Ο Ντέιβιντ Χέντερσον, ο επιχειρηματίας που οργάνωσε τη μοιραία πτήση του Εμιλιάνο Σάλα στο Κάρντιφ τον Ιανουάριο του 2019, καταδικάστηκε σήμερα (12/11) από τη βρετανική Δικαιοσύνη σε φυλάκιση 18 μηνών.
Ο Χέντερσον δικάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο, ως ενδιάμεσος της πτήσης, για αβλεψία ή αμέλεια που πιθανόν να έθεσε σε κίνδυνο το αεροπλάνο, κινδυνεύοντας αρχικά με ποινή φυλάκισης έως και 5 ετών.
Ο Εμιλιάνο Σάλα σκοτώθηκε στις 21 Ιανουαρίου 2019, μετά από τη συντριβή του αεροπλάνου που τον μετέφερε στην Ουαλία με ιδιωτική πτήση.
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες δίκης και επτά ώρες διαβούλευσης τον Οκτώβριο, ο 67χρονος Ντέιβιντ Χέντερσον καταδικάστηκε για απερισκεψία που έθεσε σε κίνδυνο αυτή την πτήση, ενώ ομολόγησε την ενοχή του για τη μεταφορά επιβάτη χωρίς έγκυρη εξουσιοδότηση.
Ενδιάμεσος αυτής της πτήσης, ο Ντέιβιντ Χέντερσον αρχικά έπρεπε να πετάξει με το Piper PA-46 Malibu, το οποίο συνετρίβη στη Μάγχη. Αλλά απασχολημένος στις διακοπές του με τη σύζυγό του στο Παρίσι, ο επιχειρηματίας είχε αφήσει τον Ντέιβιντ Ίμποτσον στον έλεγχο, αλλά ο τελευταίος δεν είχε δίπλωμα εμπορικού πιλότου ούτε τις ικανότητες για νυχτερινή πτήση.
Κατά την ακρόαση, ο εισαγγελέας Μάρτιν Γκούντι κατηγόρησε τον Χέντερσον πως ενήργησε «για το οικονομικό του συμφέρον» και ότι γνώριζε πολύ καλά ότι ο πιλότος δεν είχε τα προσόντα: «Αγνόησε ορισμένες απαιτήσεις (ασφάλειας) όταν βόλευε τον ίδιο και τα επιχειρηματικά του συμφέροντα».
Ο Ντέιβιντ Χέντερσον καταδιώχθηκε από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, επειδή ήταν αυτός που υποτίθεται ότι θα οδηγούσε το αεροπλάνο που συνετρίβη σκοτώνοντας τον Εμιλιάνο Σάλα και τον πιλότο, το σώμα του οποίου δεν βρέθηκε ποτέ.
Ο 28χρονος Αργεντινός επιθετικός πετούσε για το Κάρντιφ προκειμένου να ενταχθεί με μεταγραφή στον τοπικό σύλλογο και να παίξει στην Premier League, αφήνοντας τη Ναντ μετά από περισσότερες από τρεις σεζόν με τα «καναρίνια».
Η ιδιοκτήτρια του Piper Malibu, Φέι Κίλι, είχε επίσης δηλώσει κατά τη διάρκεια της κατάθεσής της ότι είχε ζητήσει ρητά γραπτώς από τον κατηγορούμενο να μην χρησιμοποιεί πλέον τις υπηρεσίες του Ντέιβιντ Ίμποτσον, μετά από αρκετές αναφερόμενες παραβιάσεις.
Η υπεράσπιση του Ντέιβιντ Χέντερσον, ωστόσο, είχε διαψεύσει κάθε «αβλεψία», ισχυριζόμενη ότι οι παραβιάσεις των κανονισμών που φέρονται να διέπραξε ο πελάτης της ήταν «καθαρά θέμα γραφειοκρατίας» και ότι δεν είχαν θέσει πραγματικά την πτήση σε κίνδυνο.