Εκ πρώτης όψεως παραπέμπει σε περιβάλλον …Mad Max! Σαφώς, πρόκειται για έργο τέχνης. Και, όπως, ορθώς σημειώνουν στη BMW Motorrad, μία ισχυρή προσωπικότητα χρειάζεται ένα εξίσου ισχυρό όνομα: όπως το ‘Blechmann’, ένα όνομα ισχυρό σαν μέταλλο. Επίσης είναι το παρατσούκλι του Bernhard Naumann, ενός διάσημου Αυστριακού customizer, που σε συνεργασία με την BMW Motorrad παρουσίασε την τελευταία του δημιουργία: την Blechmann R 18.
Με τη νέα BMW R 18, η BMW Motorrad έκανε την είσοδό της στην κατηγορία μοτοσικλετών cruiser τον Απρίλιο του 2020. Όπως καμία άλλη προηγούμενη μοτοσικλέτα της μάρκας, το μοντέλο αυτό ενσαρκώνει την παράδοση ιστορικών μοτοσικλετών BMW – τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής πλευράς. Βασίζεται σε ένδοξα μοντέλα όπως η BMW R 5 και ξαναφέρνει στο προσκήνιο τις μοτοσικλέτες με λιτή φιλοσοφία, με την έμφαση να δίδεται στα ουσιώδη και απαραίτητα. Αυτός και μόνο ο λόγος ήταν αρκετός για τον Bernhard Naumann ώστε να αλλάξει όσο το δυνατόν λιγότερα στο πλαίσιο και την τεχνολογία και να χρησιμοποιήσει τα αρχικά σημεία στήριξης για τη δημιουργία της Blechmann R 18.
Κάθε φορά που ξεκινά μία νέα δημιουργία, ο Bernhard Naumann ποτέ δεν χρησιμοποιεί σχέδια εκ των προτέρων. Εμπνέεται ενώ δουλεύει πάνω στην ίδια τη μοτοσικλέτα. «Αντλώ έμπνευση από το αντικείμενο όπου χρησιμοποιείται το τελικό υλικό. Έτσι μπορώ να δίνω λύσεις άμεσα και να προσέχω συνεχώς τις αναλογίες», εξηγεί ο σχεδιαστής.
Με την Belchmann R 18, σε πρώτη φάση, πρόσεξε ιδιαιτέρως τις αναλογίες του εμπρός φέρινγκ. Το σπορ μονόσελο βασίζεται στο στάνταρ υποπλαίσιο έδρασης του πίσω φτερού και της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη. Το πίσω φως είναι της Kellermann. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει τροποποιηθεί εκτενώς. Αφενός, είναι στενότερο που καθιστά τη μοτοσικλέτα πιο σπορ και εκθέτει ακόμα περισσότερο τον κινητήρα. Αφετέρου, διαθέτει εσοχές για τα γόνατα, που τονίζουν περαιτέρω την σπορτίφ γραμμή. Τα κλιπόν εδράζονται στις ίδιες βάσεις με το σωληνωτό τιμόνι.
Στη συνέχεια, ο Blechmann τροποποίησε τους προβολείς. Όπως στην τελευταία του custom μοτοσικλέτα της BMW ‘Giggerl’, μία μετατροπή της BMW R nineT, οι προβολείς έπρεπε να έχουν ένα διακριτικό σχήμα ‘νεφρών’ αυτή τη φορά. Σε συνάρτηση με τον κλασικό κινητήρα boxer, ο Blechmann τοποθέτησε ένα λαμπτήρα πυράκτωσης σε περίοπτη θέση στο κέντρο. Και εδώ, η γωνία κάστερ και ο κεκλιμένος προς τα εμπρός προβολέας ορίζουν τη βασική διάταξη της custom μοτοσικλέτας. Αποκορύφωμα της προσπάθειας εξατομίκευσης του Bernhard Neumann ήταν η διακριτική μαύρη βαφή και κλασικές λεπτές, λευκές ρίγες της BMW Motorrad. Συνολικά, η ομάδα του Blechmann εργάστηκε 450 ώρες πάνω στην έκδοση της BMW R 18.
Ο Blechmann δεν θεωρεί ότι εργάζεται όπως ένας κλασσικός customizer. «Ξεκινώ με την αφαίρεση εξαρτημάτων της αρχικής έκδοσης, μέχρις ότου παραμείνει ένας λευκός καμβάς. Καθώς προχωρά η κατασκευή, εξελίσσεται και η σχεδίαση. Είναι μία τεχνοτροπία με τη δική μου σφραγίδα την οποία ονομάζω 'rapid-prototyping-Blechmann-style'», δήλωσε ο customizer. Και είναι αυτή που κάνει τη δουλειά του μοναδική.
Ως επί το πλείστον, ο Blechmann εργάζεται μόνος πάνω στις χειροποίητες δημιουργίες και τα σχέδιά του. Αν χρειαστεί, υποστηρίζεται από επίλεκτους επαγγελματίες. «Δεν μπορείς να κάνει τα πάντα σε αυτό τον κόσμο μόνος σου. Νιώθω πολύ χαρούμενος που έχω μία αξιόπιστη ομάδα».