Προειδοποιητική στάση εργασίας στο Μετρό (γραμμές 2 και 3), την Τετάρτη 26 Μαΐου, από την έναρξη λειτουργίας έως τις 10 το πρωί, εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ).
«Τη στιγμή που το νέο εργασιακό νομοσχέδιο-έκτρωμα τίθεται σε διαβούλευση επιτείνοντας την εργασιακή ανασφάλεια, την ίδια στιγμή εντός της ΣΤΑ.ΣΥ και παρά τις αλλεπάλληλες προσκλήσεις από τη μεριά των εργαζομένων για έναρξη διαπραγματεύσεων για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» αναφέρει το σωματείο.
Όπως υποστηρίζει, «ο διευθύνων σύμβουλος, Ν. Χαιρέτας, εξακολουθεί να σφυρίζει προκλητικά αδιάφορα. Πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που ακόμα δεν έχει εξηγήσει για ποιο λόγο έμεινε ακινητοποιημένος συρμός του Μετρό για χρονικό διάστημα δέκα ωρών στην αποβάθρα του σταθμού Μεταξουργείο στις 04/05/21. Πώς, όμως, θα μπορούσε άλλωστε να ενημερωθεί για τα παραπάνω όταν την ίδια μέρα που έλαβε χώρα το εν λόγω γεγονός βρισκόταν σε νησί των Κυκλάδων για εαρινή σιέστα;» διερωτάται.
Σύμφωνα με το ΣΕΛΜΑ, «είναι ο ίδιος άνθρωπος που με έπαρση αυτοκράτορα προσβάλει το σύνολο των εργαζομένων, αναθέτοντας μόλις προ δύο ημερών προσωρινά καθήκοντα διευθυντή σε συνάδελφο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Είναι ο ίδιος άνθρωπος που φόρεσε κυριολεκτικά ένα πρόγραμμα βαρδιών στην γραμμή 3, χωρίς να λάβει υπόψη του την συντριπτική πλειοψηφία των σταθμαρχών. Φαίνεται για τον διευθύνοντα η απόκτηση πτυχίου και οι δημοκρατικές διαδικασίες συνιστούν ασήμαντες λεπτομέρειες άνευ ουσίας. Επάξια κερδίζει πρωταγωνιστική θέση για τον εαυτό του στον καμβά της αναξιοκρατίας και της παθογένειας.
Είναι ο ίδιος που αποδέχεται αντισυναδελφικές και αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές που θίγουν το κύρος και την αξιοπρέπεια των εργαζομένων, περνώντας στα αζήτητα ακόμα και διαδικασίες που προασπίζουν την υγεία των εργαζομένων και τα υγειονομικά πρωτόκολλα της ΣΤΑ.ΣΥ, έναντι στον Covid. Άξιος λοιπόν ο παχυλός μισθός του, να τον χαίρονται η πολιτική ηγεσία και όλοι όσοι συνέβαλαν στην τοποθέτηση του στο τιμόνι της εταιρείας».
Οι εργαζόμενοι στη λειτουργία του Μετρό συμπληρώνουν πως παρατηρείται «έλλειψη ανταλλακτικών και τρένα με προβλήματα με αντίκτυπο στα δρομολόγια και τους επιβάτες. Εργασιακή ανασφάλεια από τη μη υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Αυταρχική συμπεριφορά και εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων με νεοπροσλαμβανόμενους συναδέλφους που δεν υπολογίζουν την εμπειρία από τον εργασιακό τους βίο, με αποτέλεσμα να δηλώνουν παραιτήσεις ο ένας μετά τον άλλον.
Κακοδιοίκηση είναι η λέξη που μας έρχεται στο μυαλό και όλα τα παραπάνω μας αναγκάζουν να προκηρύξουμε προειδοποιητική στάση εργασίας» αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.