Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη πως ένα τεχνικό πρόβλημα (bug) ευθυνόταν για την εσφαλμένη υπόδειξη έγκυρων αναρτήσεων για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων και ο κορωνοϊός, ως spam, που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους χρήστες του- καθώς και από τους χρήστες του Instagram (που ανήκει στο Facebook).
«Είναι ένα bug στο σύστημα anti-spam μας, που δεν σχετίζεται με οποιαδήποτε αλλαγή στο δυναμικό των ελεγκτών περιεχομένου μας» δήλωσε μέσω Twitter ο Γκάι Ρόσεν, αντιπρόεδρος ακεραιότητας (vice president for integrity) του Facebook. «Αποκαταστήσαμε όλες τις αναρτήσεις που είχαν απομακρυνθεί εσφαλμένα, οι οποίες περιελάμβαναν αναρτήσεις σχετικά με κάθε ζήτημα- όχι μόνο αυτά για τον COVID-19. Επρόκειτο για ένα ζήτημα με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο απομακρύνει συνδέσμους πως κακόβουλες ιστοσελίδες, μα εσφαλμένα απομάκρυνε και πολλά άλλα posts επίσης» είπε.
Χρήστες του Facebook απέστειλαν στο Reuters και σε άλλα μέσα screenshots με ενημερώσεις που είχαν λάβει, τονίζοντας πως αναρτήσεις από έγκυρα ΜΜΕ παραβίαζαν τους όρους της εταιρείας. Το πρόβλημα προέκυψε μια ημέρα αφού το Facebook ανακοίνωσε πως έστελνε στα σπίτια τους για λόγους δημόσιας υγείας όλους τους εργαζομένους με σύμβαση που παρέχουν υπηρεσίες εξέτασης περιεχομένου για τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης, που σε μεγάλο βαθμό κάνει outsourcing τη δουλειά αυτή σε ανεξάρτητες εταιρείες.
«Πιστεύουμε πως οι επενδύσεις που έχουμε κάνει για τα τελευταία τρία χρόνια μας έχουν προετοιμάσει για αυτή την κατάσταση» αναφέρεται στην ανάρτηση στο επίσημο blog του Facebook όπου ανακοινώθηκε η κίνηση αυτή- στην οποία επίσης συμπληρωνόταν πως θα αυξηθεί ο βαθμός στον οποίο βασίζεται στο αποκαλούμενο «proactive detection» για την απομάκρυνση βίαιου περιεχομένου. «Δεδομένου αυτού, ίσως να υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε αυτή την προσέγγιση και ίσως να δούμε κάποιους μεγαλύτερους χρόνους αντίδρασης και να κάνουμε περισσότερα λάθη ως αποτέλεσμα» συμπληρώνεται.