Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) στην πρώτη του παραγωγή για την Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει ένα δίπτυχο σύγχρονου χορού με τίτλο «Human Βehaviour».
Ο Γιάννης Μανταφούνης χορογραφεί το «Point of No Return» σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη και η Ερμίρα Γκόρο χορογραφεί το «Plan B» σε μουσική Δήμητρας Τρυπάνη, στις 16, 17 και 18 Οκτωβρίου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Οι χορογραφίες των δύο καταξιωμένων χορογράφων μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας, δίνοντας την ευκαιρία στους χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ να πειραματιστούν σε νέες φόρμες και σε μια μικρότερη κλίμακα. Συμμετέχει κουαρτέτο εγχόρδων, με διακεκριμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Η παράσταση υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) προς την Εναλλακτική Σκηνή.
Για το «Human Behaviour», ο Διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος σημειώνει: «Η ιδέα μας είναι να υπάρξει μια πλατφόρμα δημιουργίας που χρησιμοποιεί τη φόρμα των κλασικών χορευτών της ομάδας σε ένα νέο ρεπερτόριο. Ξεκινάμε με ένα δίπτυχο νέων έργων, τα οποία στέκονται το ένα απέναντι στο άλλο. O Γιάννης Μανταφούνης με την ακαδημαϊκή του λυρικότητα παίρνει την κλασική τέχνη της ομάδας και πειραματίζεται επινοώντας μια νέα γεωγραφία κινήσεων στον χώρο, δημιουργώντας ένα ακραία συγκινητικό έργο πάνω στη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη. Η Ερμίρα Γκόρο από την άλλη πλευρά έρχεται με όλη τη δύναμη της release τεχνικής και του physical dance να χορογραφήσει ένα έργο ακρίβειας. Ένα κουαρτέτο εγχόρδων στη σκηνή συνοδεύει ζωντανά τους χορευτές σε ένα εναλλακτικό ταξίδι».
«Point of No Return»
Στο «Point of No Return», o διεθνώς καταξιωμένος χορευτής και χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης συνθέτει ένα σύγχρονο χορευτικό έργο με κινησιολογικά στοιχεία βαθιά ριζωμένα στην παράδοση του κλασικού χορού. Στον τόνο του έργου του Γιώργου Κουμεντάκη, οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ επικεντρώνουν την ερμηνεία τους στη διαφάνεια και την αυθεντικότητα της κίνησης μέσα από το πρίσμα του κλασικού βηματολογίου.
Παρότι το ομαδικό βίωμα των σωμάτων τους αντικατοπτρίζει μια άκρως κλασική χορογραφική προσέγγιση, μπορούμε να διακρίνουμε στους ερμηνευτές ένα προσωπικό στίγμα και μια ιδιαίτερα σύγχρονη αντιμετώπιση της παρουσίας και ερμηνείας της κίνησης. Εμφανή στοιχεία που σηματοδοτούν την υπογραφή του χορογράφου σε κάθε του νέο έργο.
«Plan B»
Η Ερμίρα Γκόρο είναι μια καλλιτέχνις κίνησης και χοροθεάτρου, που βρίσκεται πάντοτε σε αναζήτηση νέων μορφών έρευνας και επικοινωνίας των ιδεών της. Για την χορογραφία του έργου σημειώνει: «Το “Plan B” είναι ένας χορογραφικός πειραματισμός πάνω σε αυστηρά δομημένες, ασύμμετρες ηχητικές φόρμες. Οι χορευτές κινούνται στον χώρο σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ροή από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο και τανάπαλιν. Plan B, γιατί το Plan A δεν κατέστη δυνατό και το Plan C συμβαίνει ήδη».
Με 30% πληρότητα
Με βάση τα περιοριστικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο διασποράς της COVID-19 που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση, η ΕΛΣ ξεκινά τη λειτουργία της με 30% πληρότητα στην Εναλλακτική Σκηνή, δηλαδή 96 θέσεις από το σύνολο των 322. Επιπλέον, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις οδηγίες της Ελληνικής Πολιτείας, η πώληση των εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο, την έξοδο και καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων, θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο κενές θέσεις εκατέρωθεν των (μονών ή διπλών) θέσεων των καθημένων, θα αποφεύγεται ο συνωστισμός και θα διασφαλίζονται οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ θεατών, καθώς και μεταξύ θεατών και σκηνής / ορχήστρας, ενώ θα τηρούνται ειδικά πρωτόκολλα για τον καθαρισμό, την απολύμανση και τον κλιματισμό / εξαερισμό των χώρων της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.
naftemporiki.gr