Οι δρόμοι των μεγάλων αστικών κέντρων είναι γεμάτοι φανάρια τα οποία είναι συχνά ρυθμισμένα με λάθος τρόπο με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνηση γεγονός που εκτός των άλλων αυξάνει τα επίπεδα της εκπομπής ρύπων των οχημάτων.
Τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει στο τραπέζι διαφόρων ειδών ιδέες για να βρεθεί μια λύση στην διευκόλυνση των οδηγών μέσα στις πόλεις και ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο εργάζονται πάνω στην υλοποίηση ορισμένων εξ αυτών των ιδεών. Ένα από αυτά τα συστήματα που ονομάζεται «Green Light Optimal Speed Advisory» δοκιμάζεται στο οδικό δίκτυο της Βρετανίας. Όταν ο οδηγός ενός οχήματος που έχει ενσωματωμένο αυτό το σύστημα πλησιάσει ένα πράσινο φανάρι θα ειδοποιηθεί αμέσως για την ταχύτητα που πρέπει να αναπτύξει ώστε να προλάβει πράσινα και τα επόμενα.
«Χρησιμοποιώντας μια τεχνολογία που θα συνδέει τα φανάρια με τα αυτοκίνητα θα μπορούμε να βελτιστοποιούμε την ταχύτητα τους ειδικά στις διασταυρώσεις. Αυτό θα αποτελέσει μια ευκαιρία όχι μόνο για τον περιορισμό των ρύπων αλλά και για να βελτιωθεί η ποιότητα της κίνησης στους δρόμους. Μελετούμε τα αποτελέσματα των δοκιμών για να δούμε αν και πώς θα εγκαταστήσουμε μαζικά αυτό το σύστημα έξυπνων φαναριών» αναφέρει ο Πολ Ντόνει, διευθυντής καινοτομίας των Βρετανικών Αυτοκινητοδρόμων.
«Επιτρέποντας στους οδηγούς να συντονίζουν την ταχύτητα των οχημάτων τους με τα φανάρια θα μειωθούν σημαντικά οι στάσεις σε κόκκινο με αποτέλεσμα λιγότερη κίνηση, λιγότερα νεύρα, μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και λιγότερους ρύπους. Μάλιστα αυτό μπορεί να συμβεί χωρίς να χρειαστούν νέες υποδομές τουλάχιστον όχι ιδιαίτερα πολλές ή σύνθετες» υποστηρίζει ο Πολ Ρόουζ, τεχνικός διευθυντής του τμήματος έξυπνης κινητικότητας στην κατασκευαστική εταιρεία Amey που συμμετέχει στην δημιουργία και εγκατάσταση τω έξυπνων φαναριών.