Η επίσημη πρεμιέρα του πλήρως ηλεκτροκίνητου ID.3 έγινε στην 68η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA 2019). Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων με μεταβλητό πλαίσιο MEB για ηλεκτρικά οχήματα, έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2, είναι πλήρως διασυνδεμένο και στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων (WLTP) σε τρεις αρχικά εκδόσεις εξοπλισμού. Όλα τα μοντέλα ID.3 1ST διαθέτουν τη δημοφιλέστερη έκδοση μπαταρίας με ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh.
Στην πορεία θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων, καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων. Χάρη στη δυνατότητα γρήγορης φόρτισής της, με ισχύ έως και 100 kW, η επαναφόρτιση του ID.3 1ST είναι εφικτή μέσα σε 30 λεπτά για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP) - μια σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της compact κατηγορίας. Η Volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, διασφαλίζοντας έτσι μια εγγυημένη μακροζωία.
Οπτικά το ID.3 σηματοδοτεί ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα νέο μοντέλο. Ο προχωρημένος σχεδιασμός του υποδεικνύει σαφέστατα τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ η χωροταξική του διάταξη εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα σχεδιασμού που υπάρχουν στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Με εξωτερικές διαστάσεις συγκρίσιμες με το Golf, το ID.3 παρέχει εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερους από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του, σύμφωνα με την εταιρία. Από τη στιγμή που η τιμή πώλησης για το βασικό μοντέλο παραγωγής θα είναι κάτω από τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία, η τιμή του - αφού αφαιρεθούν οι προβλεπόμενες κρατικές επιδοτήσεις - θα είναι συγκρίσιμη με αυτές των τυπικών compact μοντέλων. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η μοναδική σχέση τιμής/αυτονομίας, που αποτελεί δείγμα της στρατηγικής της Volkswagen για την ευρεία διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το ID.3 θα λανσαριστεί εμπορικά στη Γερμανία από τα μέσα του 2020.
Το ID.3 εκπληρώνει τον στόχο "goTOzero" της Volkswagen που προβλέπει μέχρι το 2050 ολόκληρος ο Όμιλος Volkswagen να έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2. Έως το 2023 μόνο η Volkswagen (δίχως να υπολογίζονται οι άλλες μάρκες του Ομίλου) θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στα επόμενα δέκα χρόνια. Επίσης, περισσότερα από 20 ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ήδη δρομολογηθεί.
Το ID.3 αλληλοεπιδρά τόσο με τον οδηγό όσο και με το περιβάλλον. Οι οδηγοί θα γνωρίζουν διαισθητικά και άμεσα τι είναι τι στον πίνακα οργάνων. Πέρα από την οθόνη στον πίνακα οργάνων μια καινούργια και κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,0 ιντσών θα παρέχει στους οδηγούς όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Οι οδηγοί θα υποστηρίζονται και από μια φωτεινή ένδειξη, μέσω μιας ταινίας LED, κατά την πλοήγηση, η οποία π.χ. θα μπορεί να τους παρακινεί να φρενάρουν σε περίπτωση κινδύνου. Ένα προαιρετικό Head Up Display (HUD) επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) προβάλλει επίσης όλες τις σχετικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ - η πληροφορία αυτή τοποθετείται οπτικά σε μια απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα. Όλα τα χειριστήρια - συμπεριλαμβανομένων και αυτών του ηλεκτρικά ρυθμιζόμενου πολλαπλών λειτουργιών τιμονιού - λειτουργούν με την αφή, μέσω μπουτόν ευαίσθητων σε αυτή. Μόνο τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα αλάρμ εξακολουθούν να λειτουργούν με συμβατικούς διακόπτες. Τα παραπάνω συμπληρώνει ένας έξυπνος φυσικός φωνητικός έλεγχος. Οι οδηγοί ή οι εμπρός επιβάτες μπορούν να μιλήσουν στο ID.3 λέγοντας απλά "hello ID". Φωτεινά σήματα κάνουν σαφές σε ποιον απαντά κάθε στιγμή το ID.3.