Ο σπουδαίος ενδυματολόγος Πιέρο Τόζι, ένας από τους σημαντικότερους ενδυματολόγους στην ιστορία του κινηματογράφου, ο άνθρωπος που ουσιαστικά έκανε το διεθνές κοινό να αναγνωρίσει τη σημασία του κοστουμιού στη μεγάλη οθόνη, πέθανε, στις 10 Αυγούστου, στη Ρώμη, σε ηλικία 92 χρονών.
Οι Μαρία Κάλλας, Αλεν Ντελόν, Κλαούντια Καρντινάλε και Σιλβάνα Μάνγκανο ήταν ανάμεσα στους θρυλικούς πρωταγωνιστές που έντυσε ο μετρ της μεγάλης οθόνης.
Πιέρο Τόζι, Κλαούντια Καρντινάλε
Ήταν ο μοναδικός ενδυματολόγος στον οποίον η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου έχει απονείμει τιμητικό Όσκαρ για το σύνολο του έργου του, το 2013, έχοντας υπάρξει ήδη 5 φορές υποψήφιος για το βραβείο καλύτερων κοστουμιών. Είχε κερδίσει 8 φορές το περίφημο ιταλικό κινηματογραφικό και τηλεοπτικό βραβείο Nastrο d'Argento, τρεις φορές το David di Donatello και δύο φορές το βρετανικό Bafta.
Ο Πιέρο Τόζι θα μείνει για πάντα στη μνήμη όλων για τις μαγικές του δημιουργίες σε θρυλικές ταινίες όπως οι: «Σένσο», «Γατόπαρδος», «Μήδεια», «Θάνατος στη Βενετία», «Καταραμένοι», «Αθώος», «Θυρωρός της νύχτας» και άλλες.
Πιέρο Τόζι, Σιλβάνα Μάνγκανο
Ήταν βασικός συνεργάτης του Λουκίνο Βισκόντι αλλά και του Φράνκο Τζεφιρέλι. Ο τελευταίος τον σύστησε το 1951 στον «Κόκκινο Βαρόνο», όντας βοηθός του εκείνη την εποχή. Εκείνος αμέσως τον προσέλαβε στην ταινία «Μπελίσιμα» με την Άννα Μανιάνι. Αυτή η πρώτη συνεργασία ήταν μόνο η αρχή. Ακολούθησε μια σειρά από μεγαλειώδεις ταινίες, τοιχογραφία της ιστορίας της Ιταλίας και της μεγάλης παρακμής της αριστοκρατίας του 19ου αιώνα.
Συνεργάστηκε και με τον Φεντερίκο Φελίνι στο «Σατυρικόν», όπου τα σκηνικά και τα κοστούμια υπέγραψε μεν ο Ντανίλο Ντονάτι, αλλά εκείνος επιμελήθηκε τις κομμώσεις και το μακιγιάζ.
Ο Τόζι είχε στο ενεργητικό του μια σειρά από εξαιρετικές συνεργασίες με πολλούς σπουδαίους της Τσινετσιτά, όπως οι: Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίτσι, Κομεντσίνι, Ντε Σίκα, Πιετρινιέλι, Καστελάνι, Ματράτζο και Καμερίνι για μεγάλες επιτυχίες όπως «Το κλουβί με τις τρελές Νο3», «Έρχονται οι κολονέλοι»,«Χθες, σήμερα, αύριο», και άλλες. Σημαντικές όμως θεωρούνται και εκείνες με τη Λιλάνα Καβάνι, τη Λίνα Βερτμίλερ και τον Μάουρο Μπολονίνι ο οποίος τον έφερε και στην Ελλάδα όταν σκηνοθέτησε τη «Φιλουμένα Μαρτουράνο» με την Έλλη Λαμπέτη, η οποία αργότερα του εμπιστεύτηκε τα κοστούμια της για την «Ντόλλυ» («Προξενήτρα») σε σκηνοθεσία Μίνωα Βολανάκη.