Μότο της Ford είναι το “Living the Ranger Life”, κάτι που μοιράζονται όλοι οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί που εμπλέκονται στη δημιουργία της επόμενης γενιάς Ranger. Επικεφαλής στο εγχείρημα της επόμενης γενιάς Ranger ήταν το Κέντρο Προϊοντικής Εξέλιξης της Ford στην Αυστραλία. Η διεθνής ομάδα των εξειδικευμένων μηχανικών και σχεδιαστών του συνεργάστηκε με αντίστοιχες από όλο τον κόσμο όχι μόνο για την ενσωμάτωση των τελευταίων τεχνολογιών, ικανοτήτων και συστημάτων ασφαλείας της Ford, αλλά και για την κατασκευή και δοκιμή του Ranger σύμφωνα με τα πολύ αυστηρά πρότυπα της μάρκας Ford. Βασισμένη στην πολυετή της τεχνογνωσία στα pick-up και στη γνώση των αναγκών των κατόχων των αυτοκινήτων του είδους, η Ford συνεργάστηκε, επίσης, με πελάτες από όλο τον κόσμο για τη δημιουργία ενός οχήματος και μιας αντίληψης χρήσης στην οποία οι αγοραστές της επόμενης γενιάς Ranger μπορούν να εντάξουν επαγγελματικές, οικογενειακές και σπορ δραστηριότητες. Η εμπειρία των πελατών ήταν καθοριστική για τη δημιουργία της σκληροτράχηλης, νέας εμφάνισης της επόμενης γενιάς Ranger. Η Ford αφιέρωσε πολύ χρόνο με ιδιοκτήτες από όλο τον κόσμο, διεξάγοντας πάνω από 5.000 συνεντεύξεις και δεκάδες συνεδρίες με πελάτες για να κατανοήσει τον τρόπο χρήσης των pick-up τους και να μάθει τις επιθυμίες και προσδοκίες τους από το νέο Ranger.
Η επόμενη γενιά Ranger θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford σε Ταϋλάνδη και Ν. Αφρική από το 2022, ενώ σε επόμενο στάδιο θα ανακοινωθούν και άλλες αγορές. Το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα γενιά Ranger θα ανοίξει στην Ευρώπη στα τέλη του 2022 και οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023. Το σημερινό Ranger ηγείται της Ευρωπαϊκής κατηγορίας των pick-up οχημάτων και πρόσφατα πέτυχε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 9-μήνου (Ιαν – Σεπ.) με 45.539 μονάδες, και μερίδιο αγοράς 39,9% .
Οπτικά, η καινούργια σειρά είναι τολμηρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση, με ένα δυναμικό εξωτερικό που μοιράζεται το παγκόσμιο σχεδιαστικό DNA των pick-up μοντέλων της Ford. Η σχεδίαση περιλαμβάνει μία νέα μάσκα και χαρακτηριστικά εμπρός φώτα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει οπτικά τους ακόμα πιο εντυπωσιακούς θόλους των τροχών που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας του Ranger. Για πρώτη φορά, το Ford Ranger προσφέρει προβολείς LED matrix. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα είναι σχεδιασμένα σε αρμονία με τα χαρακτηριστικά γραφικά του εμπρός τμήματος. Το εσωτερικό, που παραπέμπει σε επιβατικό αυτοκίνητο, είναι αναβαθμισμένο χρησιμοποιώντας premium, μαλακά υλικά, σε συνδυασμό με μία κεντρική οθόνη αφής σε διάταξη πορτρέτου που υποστηρίζει το γνωστό σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC™ 4 της Ford.
Κάτω από το νέο αμάξωμα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο με μεταξόνιο κατά 50 χλστ μακρύτερο και μετατρόχιο κατά 50 χλστ φαρδύτερο από του προηγούμενου Ranger. Μία υδρομορφοποιημένη δομή στο εμπρός τμήμα δημιουργεί περισσότερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα για το νέο V6 και «προετοιμάζει» το Ranger για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Επίσης δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του pick-up για ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο, γεγονός που βοηθά στο να διατηρούνται οι θερμοκρασίες λειτουργίας σε χαμηλά επίπεδα, κατά τη ρυμούλκηση ή τη μεταφορά βαρέων φορτίων.
