Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων δίνει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις να υποβάλουν ηλεκτρονικά, και χωρίς καμία ταλαιπωρία, αιτήσεις για τη ρύθμιση κάθε είδους οφειλής: Από τα δημοτικά τέλη μέχρι και τις κλήσεις για παράνομη στάθμευση.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στις ευνοϊκές ρυθμίσεις της κείμενης νομοθεσίας για ρύθμιση των οφειλών τους μπορούν να μπαίνουν στην πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου στη διεύθυνση: https://eservices.cityofathens.gr και να επιλέγουν την ψηφιακή υπηρεσία: Αίτηση για ρύθμιση οφειλών (Ν. Ν. 4764/2020).
Εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet που διαθέτουν, θα πρέπει να ανεβάσουν τα απαραίτητα -κατά περίπτωση- δικαιολογητικά με βάση τις υποδείξεις της πλατφόρμας.
Ακολούθως, οι υπηρεσίες του Δήμου θα διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά την αίτηση και θα ενημερώνουν τον αιτούντα αναλυτικά, για το συνολικό ποσό της οφειλής (τέλη, πρόστιμα, προσαυξήσεις), καθώς και για τον μέγιστο αριθμό δόσεων με τις οποίες μπορεί να ρυθμιστεί η οφειλή.
Βάσει της υφιστάμενης ρύθμισης για τις οφειλές, οι δόσεις και το ποσοστό της έκπτωσης μπορούν να διαμορφωθούν ως εξής:
α) Εάν εξοφληθούν εφάπαξ, απαλλαγή κατά ποσοστό 100%
β) Εάν εξοφληθούν σε 2 έως 24 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 80%
γ) Εάν εξοφληθούν σε 25 έως 48 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 70%
δ) Εάν εξοφληθούν σε 49 έως 72 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 60%
ε) Εάν εξοφληθούν σε 73 έως 100 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 50%
Ο ενδιαφερόμενος αφότου ενημερωθεί μέσω της πλατφόρμας, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον αριθμό των δόσεων, καθώς και το ποσό της δόσης που επιθυμεί.
«Γνωρίζουμε ότι χιλιάδες άνθρωποι που βρέθηκαν με μια μικρή ή μεγαλύτερη οφειλή -εξαιτίας και της πανδημίας- θέλουν να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους. Η νομοθεσία, τούς δίνει τη δυνατότητα κι εμείς είχαμε υποχρέωση να κάνουμε τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή, σύντομη και χωρίς ταλαιπωρία. Ο Δήμος, κάνει ψηφιακά «άλματα» για να υλοποιήσει τον σχεδιασμό του, και να αλλάξει το υπόδειγμα εξυπηρέτησης, από τα γκισέ και την ταλαιπωρία στην άνεση και την ταχύτητα. Εξελισσόμαστε και γινόμαστε κάθε μέρα πιο αποτελεσματικοί», τονίζει ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Ποιοι και για ποιες οφειλές μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση ρύθμισης
Στην έκτακτη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα που έχουν υποστεί οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους:
α) Επιχειρήσεις -Νομικά Πρόσωπα που έχουν ΚΑΔ (Κωδικό Αριθμό δραστηριότητας) του πίνακα που προσαρτάται ως Παράρτημα στο ΦΕΚ της 11ης Μαρτίου 2021 με αρ. φύλλου 961.
β) Τα Φυσικά Πρόσωπα που πληρούν μία -τουλάχιστον- από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
-Είναι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν ή τελούν σε αναστολή, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
-Είναι άνεργοι
-Ενισχύθηκαν από μέτρα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξή τους στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
-Είναι ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων των οποίων τα μισθώματα μειώθηκαν με εντολή δημόσιας αρχής, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
Ποιες οφειλές ρυθμίζονται
Μέσω της ρύθμισης διευθετούνται βεβαιωμένες οφειλές πληττόμενων, βάσει της έκτακτης ρύθμισης (ΚΥΑ 18440/2021, από 15.2.2020 μέχρι 30.6.2021). Παράλληλα, ρυθμίζονται βεβαιωμένες οφειλές πληττόμενων που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, συμπεριλαμβανομένων των απωλειών ρυθμίσεων από 15 Φεβρουαρίου 2021 έως τη δημοσίευση του εν λόγω Νόμου, καθώς επίσης και οφειλές πληττόμενων, που κατά το παρελθόν είχαν υπαχθεί σε άλλο καθεστώς ρύθμισης και αυτή διακόπηκε για οποιονδήποτε λόγο.
