούς παράγοντες, η Σοσιαλίστρια Ινταλγκό θα δώσει ουσία σε μια υπόσχεση που δόθηκε στις αρχές του 2021.
Το έργο θα γίνει σε δύο στάδια, με πρώτο ορίζοντα τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024. Μέχρι τότε προγραμματίζονται επιχειρήσεις «επισκευής» και «εξωραϊσμού» και στις δύο πλευρές της «ομορφότερης λεωφόρου του κόσμου». Αυτό θα συμβεί ιδιαίτερα, στο πολύ εμπορικό υψηλό τμήμα του, με την αναβλάστηση άνω των 400 ποδιών δέντρων, την ανακαίνιση πεζοδρομίων ή την ανακατασκευή σημειών του δρόμου.
REUTERS/GONZALO FUENTES
Πάνω από 100 νέα δέντρα
Πιο κάτω, οι κήποι των Ηλυσίων Πεδίων, που σήμερα βλέπουν λίγους περιπατητές να περνούν, θα ανακαινιστούν. «Μέχρι το 2024, θα τα ανακαινίσουμε με περισσότερα από 15.000 τ.μ. νέες φυτεύσεις, 7.000 τ.μ. δρόμους που έχουν μετατραπεί σε μονοπάτια κήπου και περισσότερα από 100 νέα δέντρα», σχολίασε η Ινταλγκό.
Θα εναρμονιστεί και η αισθητική των ταρατσών, υπό την ηγεσία του Βέλγου σχεδιαστή Ραμί Φισλέρ με τον ορισμό ενός σχεδίου χάρτη. Πρόκειται για «να ξανακαταστήσουμε γοητευτική μια από τις πιο εμβληματικές βιτρίνες της πρωτεύουσας που υποφέρει επειδή έχει χάσει μεγάλο μέρος της αίγλης της τα τελευταία τριάντα χρόνια», συνόψισε η δήμαρχος του 8ου διαμερίσματος, Ζαν ντ' Οστέρ,
Λιγότερες ουρές αυτοκινήτων
Η Place de l'Etoile Charles-de-Gaulle θα ανανεωθεί επίσης με τη διεύρυνση του κεντρικού της δακτυλίου γύρω από την Αψίδα του Θριάμβου. «Είναι λοιπόν μια συρρίκνωση της χρήσης και κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, γιατί έτσι πρέπει να θεωρούμε την πόλη του αύριο», επέμεινε η δήμαρχος του Παρισιού. Θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν 7 με 8 γραμμές κίνησης σε αυτή την πλατεία «για να διατηρηθεί η κυκλοφορία », όπως εξηγούν οι φορείς υλοποίησης του έργου.
Ενώ η μείωση των αυτοκινήτων στη γαλλική πρωτεύουσα είναι ένας από τους δείκτες της δημοτικής πολιτικής του ενοίκου του Δημαρχείου, το θέμα δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί σχετικά με τη λεωφόρο αυτή -ακόμα και μια θορυβώδη και συχνά μπλοκαρισμένη αρτηρία.
Για αυτήν την πρώτη φάση των εργασιών, ο Δήμος ανακοινώνει προϋπολογισμό 24 εκατομμυρίων ευρώ «για εξωραϊσμό και το πρόγραμμα ανάκτησης επίπλων δρόμου, πλακόστρωσης πεζοδρομίων ή δημόσιου φωτισμού», διευκρίνισε ο Εμανουέλ Γκρεγκουάρ , ο πρώτος αντιδήμαρχος του Παρισιού αρμόδιος του πολεοδομικού σχεδιασμού.
Σε αυτό προστίθεται «μια συνεισφορά 6 εκατομμυρίων ευρώ» από τη Solidéo, μια εταιρεία παράδοσης ολυμπιακών έργων, γύρω από τις τοποθεσίες που αφορούν οι Αγώνες του 2024, ιδίως το Grand Palais. Οι εργασίες αυτές θα πραγματοποιηθούν μεταξύ της άνοιξης του 2022 και του τέλους του 2023.
REUTERS/CHARLES PLATIAU
Πολεοδομική μελέτη
Η συνολική ανάπλαση των Ηλυσίων Πεδίων θα πραγματοποιηθεί μόνο μετά το 2024. Θα περιλαμβάνει επίσης τις θέσεις de la Concorde (πλατεία Ομονοίας) και de l'Etoile, τις λεωφόρους Montaigne και de la Grande Armée, τις συνδέσεις με τον Σηκουάνα, καθώς και υπόγειο περάσματα, σήραγγες και υπόγεια. Όσον αφορά την Place de la Concorde, η Αν Ινταλγκό φαντάζεται μια «επέκταση του κήπου Tuileries (σ.σ. οι κήποι του Λούβρου) στον Οβελίσκο».
Η Επιτροπή των Ηλυσίων Πεδίων θα χρηματοδοτήσει μια πολεοδομική μελέτη, με σκοπό την υποβολή προτάσεων στο δημαρχείο «τέλη 2023, αρχές 2024».
naftemporiki.gr