Μια σημαντική εφηβική ταινία με έντονο κοινωνικό πρόσημο, η «Αντιγόνη» της Σόφι Ντερασπέ από τον Καναδά, μια σύγχρονη αλληγορία της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, απέσπασε το βράδυ του Σαββάτου το μεγάλο βραβείο του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Μια ορφανή έφηβη μετανάστρια στον Καναδά, η Αντιγόνη, άριστη μαθήτρια και πρότυπο πολίτη, βοηθά τον αδερφό της να δραπετεύσει από τη φυλακή, όταν αστυνομικοί σκοτώνουν εν ψυχρώ τον άλλο αδερφό τους και συλλαμβάνουν τον ίδιο. Καθώς ορθώνει το ανάστημά της απέναντι στην αστυνομία, τη δικαιοσύνη και το σωφρονιστικό σύστημα, κερδίζει την υποστήριξη των συνομηλίκων της, οι οποίοι κινητοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σαν ένας σύγχρονος χορός της αρχαίας τραγωδίας.
Η ταινία, που κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στα Κρατικά βραβεία του Καναδά, εξασφάλισε στην Ελλάδα διανομή από το Νεανικό Πλάνο. Η «Αντιγόνη», κέρδισε μικρούς και μεγάλους συγκεντρώνοντας, επίσης, τα βραβεία των κριτικών επιτροπών των παιδιών (ηλικίας 13 +) και της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (ΟΚΛΕ).
Το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας κέρδισαν «Οι μικροί λύκοι» του Samuel Kishi Leopo από το Μεξικό, άλλη μια ταινία-γροθιά στο στομάχι, που αποδομεί το αμερικανικό όνειρο, υπό το πρίσμα δύο μικρών παιδιών: Δυο αδερφάκια, ο Max και ο Leo, έχουν μόλις περάσει, μαζί με τη μητέρα τους Lucia, τα σύνορα από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ, σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Τις άπειρες ώρες που, ολομόναχα και κλεισμένα σε ένα άθλιο δωμάτιο, περιμένουν τη μαμά τους να επιστρέψει από τη δουλειά, ονειρεύονται την υπόσχεσή της ότι θα πάνε στη Ντίσνεϊλαντ: τη δική τους Γη της Επαγγελίας... Ο σκηνοθέτης Samuel Kishi Leopo «χτίζει» πάνω στις εμπειρίες της δικής του παιδικής ηλικίας και αφηγείται μια ιστορία μετανάστευσης εκρηκτικά επίκαιρη. Η ταινία απέσπασε το βραβείο Generation Kplus στην τελευταία Μπερλινάλε. Οι «Μικροί λύκοι» απέσπασαν επίσης το Ειδικό Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες».
Η ταινία «Ο δικός μας χρόνος» από την Ιταλία για τη σχέση ενός μικρού κοριτσιού και του πατέρα της που μοιάζει αγεφύρωτη, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους μυθοπλασίας, ενώ καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους αναδείχτηκε «Το μαργαριτάρι της ερήμου» (Ινδία-Ν.Κορέα), μία ταινία που κοιτάζει μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου το οικουμενικό ζήτημα της αβέβαιης συνύπαρξης παραδοσιακής και σύγχρονης κουλτούρας.
Το φετινό Φεστιβάλ Ολυμπίας, που για πρώτη φορά στην ιστορία του διεξήχθη διαδικτυακά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία με sold-out προβολές, όχι μόνο στις μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες των διαγωνιστικών του προγραμμάτων, αλλά και σε αφιερώματα όπως αυτό στον σπουδαίο Τζιάνι Ροντάρι.