Ακόμη εντάσσονται οφειλές πληττόμενων βάσει της έκτακτης ρύθμισης, που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου ή έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών.
Τέλος, μέσω του νέου πλαισίου ρυθμίζονται οφειλές που δεν έχουν βεβαιωθεί, επειδή εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιονδήποτε βαθμό, εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα.
Από τη ρύθμιση εξαιρούνται οφειλές που προέκυψαν από διαφορές ως προς την επιφάνεια ενός ακινήτου ή τη χρήση αυτού, κατά το άρθρο 51 του Ν. 4647/2019 (Α' 204), καθώς επίσης και οφειλές που βεβαιώθηκαν πριν τις 15/2/2020 και δεν έχουν στο παρελθόν υπαχθεί σε ρύθμιση.
Όσοι υπαχθούν στη νέα ρύθμιση μπορούν να απαλλαγούν κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους.
Πώς θα λαμβάνουν οι δικαιούχοι αποδεικτικό ενημερότητας
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι όσοι υπαχθούν στην ρύθμιση θα μπορούν να λαμβάνουν αποδεικτικό ενημερότητας και βεβαίωση οφειλής σε περιπτώσεις ρύθμισης οφειλών. Για να συμβεί αυτό, ο οφειλέτης θα πρέπει να έχει καταβάλει:
α) Το 5% της ρυθμιζόμενης οφειλής του για οφειλή μέχρι 5.000 ευρώ
β) Το 10% της ρυθμιζόμενης οφειλής του για οφειλή από 5.000,01 ευρώ μέχρι 10.000 ευρώ
γ) Το 20% της ρυθμιζόμενης οφειλής του για οφειλή από 10.000,01 και άνω.
Το ελάχιστο ποσό δόσης ορίζεται 20 ευρώ για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα και 50 ευρώ για οφειλέτες επιχειρήσεις κάθε είδους. Η ρυθμιζόμενη οφειλή εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά. Αν εξοφλείται τμηματικά, η πρώτη δόση της καταβάλλεται μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υπαγωγής στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα.
Η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση με μηνιαία προσαύξηση 2% επί του ποσού της δόσης, από την επομένη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί.
Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μίας από τις δόσεις της ρύθμισης, ο Δήμος δεσμεύει εκ νέου το ΑΦΜ του οφειλέτη. Η ρύθμιση καταργείται και ο οφειλέτης καλείται να καταβάλει άμεσα το υπόλοιπο της οφειλής του αν ο οφειλέτης δεν καταβάλει τρεις συνεχόμενες δόσεις ή καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών. Εφόσον ο οφειλέτης, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, παρέχεται σε αυτόν πλήρης απαλλαγή από το εναπομείναν ποσό των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και των προστίμων. Η καταβολή των δόσεων πραγματοποιείται μόνο ηλεκτρονικά προς τον Δήμο, εκτός παροχής ειδικής εξαίρεσης που χορηγείται από τον Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών, για συγκεκριμένο οφειλέτη.
Δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν με την Αίτηση
1. Για φυσικά πρόσωπα
α. Γνωστοποίηση αναστολής εργασιών της εταιρείας που απασχολείται ο ενδιαφερόμενος, στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
β. Έγγραφα/Βεβαιώσεις που κατά περίπτωση βεβαιώνουν ότι οι ενδιαφερόμενοι είτε είναι άνεργοι, είτε ενισχύθηκαν από μέτρα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξή τους στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, είτε είναι ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων των οποίων τα μισθώματα μειώθηκαν με εντολή δημόσιας αρχής στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19.
1. Για νομικά πρόσωπα
α. Στοιχεία μητρώου ΝΠ & Επιχείρησης, από το TAXISNET
β. Δήλωση στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που να αποδεικνύει ότι, το ΝΠ ανήκει στην κατηγορία των πληττόμενων από την πανδημία.
Γενικές Πληροφορίες
Με την ανακοίνωση της νέας πλατφόρμας ο Δήμος Αθηναίων υπενθυμίζει τις υπηρεσίες και τα e-mail στα οποία μπορούν οι δημότες και οι πολίτες να απευθύνονται για τα ειδικότερα θέματα.