Από τις 05:30 της Τρίτης παραδίδονται στο επιβατικό κοινό οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι-Πειραιάς», όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την ειδική τελετή στον σταθμό της Νίκαιας, με κεντρικό ομιλητή τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Υπογράμμισε δε ότι η χαρά του είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι νέοι σταθμοί είναι σε τρεις περιοχές επιβαρυμένες και τόνισε: «Ξέρετε ότι αυτή είναι η πρώτη μας προτεραιότητα: η προσπάθεια να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα του πολίτη».
Ο υπουργός επισήμανε ότι «σήμερα, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής, συγκεκριμένα 2,6 εκατομμύρια, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Κι αυτό δείχνει ότι πλέον το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδίως του Μετρό, καλύπτει όλο και πιο ικανοποιητικά τον νομό Αττικής».
Δήλωσε, επίσης, πως «επόμενος στόχος είναι να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας: Δηλαδή να είναι έτοιμοι το 2022 και οι άλλοι τρεις σταθμοί, τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. Ώστε έτσι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, "Χαϊδάρι-Πειραιάς", το οποίο αποτελείται από σήραγγα μήκους πάνω από 7,5 χλμ., έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια» τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «όταν αυτό το έργο ολοκληρωθεί, πέραν της αυτονόητης ανάσας που θα δώσει στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο. Η σύνδεση που θα προκύψει, μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα».
Ο υπουργός σημείωσε πως «συνολικά για την επέκταση της Γραμμής 3 δούλεψαν και δουλεύουν πάνω από 2000 άνθρωποι και όλοι αξίζουν ένα μπράβο».
Υπενθύμισε ότι τον τελευταίο χρόνο το υπουργείο χρειάστηκε να ξεπεράσει μία σειρά από προβλήματα. Το σημαντικότερο από αυτά ήταν η διασύνδεση των σταθμών με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. «Πρόβλημα το οποίο παραλάβαμε άλυτο. Και για να το πω απλά, ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε, ωστόσο ξεπεράσαμε και αυτό το εμπόδιο» ανέφερε.
Το προφίλ της νέας γραμμής
Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι-Πειραιάς», που παραδίδονται από την Ττίτη 7 Ιουλίου στο επιβατικό κοινό, προβλέπεται να εξυπηρετούν 63.000 νέους επιβάτες ημερησίως.
Λόγω της χρήσης των τριών σταθμών, αναμένεται να κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα και οι ρύποι σε διοξείδιο του άνθρακα να μειωθούν κατά 65 τόνους την ημέρα.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07:30 - 17:30) στο τμήμα Αιγάλεω-Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω-Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.
Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12:05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Από την Τρίτη 7 Ιουλίου θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό.
Έχει επιλυθεί το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα.
Για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.
Οι σταθμοί έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και το τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 3, που τίθεται σε λειτουργία, έχει μήκος περίπου 4 χλμ.
Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.
Το έργο δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2008, ενώ η σύμβαση υπεγράφη την 1η Μαρτίου 2012.
Συνολικά όταν ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι-Πειραιάς», θα αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Δηλαδή, με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως την Νίκαια, η Γραμμή 3 του Μετρό θα έχει 24 σταθμούς, που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Με την ολοκλήρωση του έργου, στον Σταθμό «Πειραιά» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη έχει κατασκευαστεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.