Τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία της ευρωπαϊκής online διαφημιστικής δαπάνης ανακοινώθηκαν χθες στο Συνέδριο του IAB Europe στις Βρυξέλες.
Συγκεντρώνοντας στοιχεία από 13 χώρες του ευρωπαϊκού δικτύου IAB, η μελέτη δείχνει πως το 2006 η online διαφημιστική δαπάνη έφτασε τα 8,003 δισ. ευρώ. Η μελέτη καλύπτει δαπάνες σε display, classified και directories, search και email διαφήμιση.
Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από το IAB Europe βασισμένα σε πληροφορίες που παραχωρήθηκαν από τα τοπικά γραφεία του IAB σε όλη την Ευρώπη, και στη συνέχεια αναλύθηκαν και επεξεργάστηκαν από την PriceWaterhouseCoopers.
Ανάλυση ανά χώρα
Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της ευρωπαϊκής online διαφημιστικής δαπάνης, με 39% του συνόλου (3,101 δισ. ευρώ), η Γερμανία κατέχει το 22% (1,752 δισ. ευρώ), και η Γαλλία το 15% (1,179 δισ. ευρώ). Η Ολλανδία αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά με μερίδιο 7% (564,3 εκατ. ευρώ), με την Ιταλία να ακολουθεί με μικρή διαφορά και με μερίδιο 6% (480,2 εκατ. ευρώ).
Ισπανία, Δανία, Βέλγιο, Αυστρία, Φινλανδία, Ελλάδα, Σλοβενία και Κροατία αποτελούν το υπόλοιπο 12% (συνολικά 927 εκατ. ευρώ).