Είναι γνωστό ότι η Metα η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram θέλει να αποκτήσει κυρίαρχο ρόλο στον εικονικό κόσμο του metaverse που έρχεται με φόρα ως διάδοχος του κυβερνοχώρου και του Διαδικτύου όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, συνιδρυτής του Facebook και επικεφαλής της Metα, πρόσφατα παρουσίασε το όραμα του για το metaverse στο οποίο θέλει οι χρήστες να μην εμφανίζονται με την πραγματική τους μορφή ή έστω με μια κάποιου είδους ανθρώπινη μορφή αλλά να εμφανίζονται ως ψηφιακές εικονικές οντότητες, τα γνωστά άβαταρ.
Έχουν κατατεθεί διαφόρων ειδών ενστάσεις για αυτή την επιλογή, το να αποκτήσουμε δηλαδή μια εικονική καρτουνίστικη περσόνα με την οποία θα επικοινωνούμε με τους άλλους χρήστες, θα μετέχουμε σε επαγγελματικές ή φιλικές συναντήσεις και γενικά θα υπάρχουμε μέσα στον μεγάλο virtual reality κόσμο που δημιουργείται.
Όπως φαίνεται η χρήση των άβαταρ αποτελεί μονόδρομο για την Metα και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία παρουσίασε μια σειρά από 3D άβαταρ που δημιούργησε τα οποία όπως αναφέρει μπορούν οι χρήστες να χρησιμοποιούν αν επιθυμούν και στις πλατφόρμες της, στο Facebook και το Instagram.
Προφανώς η εταιρεία προσπαθεί να ωθήσει τους χρήστες των social media στη χρήση των άβαταρ ώστε να είναι πιο ομαλή η μετάβαση τους στο metaverse όταν αυτό κάνει την εμφάνιση του. Μένει να διαπιστωθεί πόσοι χρήστες των δύο δημοφιλών υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης θα επιλέξουν να αποσύρουν το πρόσωπο τους και να χρησιμοποιούν ένα άβαταρ για να εμφανίζονται στα social media.