Επιμέλεια: Λάμπρος Καραγεώργος

Η Ελλάδα μας είναι θείο δώρο για θαλάσσιο τουρισμό και yachting

Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2019 10:37
UPD:31/07/2019 10:13
A- A A+

Του Αντώνη Στελλιάτου

Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) μετράει 39 χρόνια παρουσίας στον χώρο το ελληνικού τουρισμού. Ιδρύθηκε το έτος 1974 και είναι Επαγγελματική Ένωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι ως μέλη πλοιοκτήτες 5.000 και πλέον επαγγελματικών τουριστικών σκαφών. Ιστιοπλοϊκών, catamaran, μηχανοκίνητων άνευ πληρώματος μέχρι 24 μ., μηχανοκίνητων με πλήρωμα 6-15 άτομα και mini κρουαζιερόπλοιων χωρητικότητας 49 ατόμων.

Ο Αντώνης Στελλιάτος είναι πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΣΤ).

Η Ένωση παρακολουθεί όλες τις σχετικές με το αντικείμενο εξελίξεις στο υπουργείο Ναυτιλίας, το υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, το υπουργείο Οικονομικών, τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε άλλους φορείς της Πολιτείας, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, άλλες Ενώσεις και Επιμελητήρια καθώς και Διεθνείς Οργανισμούς και παρεμβαίνει όπου απαιτείται για τη χάραξη της σωστής πολιτικής.Το ελληνικό yachting συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία μέχρι το 2008 το 3,2% από το 18% που συνεισέφερε ο τουρισμός στο ΑΕΠ.

Έχουμε το καλύτερο προϊόν παγκοσμίως με 5.000 νησιά και βραχονησίδες και το κάθε νησί διαφορετικό από το άλλο. Όλα αποπνέουν αέρα Ελλάδας. Φεύγεις από το Αιγαίο και πας στο Ιόνιο και έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε άλλη χώρα. Μοναδικές κλιματολογικές συνθήκες, ιδιαίτερη κουλτούρα, ήθη και τα έθιμα. 

Σε όποιο πέλαγος και να πλεύσεις, αναπνέεις πολιτισμό και ιστορία. Μοναδικά παγκοσμίως! Και τελική επιβράβευση η εξαιρετική φιλοξενία που μόνο ο Έλληνας ξέρει να προσφέρει. 

Η Ελλάδα μας είναι η πιο ελκυστική χώρα για yachting και θαλάσσιο τουρισμό. Όλα τα υπό ξένη σημαία σκάφη και οι ναυλωτές τους επιθυμούν να επισκεφτούν τη χώρα μας για να απολαύσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία. 

Παρ’ όλα αυτά το καλοκαίρι του 2017 τα περισσότερα σκάφη με ξένη σημαία δεν εφάρμοσαν την ελληνική νομοθεσία, με αποτέλεσμα να σημειωθούν πολλές παραβάσεις εις βάρος των ελληνικών επαγγελματικών σκαφών και κατ’ επέκταση της ελληνικής οικονομίας. Το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό, με τη σειρά του, αξίζουν συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κατέβαλαν και καταβάλλουν για να προστατέψουν τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη.

Για να μην υπάρξουν παρερμηνείες, ως πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ αναφέρω ότι μέλημά μας είναι να κάνουμε την Ελλάδα ένα παγκόσμιο κέντρο yachting. Αυτό σημαίνει ότι οι νόμοι που αφορούν την επαγγελματική λειτουργία των ξένων σκαφών στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτοι, οι διαδικασίες να γίνονται με απλούστερο τρόπο και έτσι να εξυπηρετούνται και τα σκάφη αυτά, πάντα στηριζόμενοι στη νομιμότητα και δίνοντας ώθηση στην ελληνική οικονομία (ΦΠΑ ναυλοσυμφώνων, φόροι, ΝΑΤ και ό,τι άλλο πληρώνει το αντίστοιχο ελληνικό σκάφος). 

Η Ελλάδα μας είναι για όσους δεν το έχουν καταλάβει θείο δώρο για θαλάσσιο τουρισμό και yachting. Ας συνεργαστούμε όλοι μαζί, πλοιοκτήτες, πληρώματα ναυλομεσίτες, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ναυτικοί πράκτορες, μαρίνες, ναυπηγεία και τα συναρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας, Τουρισμού, Οικονομικών). Με έναν σκοπό. Να γίνει η Ελλάδα μας Κέντρο Παγκοσμίου Yachting. 
Όταν οι Έλληνες είμαστε ενωμένοι, μπορούμε να πετύχουμε τα πάντα.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Οδηγός Τουρισμού