Την ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Αμύνταιο - Κοζάνη εγκαινίασε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σιδηροδρομικό σταθμό Κοζάνης ο κ Λιάπης τόνισε τη σημασία του έργου για την περιφερειακή ανάπτυξη, τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών αλλά και της πρόσβασης των επισκεπτών στην περιοχή.
Μετά από τέσσερα χρόνια διακοπής, λόγω κακής κατάστασης της γραμμής, επαναλειτουργεί η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο-Κοζάνη, ένα δρομολόγιο που γίνεται πλέον τρεις φορές ημερησίως (σε πρώτη φάση) και διαρκεί τρεις ώρες έναντι περίπου τεσσάρων που διαρκούσε στο παρελθόν.
Καλαμπάκα – Κοζάνη
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών ανέφερε ακόμη ότι βρίσκονται σε εξέλιξη μια σειρά από μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Κοζάνης με την Καλαμπάκα. Προκειμένου η Κοζάνη να μην είναι ο τερματικός σταθμός αλλά ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος στη Βόρειο Ελλάδα, και να εξασφαλισθεί η καλύτερη σύνδεση με το κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, όπως υπογράμμισε ο υπουργός.
Μέσα στο 2006 ανετέθησαν οι πρώτες μελέτες γι΄ αυτό το έργο και αναμένεται να εκτελεστεί στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Πρόκειται για μελέτες ύψους 7,5 εκατομμυρίων Ευρώ. Παράλληλα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2007 αναμένεται να έχει ανατεθεί το σύνολο των μελετών της δεύτερη φάσης, συνολικού ύψους 14 εκατομμυρίων.
Όλες οι μελετητικές διαδικασίες προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2008.
Επίσης, ο κ Λιάπης αναφέρθηκε στο θέμα της μεταφοράς του σιδηροδρομικού σταθμού στην περιοχή Κοίλα, έξω από την πόλη της Κοζάνης ανακοινώνοντας ότι η πρώτη διερευνητική έκθεση από τους μελετητές θα κατατεθεί μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες και θα περιλαμβάνει τα απαραίτητα οικονομικά και τεχνικά δεδομένα για το έργο, τις απαιτήσεις, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που θα έχει αυτή η παρέμβαση.