Ένα νέο, «σούπερ» ατσάλι δημιούργησαν ερευνητές στο HKU (Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ), στο πλαίσιο ενός προγράμματος ονόματι «Super Steel».
Το πρόγραμμα, του οποίου ηγήθηκε ο καθηγητής Χουάνγκ Μινγκξίν, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του πανεπιστημίου, σε συνεργασία με το Lawrence Berkeley National Lab (LBNL), πέτυχε σημαντικές εξελίξεις στο νέο, super D&P ατσάλι (που παράγεται μέσω μιας νέας μεθόδου) βελτιώνοντας κατά πολύ την αντοχή του. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Science.
WWW.HKU.HK
Το ατσάλι είναι ένα κοινό γενικά κράμα, και επιστήμονες υλικών και μηχανικοί προσπαθούν συνέχεια να αναπτύξουν υλικά νέας γενιάς που είναι πιο εύπλαστα και μπορούν να επιμηκυνθούν ώστε να αποκτήσουν νέα σχήματα και δομές, πιο ανθεκτικά και πιο σκληρά, ενώ παράλληλα είναι ελαφρά και χαμηλού κόστους παραγωγής. Αυτό είνια δύσκολο: Η γενικά αποδεκτή άποψη είναι πως η βελτίωση σε μια από αυτές τις ιδιότητες υπονομεύει μία ή περισσότερες από τις άλλες.
«Στο πρόσφατο επίτευγμα στο super D&P ατσάλι επιτύχαμε έναν άνευ προηγουμένου συνδυασμό δύναμης και σκληρότητας, που μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια μεγάλη πρόκληση σε βιομηχανικές εφαρμογές κρίσιμης σημασίας ως προς την ασφάλεια- να αποκτήσει εξαιρετικά υψηλή σκληρότητα έναντι σπασίματος, έτσι ώστε να αποτρέπεται το καταστροφικό πρόωρο σπάσιμο δομικών υλικών. Το επίτευγμα επίσης αλλάζει τη συμβατική άποψη πως η απόκτηση υψηλής δύναμης είναι σε βάρος της σκληρότητας» είπε ο καθηγητής Χουάνγκ.
WWW.HKU.HK
Πέραν του πλεονεκτήματος αυτού, το κόστος των πρώτων υλών για το ατσάλι D&P είναι μόνο 20% του ατσαλιού (maraging) που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στην αεροδιαστηιμική βιομηχανία.
«Κάναμε ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στη βιομηχανική χρήση του καινοτόμου σούπερ ατσαλιού. Επιδεικνύει μεγάλες δυνατότητες για χρήση σε διάφορες εφαρμογές, μεταξύ των οποίων ανώτερα αλεξίσφαιρα γιλέκα, καλώδια για γέφυρες, ελαφρότερα αυτοκίνητα και στρατιωτικά οχήματα, αεροδιαστημική και υψηλής δύναμης μπουλόνια και βίδες στην οικοδομική βιομηχανία» είπε ο καθηγητής Χουάνγκ.