Σε μια περίοδο που η ζήτηση για υπηρεσίες courier ξεπέρασε κάθε προηγούμενο θέτοντας εκτός αγοράς τα e-shops μεγάλων αλυσίδων, μια ελληνική εταιρεία, η Easy Mail, βγήκε μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Παρά την πρωτόγνωρη ζήτηση που εκδηλώθηκε την περίοδο του lockdown, αντεπεξήλθε χωρίς προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πελατών της. Ο Γιάννης Πέτρου, CEO της Easy Mail, περιγράφει στη “Ν” πώς το πέτυχε:
“Η εταιρεία μας ανέπτυξε ιδιόκτητο δίκτυο διανομής στα μεγάλα αστικά κέντρα, σε αντίθεση με το μοντέλο πρακτόρευσης (franchise) που ακολουθείται από άλλες εταιρείες. Αυτό μας έδωσε την δυνατότητα και την απαραίτητη ευελιξία να λάβουμε άμεσα καθοριστικές αποφάσεις για την αύξηση του στόλου οχημάτων και του ανθρώπινου δυναμικού, στο βαθμό που απαιτούνταν ώστε να ανταπεξέλθουμε στη ζήτηση”. Όπως εξηγεί, αυτό ανέδειξε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την Easy Mail, έναντι των άλλων δικτύων. “Κινηθήκαμε γρήγορα χωρίς να σκεφτούμε το κόστος, με αποτέλεσμα να ήμαστε έγκαιρα προετοιμασμένοι και τελικώς να εξυπηρετήσουμε με επιτυχία τη ζήτηση σε μια περίοδο που η αύξηση ξεπέρασε το 100%!”, προσθέτει. Μιλώντας για την περίοδο από 15 Μαρτίου έως τέλος Μαΐου όπου η διακίνηση αποστολών με όρους όγκων εμφάνισε μια αύξηση της τάξης του 120%, αναφέρει ότι οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης δεν επηρεάστηκαν. “Δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις στις παραδόσεις μας, οι εργαζόμενοι μας ήταν στην 1η γραμμή παρά τις δυσκολίες της πανδημίας – και τους ευχαριστώ για αυτό - ενώ τα συστήματα μας (software & τηλεφωνικά κέντρα) ανταπεξήλθαν επιτυχώς. Για την ομάδα μας ήταν μεγάλη επιβράβευση τα επαινετικά σχόλια και η ικανοποίηση που εισπράξαμε από το σύνολο των πελατών μας”, προσθέτει χαρακτηριστικά.
Πρόκειται για μια περίοδο που η ζήτηση ήταν πολλαπλάσια των αποστολών και σύμφωνα με τον κ. Πέτρου τα καλά αποτελέσματα της Easy Mail αποτελούν πλέον κεφάλαιο για μια επιτυχημένη συνέχεια. “Η αγορά αναγνώρισε τις προσπάθειες, την αξιοπιστία και την συνέπεια μας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο με αποτέλεσμα να πετύχουμε στρατηγικές συμφωνίες και να διευρύνουμε σημαντικά το πελατολόγιο μας”, προσθέτει.
Η εταιρεία
Η Easy Mail χτίζει μερίδια σε μια αγορά που αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς λαμβάνοντας ισχυρή ώθηση από την εμπειρία του πρόσφατου lockdown. Ξεκίνησε ως startup στα χρόνια της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε και όντας πλέον μέλος του Ομίλου Ορφευς Βεϊνόγλου, σχεδιάζει το μέλλον της με μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Όπως εξηγεί στη “Ν” ο κ. Πέτρου, η εταιρεία δημιουργήθηκε στα τέλη του 2013 από τον ίδιο, ως βασικό μέτοχο και μερικά ακόμη έμπειρα στελέχη, από το χώρο των ταχυμεταφορών στον οποίο είχαν πραγματοποιήσει μία πολυετή και επιτυχημένη πορεία. Βασικός προσανατολισμός της Easy Mail ήταν η δημιουργία μιας υπηρεσίας σύγχρονης, προσανατολισμένης στις υψηλές απαιτήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων για υπηρεσίες ταχυμεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Πέτρου “το 2013 αν και βρισκόταν σε βαθιά κρίση τόσο η ελληνική οικονομία όσο και ο κλάδος μας ειδικότερα, για μας ήταν απολύτως προφανές ότι η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν προ των πυλών προκαλώντας τεκτονικές αλλαγές στην αγορά των ταχυμεφορών δημιουργώντας ταυτόχρονα ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις. Οι εταιρείες courier θα έπρεπε να προχωρήσουν γρήγορα σε μεγάλες αλλαγές στα συστήματα και τις διαδικασίες τους προκειμένου να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τις αποστολές B2C. Αυτές οι προκλήσεις αποτέλεσαν το κίνητρο μου για την δημιουργία της Easy Mail πιστεύοντας ότι θα πρωταγωνιστήσουμε παρέχοντας υπηρεσίες σύγχρονες, καινοτόμες και ποιοτικές”. Πράγματι η εταιρεία πραγματοποίησε αξιοσημείωτη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια καταφέρνοντας να αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς και να καταστεί μια από τις πιο αξιόπιστες και αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου των ταχυμεταφορών. Αποτέλεσμα αυτής της πετυχημένης πορείας αποτέλεσε και η σημαντική συμφωνία με τον όμιλο Ορφευς Βεινόγλου ο οποίος μέσω της θυγατρικής του Orbit εισήλθε στα τέλη του 2019 στο μετοχικό κεφάλαιο της Easy Mail. Μέλος πλέον του μεγαλύτερου ομίλου μεταφορών και logistics της χώρας μας με διεθνή παρουσία σε άλλες 7 χώρες, η Easy Mail αποκτά μεγαλύτερη δυναμική και σχεδιάζει αλλαγές που θα αλλάξουν ριζικά την εμπειρία εξυπηρέτησης.
