Ανακοίνωση με την οποία απαντούν σε δημοσιεύματα σχετικά με τη Διασύνδεση εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων Μαράσλειων Σχολείων, χαρακτηρίζοντάς τα ανακριβή και υποτιμητικά.
Αναλυτικά:
Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα στον τύπο τις προηγούμενες μέρες επιτρέψτε μας να σημειώσουμε τα παρακάτω προς απάντηση των όσων ανακριβών και εν μέρει υποτιμητικών αναφέρονται σε βάρος των γονέων, δασκάλων και κυρίως μαθητών των Μαράσλειων Δημοτικών Πειραματικών Σχολείων.
Σας επισημαίνουμε ότι οι μαθητές του Μαρασλείου επελέγησαν με κλήρωση, την πλέον δημοκρατική διαδικασία, η οποία μάλιστα διατρέχει όλο το γεωγραφικό όσο και το κοινωνικό φάσμα του λεκανοπεδίου. Ακόμα και οι γειτονιές έχουν καμιά φορά ταξικά πρόσημα. Στο Μαράσλειο, ευτυχώς, όλοι οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικές γειτονιές και όλοι είναι ίσοι.
Οι γονείς-ήρωες, από το Κερατσίνι μέχρι την Πεντέλη, επιδίδονται σε έναν καθημερινό αγώνα διότι είναι βαθύτατα πεπεισμένοι ότι αξίζει τον κόπο. Οι 350 μαθητές και οι οικογένειές τους δε συνιστούν μειονότητα, αλλά μία δραστήρια κοινότητα η οποία αγωνίζεται με σεβασμό, διεκδικώντας με θεσμική διαφάνεια το καλύτερο δυνατό, όχι μόνο για το μέλλον των παιδιών της αλλά όλων των παιδιών, υπηρετώντας και πιστεύοντας στην Πειραματική διαδικασία, σε ένα ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο διασποράς.
Οι γονείς των τριών διαφορετικών δημοτικών σχολείων και 350 παιδιών, δεν ταυτιζόμαστε ψυχή τε και σώματι με τις ενέργειες κάποιας πολιτικής παράταξης. Το σχολείο μας διαθέτει εκλεγμένο όργανο, το οποίο έχει αποστείλει επιστολές στους αρμόδιους
φορείς διότι διεκδικεί μέσω αυστηρών θεσμικών οδών τα δίκαια αιτήματά του.
Οι δικές μας βάσιμες πληροφορίες αναφέρουν ότι το συντριπτικό ποσοστό των παιδιών που φοιτούν στο 26ο Γυμνάσιο ΔΕΝ κατοικεί στην περιοχή, ούτε καν στην ευρύτερη. Αντίθετα, σας γνωστοποιούμε ότι φοιτούν στο εν λόγω σχολείο μαθητές οι οποίοι κατοικούν στο Γκύζη, στο Γαλάτσι, ακόμα και στον Κολωνό. Υπάρχει ωστόσο ένας μικρός αριθμός μαθητών οι οποίοι πράγματι κατοικούν στο Κολωνάκι και ως εκ τούτου κατανοούμε τις αντιδράσεις των γονέων, διότι και εμείς είμαστε γονείς. Εκείνο όμως που δεν κατανοούμε και καταδικάζουμε απερίφραστα είναι η καταφυγή σε πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού και στην ανηλεή εκστρατεία δυσφήμησης και κατασυκοφάντησης η οποία μαίνεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα.
Ως σχολείο, το Μαράσλειο έχει το προνόμιο να συστεγάζεται με το παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου, το οποίο όλα αυτά τα χρόνια έχει σταθεί αρωγός των προσπαθειών των γονέων και των εκπαιδευτικών. Διατηρούμε την πεποίθηση ότι ο στενός οργανικός δεσμός ο οποίος μας συνδέει με την Παιδαγωγική Σχολή θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για το βέλτιστο εκπαιδευτικό περιβάλλον στο νέο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Όσον αφορά στη στελέχωσή του, ο δικός μας αξιακός κώδικας επιτάσσει να συντασσόμαστε πάντοτε στο πλευρό των εκπαιδευτικών, επιδιώκουμε να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε μαζί τους. Ως εκ τούτου η εικόνα την οποία έχουμε εμείς, συγκεκριμένα, για τους διδάσκοντες του 26ου Γυμνασίου Αθήνας, δεν αντιστοιχεί σε αυτήν που προβάλλεται. Σίγουρα έχουν εκφραστεί επιφυλάξεις, ακόμα και σοβαρές αντιρρήσεις, η πλειοψηφία όμως των εκπαιδευτικών φαίνεται να τάσσεται υπέρ της μετατροπής. Κάποιοι μάλιστα επιδιώκουν εδώ και χρόνια να αποκτήσουν πρόσβαση ώστε να διδάξουν σε ένα Πειραματικό σχολείο, χωρίς μέχρι σήμερα να τα έχουν καταφέρει.
