ΕΕ - Νέα οδηγία για τις τηλεοπτικές δραστηριότητες

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2007 20:18
A- A A+

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα νέα κοινοτική οδηγία σχετικά με την άσκηση των τηλεοπτικών δραστηριοτήτων στην ΕΕ.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τους νέους κανόνες που ενέκριναν σήμερα οι ευρωβουλευτές, αναθεωρείται η κοινοτική οδηγία "τηλεόραση χωρίς σύνορα" που εφαρμόζεται από το 1989 και η οποία παρείχε το νομικό πλαίσιο σχετικά με την προβολή των διαφημίσεων στα οπτικοακουστικά μέσα. Όπως δήλωσε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής και εισηγήτρια της έκθεσης για τη διαφήμιση στα οπτικοακουστικά μέσα, Ρουθ Ιερόνιμι, "η νέα οδηγία προσαρμόζεται στις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις (κινητή τηλεόραση, Ιντερνετ, κτλ.), εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη ενημέρωση για τον τηλεθεατή".

Ιδιαίτερα καινοτόμες είναι οι διατάξεις της νέας οδηγίας σχετικά με την λεγόμενη "τοποθέτηση προϊόντων". Σύμφωνα με τη σημερινή οδηγία, ως τοποθέτηση προϊόντων ορίζεται "κάθε μορφή οπτικοακουστικής εμπορικής ανακοίνωσης που συνίσταται στην παρουσίαση ή στην αναφορά εμπορεύματος, υπηρεσίας ή του αντίστοιχου εμπορικού σήματος, ώστε να εμφανίζεται σε πρόγραμμα, έναντι πληρωμής ή ανάλογου ανταλλάγματος". Αυτό θα επιτρέπεται μόνο σε έναν περιορισμένο αριθμό εκπομπών και μάλιστα υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Θα απαγορεύεται δε ρητά στα ειδησεογραφικά προγράμματα και στα προγράμματα με θέματα επικαιρότητας, τα παιδικά προγράμματα, τα ντοκιμαντέρ και τα συμβουλευτικά προγράμματα.

Επιπλέον, στις περιπτώσεις που θα επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊόντων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πέτυχε, όπως αναφέρει, οι θεατές να ενημερώνονται σαφώς για την τοποθέτηση αυτή. Συγκεκριμένα, η τοποθέτηση προϊόντων θα πρέπει να δηλώνεται δεόντως κατά την έναρξη και κατά το τέλος του προγράμματος καθώς και μετά από διαφημιστικά διαλείμματα. Ωστόσο, η ρύθμιση αυτή δεν θα εφαρμόζεται για τα έργα, τα οποία δεν αποτελούν παραγωγή του τηλεοπτικού σταθμού (π.χ. ταινίες του Χόλιγουντ).

Πηγή ΑΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς