Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θα συναντηθεί με στελέχη και εκπροσώπους των συνδικάτων από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τη Δευτέρα για να συζητήσουν την πράσινη μετάβαση, εν όψει της δημοσίευσης ενός εκτεταμένου πακέτου πολιτικής για το κλίμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η συνάντηση θα περιστραφεί γύρω από «τι διακυβεύεται για τον τομέα», δήλωσε το προεδρικό γραφείο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να προτείνει όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές ως μέρος ενός σχεδίου για την ευθυγράμμιση της οικονομίας με πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους. Η αναθεώρηση θα αποτελέσει μέρος μιας δέσμης μέτρων που θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα για την επίτευξη ενός αυστηρότερου στόχου του 2030 για μείωση των εκπομπών αερίων κατά τουλάχιστον 55% από τα επίπεδα του 1990.
Πριν από την ανακοίνωση, οι Γάλλοι εκπρόσωποι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα ζητήσουν από τον κ. Μακρόν περισσότερη κρατική υποστήριξη για να προετοιμαστούν για την σταδιακή κατάργηση των κινητήρων καύσης και μεγαλύτερες επενδύσεις σε αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών. Προειδοποίησαν ότι η μετάβαση θα έρθει με περικοπές θέσεων εργασίας και θα δώσει στην Κίνα, η οποία κατασκευάσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, περαιτέρω ώθηση.
Οι νέοι στόχοι εκπομπών για τα οχήματα θα αντιπροσωπεύουν μια σημαντική μείωση σε σύγκριση με τους υπάρχοντες στόχους εκπομπών σε ολόκληρο τον στόλο των αυτοκινήτων, οι οποίοι απαιτούν μείωση 37,5% από το 2030 για τα αυτοκίνητα. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ.
Αν και η μετάβαση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή για τους Γάλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ιστορικά έχουν επενδύσει σε κινητήρες ντίζελ, πολλοί κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί να αλλάξουν σε οχήματα χαμηλών εκπομπών. Η Stellantis NV, ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας που δημιουργήθηκε μέσω της συγχώνευσης των Fiat Chrysler και PSA Group, σχεδιάζει να δαπανήσει 30 δισεκατομμύρια ευρώ (36 δισεκατομμύρια δολάρια) για να παραδώσει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα όπου η ζήτηση, η κρατική υποστήριξη και η ρυθμιστική πίεση είναι η υψηλότερες.
Η Γαλλία σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση οχημάτων υψηλών εκπομπών από το 2040. Το Παρίσι σχεδιάζει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα ντίζελ από το 2024.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από το Bloomberg