Ο Πλάτωνας γράφει ότι «ακόμα και τα τείχη της πόλης διαπαιδαγωγούν». Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε, διαλεγόμαστε, διεκδικούμε μέσα σε αυτήν την κοινωνία, έχει σαφώς εκπαιδευτική αξία και επέχει θέση εκπαιδευτικού εργαλείου. Δική μας προτεραιότητα συνιστούσε και συνιστά πάντοτε η σταθερή υπενθύμιση στους αρμόδιους φορείς ότι η Πειραματική εκπαίδευση στο Μαράσλειο είναι ένα έργο εν εξελίξει και περνά μέσα από τη διασύνδεσή του με τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως επιτάσσει πληθώρα επιστημονικών άρθρων και μελετών για όλα τα Πειραματικά σχολεία. Όταν εκδιωχθήκαμε κακήν κακώς από την Πλάκα, αντιδράσαμε θεσμικά και σε καμία περίπτωση δεν στραφήκαμε εναντίον γονέων. Γιατί «ακόμα και τα τείχη της πόλης διαπαιδαγωγούν». Κι εμείς είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το παράδειγμα το οποίο θέτουμε για τα παιδιά μας.
Γονείς μαθητών 26ου γυμνασίου Αθηνών: Το Κολωνάκι δεν χάνει το σχολείο του
Την ίδια ώρα, επιστολή έχουν εκδόσει και οι γονείς των μαθητών του 26ου γυμνασίου στην οποία αναφέρουν τα εξής:
Τις τελευταίες μέρες, με έκπληξη, παρακολουθούμε δημοσιεύματα με τα οποία διάφοροι φορείς ισχυρίζονται πώς το Κολωνάκι χάνει το σχολείο του.
Είμαστε γονείς μαθητών που φοιτούν στο 26ο Γυμνάσιο Αθηνών.
Η διεύθυνση μονίμου κατοικίας μας είναι εκτός του χωροταξικού ορίου που ορίζεται για την φοίτηση των παιδιών μας στο εν λόγω Γυμνάσιο.
Ο μεγαλύτερος όγκος των μαθητών που φοιτούν στο 26ο Γυμνάσιο είναι εκτός αυτών των χωροταξικών ορίων.
Το 26ο Γυμνάσιο δεν είναι σχολείο της γειτονιάς που εξυπηρετεί τα παιδιά των μονίμων κατοίκων της περιοχής,αλλά ένα υπερτοπικό σχολείο που εξυπηρετεί γονείς εργαζόμενους σε παρακείμενες εταιρείες και δημόσιες υπηρεσίες,καθώς και μαθητές που φοιτούσαν στα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλειου και τα οποία μετά την διακοπή της διασύνδεσης με το το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών,προωθήθηκαν στο 26ο Γυμνάσιο.
Πως προωθήθηκαν;
Με όποιο πρόσφορο τρόπο.
Είτε ενοικιάζοντας οικία για μικρο χρονικό διάστημα πλησίον του σχολείου, είτε χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση εργασίας τους.
Η πλειοψηφία των μαθητών μεταφέρεται με τα ΜΜΜ,γιατί κατοικούν στην Κυψέλη,στο Σταθμό Λαρίσης, στο Νέο Κόσμο,στα Πετράλωνα,στη Καλλιθέα,στους Αμπελόκηπους,στο Γουδί.
Προς απόδειξη του παραπάνω αναφέρουμε πως από το Σεπτέμβριο επαναλειτούργησε η γραμμή 022 του ΟΑΣΑ,Μαράσλειο-Γουδί,με σκοπό την εξυπηρέτηση των μαθητών που φοιτούν στο Γυμνάσιο και όλα αυτά υπό την καθοδήγηση του 26ου Γυμνασίου.
Ο χαρακτηρισμός του 26ου Γυμνασίου σε Πειραματικό δεν διώχνει και δεν καταργεί το σχολείο,το αναβαθμίζει.
Η υπουργός παιδείας κ.Κεραμέως δεσμεύτηκε πως θα δημιουργήσει Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε κάθε περιοχή,αναβαθμίζοντας έτσι το δημόσιο σχολείο.
Ποιοι και για ποιους λόγους δεν επιθυμούν την αναβάθμιση του σχολείου μας;
Ποια συνδικαλιστικά όργανα προχωρούν σε διασπορά ψευδών ώστε να προσελκύσουν και να πείσουν τους γονείς των μαθητών που φοιτούν ήδη στο 26ο Γυμνασιο πως τα παιδιά τους θα διωχθούν από το σχολείο και οι καθηγητές θα χάσουν την οργανική τους θέση;
Κάποια από τα παιδιά μας φοίτησαν σε Πειραματικό δημοτικό,γνωρίζουμε πολύ καλά τα πλεονεκτήματα αυτών των σχολείων έναντι του συμβατικού Γυμνασίου που φοιτούν τώρα.
Είμαστε υπέρμαχοι της δημιουργίας πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε κάθε γειτονια,είμαστε υπέρμαχοι της αναβάθμισης των δημόσιων σχολείων.
Αντιστεκόμαστε σθεναρά στο σκοταδισμό που κάποιοι επιθυμούν να επιβάλουν.
Και δεν είμαστε μόνοι, μεγάλη μερίδα γονέων του 26ου Γυμνασίου, ασπάζεται τις ίδιες απόψεις.