Τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία παρά την πορεία της πανδημίας αναζητάει η κυβέρνηση, όπως γνωστοποίησε σήμερα η υπουργός Παιδεία και Θρησκευμάτων.
Χαρακτηρίζοντας απόλυτη προτεραιότητα την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι οι εμβολιασμοί αποτελούν ισχυρό όπλο κατά την πανδημίας.
Μιλώντας στον τηλεόραση του ΣΚΑΪ, κάλεσε εκπαιδευτικούς, φοιτητές και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να αξιοποιήσουν το μοναδικό αυτό δώρο της επιστήμης.
Όπως είπε, πάνω από το 74% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιαστεί ενώ δεν απέκλεισε τίποτα αναφορικά με τη διδασκαλία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και το ενδεχόμενο συμμετοχής μόνο των εμβολιασμένων φοιτητών. «Τα συζητάμε όλα», είπε χαρακτηριστικά.
«Και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με το οποίο θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδος με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους», πρόσθεσε.
Σχολιάζοντας τους εμβολιασμούς σε μικρότερες ηλικίες που ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός, η κ. Κεραμέως εξήγησε πως τα παιδιά ηλικίας 12 -17 ετών που είναι πλήρως εμβολιασμένα κατά πασά πιθανότητα, και ακολουθώντας τη λογική της επιτροπής των ειδικών δε θα κάνει τεστ όπως στα πλοία.
«1 στα 2 κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από σελφ τεστ» , τόνισε.
Αναφερόμενη έπειτα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας σχολίασε την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Να σημειωθεί ότι από χθες και έως την Τετάρτη 28 Ιουλίου,θα μπορούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων να υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.
«Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις... Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες», ανέφερε προσθέτοντας ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, αποσαφήνισε η υπουργός, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Αρχιτεκτονικές σχολές πχ. επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Πρόσθεσε πάντως ότι αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέωνστο ακέραιο θα είχαμε -40% φοιτητές στα ΑΕΙ.
Η υπουργός υπογράμμισε ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο μηχανογραφικό, 1η επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, 2η επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.
Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.