Το λανσάρισμα του Study, μιας εφαρμογής για έρευνα αγοράς, η οποία αποζημιώνει οικονομικά τους χρήστες για να συλλέγει δεδομένα τους, ανακοίνωσε το Facebook.
«Μάθαμε πως αυτό που περιμένουν οι άνθρωποι όταν κάνουν εγγραφή για να συμμετέχουν σε έρευνες αγοράς έχει αλλάξει, και φτιάξαμε αυτή την εφαρμογή για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις προσδοκίες» αναφέρεται σε blogpost του Σάγκι Μπεν Ζέντεφ, product manager στο Facebook, όπου υπογραμμίζεται πως «όλοι οι συμμετέχοντες αποζημιώνονται».
Στο blogpost αναφέρονται τα εξής: «Θα βάζουμε διαφημίσεις για να ενθαρρύνουμε ανθρώπους να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα έρευνας αγοράς. Όταν κάποιος κάνει κλικ σε μια διαφήμιση, θα έχουν την επιλογή εγγραφής και, αν εγκρίνονται, θα προσκαλούνται να κατεβάσουν την εφαρμογή. Εφόσον προσκαλούνται, θα βρίσκουν το Study from Facebook στο Google Play Store. Όταν εγγράφονται, θα βλέπουν μια περιγραφή σχετικά με το πώς λειτουργεί η εφαρμογή και τι πληροφορίες θα μοιράζονται με εμάς, ώστε να επιβεβαιώσουν πώς θα θέλουν να συμμετέχουν. Επίσης, ενημερώνουμε χρήστες στην ιστοσελίδα του Study from Facebook και την περιγραφή στο Play Store σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγουμε και το πώς χρησιμοποιούνται. Όλα αυτά είναι προσβάσιμα πριν οι συμμετέχοντες παρέχουν οποιεσδήποτε πληροφορίες από έρευνα αγοράς στην εφαρμογή. Οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί την εφαρμογή θα αποζημιώνεται επειδή συνέβαλε στην έρευνα. Μόνο άτομα 18 και άνω θα επιτρέπεται να συμμετέχουν στο λανσάρισμα, και όλοι θα μπορούν να βγουν ανά πάσα στιγμή».
Το Facebook δεσμεύεται να διατηρεί ασφαλείς τις πληροφορίες και να συλλέγει «το ελάχιστο δυνατόν» προκειμένου να δημιουργεί καλύτεραο προϊόντα. «Οι άνθρωποι συχνά έχουν πολλές εφαρμογές στο τηλέφωνό τους, οπότε περιοδικά θα υπενθυμίζουμε στους συμμετέχοντες πως συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να εξετάζουν τις πληροφορίες που μοιράζονται μαζί μας».
Όσον αφορά στα δεδομένα που συλλέγονται, θα περιλαμβάνουν στοιχεία όπως τις εφαρμογές που είναι εγκατεστημένες στο τηλέφωνο, τον χρόνο που περνά ο χρήστης χρησιμοποιώντας τες, τη χώρα , το είδος συσκευής, τον τύπο δικτύου κ.α. Όπως υπογραμμίζεται, δεν συλλέγονται στοιχεία όπως κωδικοί, user IDs και περιεχόμενο/ υλικό των χρηστών (βίντεο, φωτογραφίες, μηνύματα), και οι πληροφορίες δεν θα πωληθούν σε «τρίτους» ούτε θα χρησιμοποιηθούν για «στοχευμένες» διαφημίσεις.
Σε πρώτη φάση η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ και στην Ινδία. Όσον αφορά στο ύψος της αποζημίωσης, ο Guardian αναφέρει πως σε μια προηγούμενη περίπτωση υπηρεσίας συλλογής δεδομένων του Facebook, το Facebook Research, χρήστες ηλικίας 13-35 ετών πληρώνονταν μέχρι και 20 δολάρια τον μήνα για την παρακολούθηση των πλατφόρμων που χρησιμοποιούσαν. Εν τέλει, αφαιρέθηκε από το κατάστημα εφαρμογών και μετά εγκαταλείφθηκε από το Facebook.