Το δυναμικό Σημειώνεται ότι από το 2013 έως το 2019 η Easy Mail δημιούργησε 8 υποκαταστήματα κέντρα διανομής, 4 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη, 1 στο Ηράκλειο και 1 στην Πάτρα καλύπτοντας έτσι τα μεγάλα αστικά κέντρα με ιδιόκτητο δίκτυο. Το δίκτυο διανομής της εταιρείας αποτελείται από περίπου 110 VAN και 40 μοτοσυκλέτες ενώ το σύνολο του προσωπικού της Easy Mail φτάνει τους 200 εργαζόμενους. Στην υπόλοιπη Ελλάδα η Easy Mail μέσω συνεργασιών διαθέτει πάνω από 200 σημεία εξυπηρέτησης.
Παράλληλα μέσω της ένταξης της Easy Mail στον όμιλο Βεϊνόγλου ολοκληρώθηκε η συνένωση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών της Orbit Courier δημιουργώντας ένα πολύ δυνατό εταιρικό σχήμα πολλαπλών υπηρεσιών με κορυφαία τεχνογνωσία στην διαχείριση διεθνών αποστολών αξιοποιώντας πολυετείς συνεργασίες με τα μεγαλύτερα διεθνή δίκτυα.
Παράλληλα η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη μηχανογραφικών συστημάτων με αποτέλεσμα να έχει στην διάθεση της ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα διαχείρισης και παρακολούθησης αποστολών. Έτσι έχει την δυνατότητα να παρέχει στους πελάτες της αδιάλειπτη πληροφόρηση για την πορεία των αποστολών, εύκολη διαχείριση των αντικαταβολών και μια σειρά λειτουργικότητες που βελτιώνουν την εμπειρία εξυπηρέτησης. Κεφαλαιοποιώντας την πολύ καλή της επίδοση στην εποχή του lockdown και τις προοπτικές ανάπτυξης που διαγράφονται η Easy Mail σχεδιάζει μια σειρά επενδύσεων που θα μεγιστοποιήσουν την παραγωγική της δυναμική. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζει την λειτουργία νέου συστήματος αυτοματοποίησης το κέντρου διαλογής καθώς και νέο σύστημα δρομολόγησης και ελέγχου των οδηγών της, αυξάνοντας έτσι την δυνατότητα της να διαχειριστεί μεγαλύτερους όγκους εξίσου γρήγορα και αξιόπιστα.
Η στρατηγική για την επόμενη μέρα
Με στρατηγικό συνεργάτη την μεγαλύτερη και πιο αξιόπιστη - όπως αναφέρει με έμφαση ο κ. Πέτρου – εταιρεία της αγοράς μεταφορών & logistics, η Easy Mail και οι υπηρεσίες της αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα ενόψει της μεγέθυνσης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στα πλαίσια του ομίλου παρέχεται πλέον η δυνατότητα καθετοποιημένης εξυπηρέτησης σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τα ίδια ποιοτικά κριτήρια. Κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Βεινόγλου οι πελάτες πλέον μπορούν να βρουν αξιόπιστες λύσεις κορυφαίας ποιότητας για την διαχείριση των εμπορευμάτων τους (logistics) και των μεταφορών τους με κάθε μέσο, οδικό – θαλάσσιο – αεροπορικό, καθώς και τις διανομές τους με courier service μέσω της Easy Mail στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο.
Εν κατακλείδι, η επόμενη μέρα για την Easy Mail είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιστεύοντας σε αυτή την προοπτική σχεδιάζει καινοτομίες, νέες τεχνολογίες και λύσεις για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο κ. Πέτρου αναφέρει καταληκτικά ότι “το όραμα του e-commerce είναι το εμπόριο με όσο το δυνατόν λιγότερα εμπόδια. Με την Easy Mail και τον Όμιλο Βεινόγλου αυτό είναι πλέον ένα βήμα πιο κοντά”.