Ένας πρωτοποριακός κώδικας για τη δημιουργία ενός «καλύτερου Ίντερνετ για παιδιά» τίθεται σε ισχύ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ανεξάρτητη αρχή δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου (Ιnformation Commissioner's Office) παρουσίασε το Age Appropriate Design Code τον Σεπτέμβριο του 2020, δίνοντας στις εταιρείες περιθώριο ενός έτους για να συμμορφωθούν.
Όπως είχε ανακοινωθεί, χωρίς σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ο τρόπος με τον οποίο οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και gaming, καθώς και οι ιστοσελίδες streaming βίντεο και μουσικής χρησιμοποιούν και μοιράζονται προσωπικά δεδομένα παιδιών, θα μπορούσε να προκαλέσει σωματική, συναισθηματική και οικονομική βλάβη. Τα ζητήματα που απασχολούν περισσότερο είναι η ιδιωτικότητα (προστασία προσωπικών δεδομένων), οι ακατάλληλες διαφημίσεις, καθώς και τακτικές για να παραμένουν τα παιδιά περισσότερο χρόνο online.
Στο πλαίσιο του κώδικα αυτού, οι εταιρείες που «στοχεύουν» παιδιά θα πρέπει να σχεδιάσουν υπηρεσίες που θα είναι «age appropriate» για παιδιά και κατάλληλες, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν κατά πόσον η χρήση δεδομένων από πλευράς τους τα κρατά ασφαλή από οικονομική και σεξουαλική εκμετάλλευση και θα πρέπει να παρέχουν από default υψηλά επίπεδα ιδιωτικότητας/ προστασίας δεδομένων. Επίσης, θα πρέπει να μη χρησιμοποιούνται λειτουργίες που ενθαρρύνουν την παροχή περισσότερων δεδομένων, να απενεργοποιούνται υπηρεσίες geolocation που εντοπίζουν τη γεωγραφική θέση και να καταγράφονται τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται για παιδιά.
Το TikΤok και το YouTube έχουν ήδη προβεί σε κάποιες αλλαγές, με το YouTube να απενεργοποιεί το default autoplay στα βίντεο και να μπλοκάρει τις στοχευμένες και εξατομικευμένες διαφημίσεις για όλα τα παιδιά. Επίσης, το TikTok θα σταματήσει να στέλνει ενημερώσεις μετά τις 21.00 σε άτομα 13-15 ετών και μετά τις 22.00 σε άτομα 16-17 ετών. Όσον αφορά στο Instagram, εμποδίζονται οι ενήλικες να στέλνουν μηνύματα σε παιδιά που δεν τους κάνουν follow, θέτοντας από default τους λογαριασμούς όλων των παιδιών στο private και απαιτώντας υποβολή ημερομηνίας γέννησης για log in.