Οι πελάτες θέλησαν περισσότερες επιλογές όσον αφορά την ισχύ και τη ροπή των μονάδων κίνησης για τη ρυμούλκηση βαρέων αντικειμένων και την οδήγηση σε ακραίες offroad συνθήκες. Έτσι η ομάδα πρόσθεσε τον δοκιμασμένο 3.0L V6 turbodiesel της Ford και τον εξέλιξε για το Ranger. Πρόκειται για μία από τις τρεις επιλογές κινητήρων turbodiesel που διατίθενται κατά το λανσάρισμα.
Η επόμενη γενιά Ranger θα περιλαμβάνει στη φαρέτρα της τους δοκιμασμένους Single-Turbo και Bi-Turbo 2.0L εν σειρά τετρακύλινδρους κινητήρες diesel της Ford. Ο Single-Turbo διατίθεται με δύο διαφορετικά επίπεδα απόδοσης εξασφαλίζοντας περίσσια ισχύος και ροπής αλλά και οικονομία καυσίμου, που είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ή τους στόλους επαγγελματικών οχημάτων. Ο Bi-Turbo κινητήρας είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων για πελάτες που επιθυμούν περισσότερη ισχύ χωρίς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Θέλοντας να πετύχουν την άνεση και την οδική συμπεριφορά που προσδοκούν οι πελάτες pick-up μοντέλων για ποικίλη χρήση – δουλειά, οικογένεια, ελεύθερος χρόνος – οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά.
Οι μηχανικοί τοποθέτησαν τους εμπρός τροχούς πιο μπροστά κατά 50mm για καλύτερη γωνία προσέγγισης, αλλά και πιο έξω για καλύτερη άρθρωση - και οι δύο επιλογές στοχεύουν στις καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου. Επίσης, η έδραση των πίσω αμορτισέρ μεταφέρθηκε εξωτερικά των δοκών του πλαισίου, αναβαθμίζοντας την άνεση οδηγού και επιβατών τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ανεξάρτητα αν μεταφέρουν βαρέα φορτία εν ώρα εργασίας ή απλά την οικογένειά τους για βραδινό φαγητό.
Θα υπάρχει επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων κίνησης και στους τέσσερις τροχούς - ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ' επιλογήν 4κίνησης εν κινήσει, ή ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης 4κίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό, σχεδιασμένα για άριστες επιδόσεις σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών. Η παροχή οδικής βοήθειας εκτός δρόμου διευκολύνεται από τους δύο κρίκους ρυμούλκησης στον εμπρός προφυλακτήρα.
Οι πελάτες ήθελαν ένα ευέλικτο, σύγχρονο cockpit που να ικανοποιεί επαγγελματικής και οικογενειακής φύσης απαιτήσεις. Γι’ αυτό, το Ranger πρέπει να λειτουργεί ως χώρος εργασίας και ως «καταφύγιο», προσφέροντας έξυπνα και συνδεδεμένα χαρακτηριστικά με περισσότερες από ποτέ επιλογές άνεσης και αποθήκευσης αντικειμένων.
Στην καρδιά της εμπειρίας συνδεσιμότητας του νέου Ranger βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής των 10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Αυτή ολοκληρώνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιλαμβάνει το τελευταίο σύστημα SYNC™ 4 της Ford, που διατίθεται έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο modem FordPass Connect, που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει όταν συνδέεται με το FordPass™ app, ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένοι με τον κόσμο. Το FordPass αναβαθμίζει την εμπειρία ιδιοκτησίας με χαρακτηριστικά όπως Remote Start, Vehicle Status και λειτουργίες κλειδώματος /ξεκλειδώματος μέσω κινητής συσκευής.
Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε ειδικό χώρο στην οθόνη του SYNC™. Πατώντας ένα μπουτόν, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρονται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα και επιλογές.
Η οθόνη είναι επίσης συνδεδεμένη με μία κάμερα 360-μοιρών 7 που διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς δρόμους πόλεων. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν το νέο σύστημα φωτισμού ζωνών του Ranger μέσω της οθόνης αφής ή της εφαρμογής FordPass, κάτι που σημαίνει ότι δε θα χρειαστεί ποτέ ξανά να εργαστούν, να κατασκηνώσουν ή να κάνουν οτιδήποτε άλλο στο σκοτάδι. Η τεχνολογία του Ranger είναι ήδη προετοιμασμένη για το μέλλον, ώστε να μπορεί να προσφέρει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού μέσω Ford Power-Up χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect.
