Ερωτήματα φαίνεται να φέρνει στους περισσότερους χρήστες υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης η υπόσχεση πως η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι εχέγγυο ασφάλειας των προσωπικών τους δεδομένων.
Δεν είναι λίγες οι υπηρεσίες που θεωρούν πως η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών που επιλέγουν να κάνουν χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων παρόμοιων υπηρεσιών στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, εκτός από την αυξημένη ασφάλεια, υπόσχεται και μεγαλύτερες ταχύτητες στην εκτέλεση ενός πλήθους λειτουργιών.
Δεν είναι λίγες οι αναφορές για τη λειτουργία της Τεχνητής Νοημοσύνης που επιτρέπει σε πολλές υπηρεσίες να μπορούν να ακούσουν τις συνομιλίες των χρηστών τους, γεγονός που προκάλεσε ανησυχία σε πολλές περιπτώσεις. Υπηρεσίες όπως οι Amazon Alexa, Google Assistant και άλλες κατηγορήθηκαν ότι ανοίγουν την κερκόπορτα της ακρόασης των εντολών των χρηστών χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Το ίδιο συνέβη και με τον Facebook Messenger και τη δυνατότητα μετατροπής ενός φωνητικού μηνύματος σε κείμενο, σύμφωνα με το Bloomberg.
Στοιχεία που έφερε στη δημοσιότητα το BBC, δείχνουν ότι δεν είναι μικρός ο αριθμός των υπηρεσιών που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη και καταλήγουν να ηχογραφούν τους χρήστες των υπηρεσιών αυτών, χωρίς εκείνοι να γνωρίζουν τίποτα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν υπηρεσίες που πίσω από τη μηχανή έχουν τον άνθρωπο και εκεί γίνεται η επιλογή της ηχογράφησης ή όχι. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι εκείνος που δημιουργεί τελικά ένα ασφαλές πλαίσιο για την εκτέλεση όλων των λειτουργιών που διαφημίζει μία διαδικτυακή πλατφόρμα προς τους μελλοντικούς χρήστες και είναι το στοιχείο που μοιάζει να εμπιστεύονται περισσότερο οι διαδικτυακοί χρήστες. Ίσως, να βρισκόμαστε ακόμα σε ένα στάδιο που η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις όποιες ατέλειες παρουσιάζει. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψει ποτέ να θεωρείται απαραίτητη και η ανθρώπινη συμβολή στον έλεγχο των όσων προσφέρει η τεχνολογία.