Του Μιχάλη Χατζηκωνσταντίνου
Επικοινωνιακή εκστρατεία απολύτως επικεντρωμένη στο προφίλ του πρωθυπουργού έθεσε σε κίνηση το Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να ανασχεθούν οι αρνητικές τάσεις στη δημοτικότητά του Κυριάκου Μητσοτάκη οι οποίες καταγράφονται για πρώτη φορά μετά την ανάδειξή του στον πρωθυπουργικό θώκο.
Το εγχείρημα του Μεγάρου Μαξίμου παίρνει, μάλιστα, τη μορφή «επικοινωνιακής καταιγίδας» με κύριο στόχο να διατηρηθεί το μομέντουμ των εξαγγελιών της ΔΕΘ αλλά και να οικοδομηθεί ένα πιο ανθρώπινο και προσιτό προφίλ για τον πρωθυπουργό. Προς επίρρωση των παραπάνω το επιτελείο του κ. Μητσοτάκη ανάρτησε στην ιστοσελίδα του στο Instagram ένα story από συνάντηση και συνομιλία του με έφιππο κτηνοτρόφο ηλικίας 83 ετών στο Δαμάσι Τυρνάβου στο πλαίσιο της προβολής του μέτρου για χαμηλότερο ΦΠΑ στις ζωοτροφές. Σχεδόν ταυτόχρονα οι επικοινωνιολόγοι του Μαξίμου οργάνωσαν ζωντανή παρέμβαση του πρωθυπουργού σε τοπικό ραδιόφωνο της κεντρικής Ελλάδας με κύριο στόχο την αναπαραγωγή εξαγγελιών και δηλώσεων από τη ΔΕΘ. Και παράλληλα, μετά από αρκετούς μήνες αρχίζει να επανεμφανίζεται, και να αξιοποιείται επικοινωνιακά αρθρογραφία η οποία φιλοδοξεί να αναδείξει τις πολιτικές αρετές του πρωθυπουργού.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της άτυπης προεκλογικής καμπάνιας που αναμένεται να έχει ανάλογη συνέχεια εντοπίζεται, πάντως, στο ότι είναι απόλυτα προσανατολισμένη προς τον πρωθυπουργό και τις ιδιότητές του κατά τα πρότυπα της «αμερικανικής σχολής» της πολιτικής επικοινωνίας η οποία αναδεικνύει προσωπικά χαρακτηριστικά των πολιτικών μέσα από «αυθόρμητες» καθημερινές στιγμές. Στόχος είναι να αναδειχθεί ή να διατηρηθεί το προφίλ του ηγέτη που είναι «ανθρώπινος», «προσιτός» και «αγαπητός». Όχι από την ελίτ αλλά από τους καθημερινούς ανθρώπους και ιδίως τους πολύ νέους και τους ηλικιωμένους τόσο στο κέντρο, όσο και στην περιφέρεια.
Τα στοιχεία που πυροδότησαν την καμπάνια
Ο κ. Μητσοτάκης παραμένει σήμερα δημοφιλέστερος πολιτικός με σημαντική απόσταση από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, όμως η τελευταία περίοδος χαρακτηρίζεται από τρεις αρνητικές εξελίξεις για την εικόνα του που αποτέλεσαν κατά τα φαινόμενα και την κύρια αιτία για την προώθηση αυτής της επικοινωνιακής εκστρατείας:
-Οι δημοσκοπήσεις μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού κατέγραψαν για πρώτη φορά αρνητικό ισοζύγιο προς το πρόσωπό του κ. Μητσοτάκη από τη στιγμή που εξελέγη πρωθυπουργός (44% συμπάθειας έναντι 52% αντιπάθειας σύμφωνα με την Prorata). Τα ποσοστά αυτά καθαυτά δεν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για έναν πρωθυπουργό στο μέσον της θητείας του, αλλά εκείνο που προκαλεί συναγερμό στο Μαξίμου είναι η σαφής αρνητική τάση η οποία καταγράφηκε την τελευταία περίοδο με αποκορύφωμα το καλοκαίρι.
-Οι έρευνες της ιδίας περιόδου έδειξαν ότι η πλειονότητα των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ψηφοφόρων της ΝΔ, δεν είδε με θετικό μάτι τον πρόσφατο ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Με δεδομένο ότι ο ανασχηματισμός αποτελεί κατεξοχήν πρωθυπουργική απόφαση σήμανε συναγερμός ώστε να αλλάξει συστηματικό τρόπο η ατζέντα και να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον σε επιλογές του κ. Μητσοτάκη που κρίνονται πιο ευνοϊκά από την κοινή γνώμη.
-Την τελευταία περίοδο εκδηλώθηκαν αποδοκιμασίες από μερίδα πολιτών προς το πρόσωπο του πρωθυπουργό είτε στα social media είτε δια ζώσης, όπως στο λαϊκό προσκύνημα του Μίκη Θεοδωράκη στη Μητρόπολη. Μέχρι στιγμής αυτά τα φαινόμενα δεν έχουν λάβει ευρύτερες διαστάσεις και αποδίδονται από την κυβέρνηση αποκλειστικά σε «κομματικούς αντιπάλους» όμως δεν παύουν να προκαλούν ανάγκη για επικοινωνιακή θωράκιση του προφίλ του πρωθυπουργού.