Η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε επίσης έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους και χρήσιμα χαρακτηριστικά για τους ιδιοκτήτες. Δεν υπάρχουν μέρη μόνο για την τοποθέτηση του τηλεφώνου ή την ασύρματη φόρτισή του (όπου είναι συμβατό), αλλά και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον, οι τσέπες στις πόρτες είναι σχεδιασμένες για να μεταφέρουν περισσότερα πράγματα, ενώ το φαρδύ ταμπλό κρύβει ένα ντουλαπάκι στο πάνω τμήμα και αποθηκευτικούς χώρους κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα.
Ενδιαφέρουσα, εξ άλλου, η ενσωμάτωση ενός πλαϊνού σκαλοπατιού πίσω από τον κάθε πίσω τροχό στη νέα γενιά του Ranger, ώστε να προσφέρεται ένας πιο ασφαλής τρόπος πρόσβασης στην καρότσα. Επίσης, η ομάδα εξέλιξης του Ranger προσπάθησε να εξασφαλίσει ότι μεγαλύτερη ποικιλία φορτίων θα μπορούσε να χωρέσει με ασφάλεια στο χώρο φόρτωσης.
Άλλα, προσεκτικά σχεδιασμένα πελατοκεντρικά στοιχεία είναι ένα νέο, ανθεκτικό κάλυμμα καρότσας που προστατεύει τόσο τα ατσάλινα πάνελ από γρατζουνιές όσο και τα γόνατα του ιδιοκτήτη από την επαφή μαζί τους. Πρόσθετοι κρίκοι πρόσδεσης σε στιβαρές ατσάλινες σωληνωτές ράγες προσφέρουν πρακτικά σημεία ασφάλισης φορτίων. Ανθεκτικά αλλά εύκαμπτα καπάκια στα πλευρικά τοιχώματα της καρότσας και στην πίσω πόρτα συγκαλύπτουν δομικά σημεία πρόσδεσης σκληρών οροφών και άλλων aftermarket αξεσουάρ.
Το Ranger παρέχει ακόμη ένα νέο σύστημα διαχείρισης φορτίων, ειδικά σχεδιασμένο με διαχωριστικά για αντικείμενα διαφόρων μεγεθών – όπως ξυλεία και εργαλειοθήκες. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δημιουργούν μικρότερους χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων - που αλλιώς θα έπρεπε να μεταφερθούν στην καμπίνα – μέσω ενός συστήματος με ελατηριωτές βάσεις που κουμπώνουν στις πλαϊνές ράγες της καρότσας. Η πίσω πόρτα μπορεί να παίξει και το ρόλο ενός πάγκου εργασίας με ενσωματωμένο χάρακα και υποδοχές για σφιγκτήρες μέτρησης, συγκράτησης και κοπής υλικών.
Ο φωτισμός των διαφόρων ζωνών – που ελέγχεται είτε μέσω της οθόνης SYNC™ από το εσωτερικό της καμπίνας ή της εφαρμογής FordPass – προσφέρει φωτισμό 360μοιρών γύρω από το pick-up ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματός τους. Ο φωτισμός της καρότσας παρέχεται κάτω από τις πλαϊνές ράγες ώστε να επαρκεί είτε για την ολοκλήρωση εργασιών υπό χαμηλό φωτισμό είτε για την εύρεση αντικειμένων στην καρότσα τη νύχτα.
Οι πελάτες θα μπορούν να εξατομικεύσουν την επόμενη γενιά Ranger από το λανσάρισμα με μία σειρά 150 και πλέον εργοστασιακών αξεσουάρ κατάλληλων για χρήση στην πόλη και σε εκδρομές περιπέτειας. Ανάμεσά τους είναι και τα αξεσουάρ που εξελίχθησαν σε συνεργασία με την παγκοσμίου φήμης εταιρεία ARB 4x4 Accessories. Η συνεργασία της ARB 4x4 Accessories με την Ford αρχικά θα περιοριστεί σε επιλεγμένες αγορές.