Με επιτυχία και πληθώρα πρωτοποριακών ιδεών ολοκληρώθηκε ο πανελλήνιος διαγωνισμός Generation Next του Ιδρύματος Vodafone, που ανέδειξε ως μεγάλη νικήτρια μία ομάδα τριών μαθητριών από τα Χανιά.
Οι μαθήτριες από το 6ο Γυμνάσιο Χανιών, Ιωάννα Μαργαριτάκη, Ζωή Μαρινάκη και Αλεξία Μπιτσαξή ανακάλυψαν τον μαγικό κόσμο του STEM, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.generationnext.vodafone.gr, εμπνεύστηκαν, πειραματίστηκαν και δημιούργησαν, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους, Τίτου Σμυρνάκη, ένα «έξυπνο» γάντι. Το «Sign language glove», είναι μία smart συσκευή, που αναγνωρίζει την αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζουν τη νοηματική και ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής.
Αυτό το «έξυπνο» γάντι, στο οποίο είναι τοποθετημένοι αισθητήρες, αναγνωρίζει τις κινήσεις των δαχτύλων των ατόμων που μιλούν τη νοηματική και τις «μεταφράζει» σε γράμματα, που εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού μέσω Bluetooth.
Οι νικήτριες επιστράτευσαν όλη τη δημιουργικότητά τους, εμπνευσμένες από την επαφή τους με συνομήλικο, κωφό άτομο, και έδωσαν λύση σε ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα. Έτσι, απέδειξαν έμπρακτα ότι η STEM εκπαίδευση και οι εκθετικές τεχνολογίες μπορούν να δώσουν τη δύναμη στη νέα γενιά να προτείνει λύσεις για την ισότιμη συμμετοχή όλων στην ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα μαθητών από το 1ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Ρόδου, Μηχαηλία - Αγγελική Κλαδογένη, Παναγιώτης Κλαδογένης και Νικόλαος Χατζημανώλης που δημιούργησαν ένα σύστημα αυτοματοποιημένων κάδων ανακύκλωσης.
Έχοντας ως στόχο να κάνουν την ανακύκλωση τρόπο ζωής, οι μαθητές δημιούργησαν κάδους ανακύκλωσης που ταυτοποιούν μέσω προσωπικής κάρτας κάθε πολίτη που ανακυκλώνει και αναγνωρίζουν την κατηγορία του είδους που ανακύκλωσε. Επιπλέον, μέσα στον κάδο τα είδη διαχωρίζονται ανάλογα με το χρώμα της σακούλας και το barcode που φέρουν, διευκολύνοντας έτσι το έργο της μονάδας ανακύκλωσης.
Στην τρίτη θέση, οι μαθητές από το 3ο Γυμνάσιο Κερατσινίου Γεώργιος Κρανιδιώτης και Παναγιώτα Τρελλοπούλου συνεργάστηκαν και σχεδίασαν ένα σύστημα διαχείρισης των θέσεων parking, που προορίζονται για ΑμεΑ, αλλά συνήθως καταλαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα. Οι μαθητές θέλοντας να δώσουν πρακτική αλλά και ουσιαστική υποστήριξη στα άτομα με αναπηρία που δικαιούνται θέσεις στάθμευσης, δημιούργησαν ένα σύστημα το οποίο εξακριβώνει αν το όχημα που σταθμεύει στο σημείο ανήκει σε ΑμεΑ, που διαθέτει την αντίστοιχη κάρτα με τον σωστό σειριακό αριθμό. Σύστημα συναγερμού αποτρέπει τη στάθμευση σε άλλα οχήματα.
KOSTIS SOHORITIS
Αυτά ήταν τρία από τα δεκάδες καινοτόμα project, που δημιούργησαν «οι εξερευνητές του σήμερα», από όλη την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια του 6ου κύκλου του Generation Next, του εκπαιδευτικού προγράμματος ανάπτυξης δεξιοτήτων για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, που ξεκίνησε πριν από 3 χρόνια, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo - Επιστήμη Επικοινωνία και την Ελληνογερμανική Αγωγή. Μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος από την έναρξη του έως σήμερα, έχουν επωφεληθεί περίπου 61.000 μαθητές και καθηγητές, ενώ έχουν δημιουργηθεί συνολικά 289 καινοτόμα project από 82 περιοχές της χώρας.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης, δήλωσε: «Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό Generation Next! Πιστεύουμε ότι μέσα από τη συμμετοχή τους βρήκαν τόσο το κίνητρο όσο και τα τεχνολογικά εφόδια που χρειάζονται, ώστε να δημιουργήσουν το αύριο που ονειρεύονται. Το μέλλον ανήκει σε αυτές τις νέες γενιές και το Ίδρυμα Vodafone, μέσω του προγράμματος Generation Next, θα συνεχίσει να συμβάλλει στην ενδυνάμωσή τους, με στόχο την ισότιμη συμμετοχή όλων των νέων της χώρας στην ψηφιακή κοινωνία του αύριο».