Η Facebook φέρεται να συνάπτει συμφωνία συνεργασίας με την Luxottica, μητρική εταιρεία του brand Ray-Ban, ώστε να μπορέσει να παρουσιάσει καταναλωτικά μοντέλα έξυπνων γυαλιών μέχρι το 2025.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Facebook ανέπτυσσε τα δικά της γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας στις εγκαταστάσεις των Facebook Reality Labs στο Redmond της πολιτείας Washington χωρίς ωστόσο το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δικτύου CNBC τα υπό ανάπτυξη έξυπνα γυαλιά έχουν την κωδική ονομασία Orion και σχεδιάζονται ενσωματώνοντας τεχνολογίες που θα τους επιτρέψουν να αντικαταστήσουν μελλοντικά τις συσκευές smartphone.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι τα υπό ανάπτυξη smart glasses θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, θα προβάλλουν πληροφορίες σε μικροσκοπικές οθόνες και φυσικά θα επιτρέπουν το live-streaming στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, η Facebook αναπτύσσει και έναν ψηφιακό βοηθό με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη ο οποίος θα μπορούσε να εξυπηρετεί τον χρήστη που θα φοράει τα έξυπνα γυαλιά Orion. Επιπρόσθετα, η εταιρεία πειραματίζεται και με μία συσκευή-δαχτυλίδι που θα επιτρέπει την καταγραφή δεδομένων μέσω αισθητήρα κίνησης.
Παρόλο που η εταιρεία απασχολεί στο Redmond εκατοντάδες άτομα στην ανάπτυξη γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας εντούτοις δεν έχει κατορθώσει να μειώσει το μέγεθος των συσκευών σε επίπεδο τέτοιο ώστε να μπορεί αυτή η συσκευή να καταστεί λειτουργική για τον μέσο χρήστη. Αυτά υποστήριξε στο CNBC εργαζόμενος της Facebook στις εγκαταστάσεις του Redmond. Παρόλα αυτά το ρεπορτάζ του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου αναφέρει ότι ο επικεφαλής της εταιρείας, Mark Zuckerberg, δείχνει έντονο ενδιαφέρον για το project και έχει ζητήσει από τον επικεφαλής του τομέα hardware, Andrew Bosworth, να δοθεί προτεραιότητα σε αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογες προτάσεις βρίσκονται ήδη στην αγορά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του HoloLens 2 headset της Microsoft, του Spectacles της εταιρείας Snap (μητρικής εταιρείας του Snapchat) και του Magic Leap One AR της αμερικανικής startup Magic Leap. Στον συγκεκριμένο τομέα φέρεται διατεθειμένη να εισχωρήσει και η Apple ίσως και εντός του επόμενου έτους.
Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί η επισήμανση ότι η Luxottica, μητρική εταιρεία των γνωστών brands Ray-Ban και Oakley μεταξύ άλλων, είναι «παλιός» γνώριμος του χώρου της τεχνολογίας. Ήδη από το 2014 η Luxottica είχε συνεργαστεί με την Google στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την μελλοντική διανομή της συσκευής Google Glass.