Τεχνολογία αυτόνομης κίνησης/ οδήγησης η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε υπάρχοντα μηχανήματα, χρησιμοποιεί η Caterpillar, εν μέσω πανδημίας, σε βαρέα μηχανήματα έργων της, προκειμένου να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις του κορονοϊού στις πωλήσεις τους.
Όπως αναφέρει το Reuters, μικρότεροι και μεγαλύτεροι πελάτες επιδιώκουν να προστατέψουν τις επιχειρήσεις και δραστηριότητές τους από μελλοντικές διαταραχές- και ως εκ τούτου έχει αυξηθεί η ζήτηση για μηχανήματα που δεν χρειάζονται ανθρώπους χειριστές. Οι πωλήσεις της αυτόνομης τεχνολογίας της Caterpillar για επιχειρήσεις εξόρυξης αυξάνονται ταχύτατα φέτος σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με δεδομένα που κοινοποίησε η εταιρεία στο Reuters. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις στις μπουλντόζες, τα φορτηγά και άλλα είδη εξοπλισμού πέφτουν στους τελευταίους εννιά μήνες- μια τάση που έχει πλήξει και ανταγωνιστές όπως η ιαπωνική Komatsu και η αμερικανική Deere & Co. Επίσης, ο Φρεντ Ρίο, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, είπε στο Reuters πως μια τεχνολογία τηλεχειρισμού, που επιτρέπει τον έλεγχο εξ αποστάσεως, από χιλιόμετρα μακριά, θα είναι διαθέσιμη σε εργοτάξια τον Ιανουάριο. Παράλληλα, η εταιρεία συνεργάζεται με διαστημικές υπηρεσίες για τη χρήση δορυφορικών τεχνολογιών για να μπορεί κάποιος που βρίσκεται στις ΗΠΑ να επικοινωνεί εξ αποστάσεως με μηχανήματα σε εργοτάξια αλλού στον κόσμο.
Η στρατηγική αυτοματοποίησης της εταιρείας πάντως δεν «γεννήθηκε» στην εποχή της Covid-19, καθώς επενδύσεις γίνονταν από το 2017- έτος κατά το οποίο βγήκε από τη μεγαλύτερη ύφεση στην ιστορία της. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι ερώτημα το κατά πόσον αυτή η τεχνολογία είναι εδώ για να «μείνει» ή αν θα υποχωρήσει μετά την πανδημία.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αυτόνομη τεχνολογία βοηθά την Caterpillar να κλείνει συμφωνίες με πελάτες που προηγουμένως δεν αγόραζαν πολλά μηχανήματά της- για παράδειγμα πέρυσι η Rio Tinto υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια αυτόνομων φορτηγών, τρυπανιών και άλλων μηχανημάτων για ορυχεί στην Αυστραλία.
Γενικότερα η Caterpillar και η Komatsu έχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά αυτόνομων συστημάτων μεταφοράς παγκοσμίως, ωστόσο η Caterpillar φαίνεται να έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, καθώς η τεχνολογία της μπορεί να εγκατασταθεί σε μηχανήματα ανταγωνιστών, ενώ αυτή της Komatsu δουλεύει μόνο στα δικά της μηχανήματα.