«Στρατηγικός μας στόχος είναι ο ακαδημαϊκός χάρτης να περιλαμβάνει ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή και σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας» τονίζει σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στην «Καθημερινή», επισημαίνει ότι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των εν λόγω ιδρυμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς καν μέριμνα για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων. «Η πρόθεσή μας είναι να ενισχύσουμε εντός των νέων συγχωνευμένων ιδρυμάτων τον τεχνολογικό χαρακτήρα των τμημάτων που προέρχονται από τα πρώην ΤΕΙ. Με στοχευμένες παρεμβάσεις στήριξης, όπως η ενίσχυση τωνμ εργαστηρίων» σημειώνει.
Για τον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ, η κ. Κεραμέως αναφέρει ότι θα αλλάξει και στο πλαίσιο αυτό μελετάται η επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, στα οποία συμμετείχαν διαπρεπείς Έλληνες του εξωτερικού, αφού πρώτα προχωρήσει η αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας τους, καθώς και η επαναφορά του θεσμού του γενικού γραμματέα στα ΑΕΙ.
Αναφερόμενη στην κατάργηση του ασύλου, η υπουργός υπογραμμίζει ότι «τα πανεπιστήμιά μας έχουν μετατραπεί σε ορμητήρια βίας και ανομίας» και πως «χωρίς ασφάλεια, δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών και ακαδημαϊκή ελευθερία, ενώ υπονομεύεται και η εκπαιδευτική διαδικασία». Όπως συμπληρώνει, «η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει το κατάλληλο ακαδημαϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε συνθήκες αξιοπρέπειας και ελευθερίας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι σε θέση να επεμβαίνουν στον χώρο του πανεπιστημίου για κάθε αξιόποινη πράξη. Γι' αυτό και θα προωθηθεί άμεσα η κατάργηση του ασύλου».
Τέλος, για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, η υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας, ειδικά τα παιδιά της Γ' Λυκείου που έχουν κάνει ήδη τον σχεδιασμό τους. «Σκοπεύουμε να προβούμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις για να καταστήσουμε πιο λειτουργικό το ισχύον σύστημα, που χαρακτηρίζεται από πλήθος στρεβλώσεων, όπως η εξεταστέα ύλη» εξηγεί η Νίκη Κεραμέως.
Πηγή: ΑΜΠΕ