Green Deal: Θεματική συζήτηση με θέμα «Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές»

Οι τοποθετήσεις των ομιλητών
Τρίτη, 29 Ιουνίου 2021 16:33
UPD:16:42
Eurokinissi/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
A- A A+

Τον ρόλο που διαδραματίζουν τα 150 και πλέον εργαστήρια του ΕΜΠ στο green deal υπογράμμισε ο καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής, κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021» και στη θεματική συζήτηση «Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές».

Ο κ. Γιαννής έδωσε έμφαση στις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται γενικότερα για την υλοποίηση πολιτικών στις πράσινες μορφές ενέργειας στις μεταφορές, καθώς και στην σωστή αποτίμηση όλων των παραμέτρων, επισημαίνοντας ότι το κόστος αδράνειας είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλο κόστος.

Επισήμανε ότι δεν αποτελεί πρόκληση μόνον η κατασκευή έργων, αλλά και η διαχείριση τους και η βιωσιμότητα τους. Μιλώντας για την ηλεκτροκίνηση, είπε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να δίνεται έμφαση σε πολλούς τομείς όπως η κοινωνική διάσταση, η οικονομική και  τεχνολογική, αλλά πάνω από όλα θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην ασφάλεια.

Χρ. Βίννης ΕΡΣΟΣΕ- Η εταιρία σχεδιάζει και υλοποιεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίννης, ανέφερε πως η εταιρία σχεδιάζει και υλοποιεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν την αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη σύνδεση των κύριων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Επίσης, αναφέρθηκε και στα ζητήματα ηλεκτροκίνησης του δικτύου, επισημαίνοντας ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει αρχίσει πιλοτικά να εξετάζεται και η κίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου με υδρογόνο (Γερμανία, Γαλλία).

Νίκος Κουρέτας- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί το 2029 η γραμμή 4 του Μετρό

Στο μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα και στην υπογραφή της σύμβασης (πριν λίγες ημέρες) για το τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό, αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νίκος Κουρέτας.

Επανέλαβε πως το έργο θα ολοκληρωθεί το 2029, αφορά 15 σταθμούς, 12,9 χιλιόμετρα μήκος, 20 τρένα χωρίς οδηγό και θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες την ημέρα. Έδωσε έμφαση επίσης στο έργο του μετρό που είναι σε εξέλιξη και αφορά την σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το αεροδρόμιο.

Βασίλης Μαγκλάρας -Goldair : Διεκδίκηση σημαντικών περιφερειακών λιμανιών

Ο γενικός διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων του Golden Group, Βασίλης Μαγκλάρας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη διεκδίκηση τριών προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, μέσω σύμπραξης με ισχυρά πολυεθνικά σχήματα. Και πρόσθεσε: «Με δεδομένη την ηγετική παρουσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και logistics στην Ελλάδα, η Goldair μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος, με απώτερο σκοπό τη συμβολή των συγκεκριμένων λιμανιών στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και των τοπικών οικονομιών».

Κωνσταντίνος Πετρούτσος - Lease Plan: Μέχρι το  2030 1,9 εκατ. αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπών ρύπων

Την αισιοδοξία του για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στη Ελλάδα, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Lease Plan, Κωνσταντίνος Πετρούτσος, εκτιμώντας ότι θα πρέπει να ενισχυθούν τα κίνητρα στο εταιρικό τομέα, καθώς οδηγεί τις εξελίξεις και δημιουργεί τάσεις.

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, μιλώντας για την LeasePlan, επισήμανε ότι μέχρι το 2030 τα 1,9 εκατ. αυτοκίνητα του στόλου της θα έχουν μηδενικές εκπομπών ρύπων, ενώ στους αμέσως επόμενους 12 μήνες όλα τα αυτοκίνητα της Lease Plan για τα στελέχη της θα είναι ηλεκτρικά. Οραματιζόμαστε όμως και τον στόχο των «μηδέν ατυχημάτων» ως το 2030, πρόσθεσε.

Δημήτρης Κατσώχης-PLANET: επιχειρηματικές κινήσεις με οδηγό την ΕΕ

Τέλος, ο senior manager της PLANET, Δημήτρης Κατσώχης, με την οπτική του συμβούλου μεταφορών, αναφέρθηκε στην μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια στην υιοθέτηση κοινοτικών οδηγιών, στο πλαίσιο των μεταφορών, καθώς και στο γενικότερο επιχειρηματικό σχεδιασμό στον τομέα αυτό.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή