Ένα ηλεκτροκίνητο υδροπλάνο πέταξε στο Βανκούβερ του Καναδά σε κάτι που χαρακτηρίστηκε ως «παγκόσμια πρωτιά» για την αεροπορική βιομηχανία από τους συντελεστές της.
Σύμφωνα με το BBC, η σύντομη δοκιμαστική πτήση, από τη Harbour Air και τη magniX, πραγματοποιήθηκε από ένα εξαθέσιο αεροσκάφος με ηλεκτρικό κινητήρα. Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι πρόκειται για το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας του «πρώτου πλήρως ηλεκτρικού στόλου για εμπορικούς σκοπούς στον κόσμο».
Η άνοδος της ηλεκτροκίνησης στην αεροπορική βιομηχανία- μία από τις πιο ρυπογόνες στον πλανήτη- θεωρείται «κλειδί» για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα. «Η ιστορική αυτή πτήση σηματοδοτεί την έναρξη της τρίτης εποχής στην αεροπορία- της ηλεκτρικής εποχής» ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι δύο εταιρείας.
Το αεροπλάνο είναι ένα εξαθέσιο DHC-2 de Havilland Beaver με κινητήρα magni500, ιπποδύναμης 750 αλόγων. Το εν λόγω σύστημα προώθησης, σύμφωνα με τη magniX, έχει σκοπό να παρέχει έναν «καθαρό και αποδοτικό τρόπο για την κίνηση των αεροπλάνων». Από πλευράς της η αμερικανική Harbour Air σκοπεύει να καταστήσει ηλεκτρικό ολόκληρο τον στόλο της ως το 2022, εφόσον δοθούν οι απαιτούμενες άδειες από τις αρμόδιες αρχές.
Η πτήση είχε διαρκεια λίγων λεπτών- και το AFP αναφέρει πως ένα τέτοιο αεροσκάφος μπορεί να πετάξει μόνο για 160 χλμ με ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου.
«Η εμβέλεια δεν είναι αυτή που θα θέλαμε να είναι, αλλά επαρκεί για να αρχίσει την επανάσταση» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της magniX, Ρόι Γκανζάρσκι- προσθέτοντας πως, σε πρώτη φάση, η ηλεκτροκίνηση στα αεροσκάφη θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στις πτήσεις μικρών αποστάσεων. «Εάν οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να οδηγούν μια ώρα για να πάνε στη δουλειά τους, γιατί να μην κάνουν μια πτήση 15 λεπτών;» διερωτήθηκε σχετικά.
Όπως αναφέρει ο Guardian, η Harbour Air, με έναν στόλο άνω των 40 αεροσκαφών, μεταφέρει ετησίως μισό εκατομμύριο επιβάτες σε πτήσεις μεταξύ του Βανκούβερ, του θερέτρου Whistler και γειτονικών νησιών και παραθαλάσσιων προορισμών.