Πώς μια 32χρονη μετέτρεψε μια ιδέα από τα φοιτητικά της χρόνια σε επιχείρηση αξίας 3,2 δισ. δολαρίων

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2020 12:09
UPD:14:06
SHUTTERSTOCK

Φωτογραφία αρχείου.

A- A A+

Σε μία επιχείρηση της οποίας η αξία έχει εκτοξευθεί μετέτρεψε μια 32χρονη από την Αυστραλία, με τη συνδρομή του συντρόφου της, μία ιδέα που είχε στα 19 της χρόνια.

Η Μέλανι Πέρκινς είναι διευθύνουσα σύμβουλος (CEO) και συν-ιδρύτρια της εταιρείας Canva, μιας δωρεάν διαδικτυακής πλατφόρμας σχεδιασμού. Η Πέρκινς ξεκίνησε τη λειτουργία της εταιρείας της στην Αυστραλία το 2013, σε μια προσπάθεια να κάνει το σχέδιο προσιτό σε όλους – είτε αυτό αφορά λογότυπα, επαγγελματικές κάρτες ή παρουσιάσεις.

Μέσα σε πέντε χρόνια, βρέθηκε στο προσκήνιο ως μία από τις νεότερες CEOs, σε ηλικία μόλις 30 ετών. Πλέον, σύμφωνα με το CNBC, η αξία της εταιρείας με έδρα το Σίδνεϊ έχει εκτοξευθεί στα 3,2 δισ. δολάρια (περίπου 2,9 δισ. ευρώ), με την ίδια και τον σύντροφό της, συν-ιδρυτή της εταιρείας, Κλιφ Όμπρεχτ, να έχουν περιουσία που ξεπερνά τα 900 εκατ. δολάρια.

Ένα εφηβικό όνειρο

Πώς ξεκίνησαν όμως όλα; Στα 19 της, το 2006, η Πέρκινς και ο Όμπρεχτ ήταν φοιτητές στο Περθ. Προκειμένου να βγάζει ένα μικρό εισόδημα, η Πέρκινς παρέδιδε μαθήματα σε άλλους φοιτητές για προγράμματα σχεδιασμού. Ωστόσο, οι φοιτητές συχνά έβρισκαν τις υπάρχουσες πλατφόρμες μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δύσχρηστες, με την ίδια να σκέφτεται πως θα μπορούσε να υπάρχει μια πιο προσιτή λύση.

«Πίστευα ότι στο μέλλον όλα θα ήταν online και συνεργατικά και πολύ, πολύ πιο απλά από αυτά τα πραγματικά δύσχρηστα εργαλεία» τόνισε η ίδια στο CNBC, εξηγώντας πώς «σήκωσαν τα μανίκια» και μαζί τον Όμπρεχτ ξεκίνησαν να κάνουν πραγματικότητα αυτό το όραμα.

Διαθέτοντας ελάχιστους πόρους και μικρή εμπειρία, δημιούργησαν αρχικά ένα διαδικτυακό σχολικό ετήσιο ημερολόγιο, όπου σπουδαστές μπορούσαν να συνεργάζονται και να σχεδιάζουν τις σελίδες των προσωπικών τους προφίλ και τον άρθρων τους. «Το καθιστικό της μαμάς μου έγινε γραφείο μου, ο φίλος μου έγινε επιχειρηματικός μου συνεργάτης και ξεκινήσαμε πραγματικά να δίνουμε τη δυνατότητα στα σχολεία να δημιουργούν τα ετήσια βιβλία τους» εξήγησε η Πέρκινς.

Η επιχείρηση με την επωνυμία Fusion Books ήταν επιτυχημένη και παραμένει ενεργή σήμερα. Αλλά για την Πέρκινς, ήταν μόνο το πρώτο βήμα σε αυτό που αποκαλούσε το «τρελό, μεγάλο όνειρό» του για έναν μοναδικό ιστότοπο σχεδιασμού. Γι’ αυτό και άρχισε να «κυνηγάει» επενδυτές.

Το 2010, σε συνέδριο στο Περθ είχε μια τυχαία συνάντηση με τον επενδυτή της Silicon Valley Μπιλ Τάι, ο οποίος την προσκάλεσε στο Σαν Φρανσίσκο και την έφερε σε επαφή με άλλους επενδυτές. Μάλιστα, μαζί με την ανάπτυξη της ιδέας τους, οι Πέρκινς και Όμπρεχτ βρέθηκαν να κάνουν... kitesurfing, με τον Τάι να είναι λάτρης της συγκεκριμένης ενασχόλησης.

Σταδιακά, το ζευγάρι άρχισε να μαγνητίζει το ενδιαφέρον επενδυτών, «χτίζοντας» την πλατφόρμα σχεδιασμού Canva μια ταχέως αναπτυσσόμενη ομάδα μηχανικών τεχνολογίας. Από το 2012 και μετά, με τη συνδρομή και άλλων συνεργατών, οι Πέρκινς και Όμπρεχτ είδαν την πλατφόρμα τους να συγκεντρώνει μεγαλύτερη προσφορά κεφαλαίου από τη ζητούμενη, ενώ ενδιαφέρον επέδειξε και η κυβέρνηση της Αυστραλίας, σε μια προσπάθεια να κρατήσει την εταιρεία εντός της χώρας.

Έναν χρόνο αργότερα, ο ιστότοπος έγινε διαθέσιμος για το κοινό, ενώ μέχρι σήμερα μέσω του Canva έχουν δημιουργηθεί σχεδόν δύο δισ. σχέδια σε πάνω από 190 χώρες. Τον Οκτώβριο του 2019, η αξία της εταιρείας αποτιμήθηκε στα 3,2 δισ. δολάρια, με την Πέρκινς να δηλώνει πως σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την πρόσθετη χρηματοδότηση που εξασφάλισε για να επεκτείνει την ομάδα των 700 εργαζομένων σε Σίδνεϊ, Πεκίνο και Μανίλα, επενδύοντας παράλληλα στις πιο εξειδικευμένες και επί πληρωμή υπηρεσίες της εταιρείας (Canva Pro και Canva for Enterprise).

Με πληροφορίες από CNBC

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή