Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. δραστηριοποιείται στη διαχείριση, αξιοποίηση και ανάπτυξη της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας (εκτάσεις και κτήρια) και του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Είναι επιχείρηση δημόσιας ωφέλειας με μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο.
Παρουσιάζει σημαντική κερδοφορία, χωρίς να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σημαντική παράμετρος για τις επιχειρηματικές αποφάσεις που λαμβάνει είναι, μεταξύ άλλων, και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις περιοχές αναπτυξιακών δράσεων / παρεμβάσεων που επιχειρεί.
Εκτός από τη διαχείριση των ακινήτων και του τροχαίου υλικού, οι δράσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. επικεντρώνονται και στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση των εκπομπών αερίων, με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών, καθώς και με έργα βέλτιστης διαχείρισης αποβλήτων και απορριμμάτων.
Αξιοποίηση ακινήτων
Το χαρτοφυλάκιο της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. περιέχει γεωτεμάχια έκτασης 100.000 στρεμμάτων και πλήθος κτηρίων άνω των 4.500 με συνολικό εμβαδόν 540.000 τ.μ. Είναι περίπου 900 ενεργές μισθώσεις με έσοδα να ξεπερνούν τα 8.000.000 ευρώ ανά έτος. Διαθέτει ακίνητα προς μίσθωση για διάφορες χρήσεις, όπως για κατοικία, εμπορική ή αποθηκευτική χρήση. Στα πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η εταιρεία προχωρά στην εκπόνηση μελετών για την επίλυση νομικών, πολεοδομικών, τεχνικών ή άλλων ζητημάτων με σκοπό την αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών ακινήτων.
Στόχος η ανάπτυξη
Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στοχεύει στην ανάπτυξη:
- Μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών με τη δημιουργία εμπορικών κέντρων, συγκροτημάτων γραφείων, ξενοδοχείων ή άλλων τουριστικών χρήσεων.
- Εμπορευματικών κέντρων συνδυασμένων μεταφορών.
- Αναπαλαίωσης-αποκατάστασης σημαντικών Σιδηροδρομικών Σταθμών που έχουν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική μορφή και αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά.
- Μη σιδηροδρομικών ακινήτων για οποιαδήποτε χρήση.
- Μικρότερων σιδηροδρομικών σταθμών.
- ’Εργων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια ή άλλες μορφές ΑΠΕ.
- Πωλήσεων ακινήτων που δεν εξυπηρετούν σιδηροδρομικές ανάγκες. Για την υλοποίηση των έργων, η εταιρεία στοχεύει στη συνεργασία με ιδιώτες επενδυτές μέσω σχημάτων σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (μακροχρόνιες μισθώσεις, παραχωρήσεις έργων, πωλήσεις μετοχών εταιρειών ειδικών σκοπού κ.λπ.).
Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών GIS
Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. διαθέτει ολοκληρωμένο Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών (GIS), στο οποίο αποτυπώνονται οι χωρικές και γεωγραφικές πληροφορίες των ακινήτων. Το σύστημα αυτό το έχει αναπτύξει η εταιρεία ώστε να καταγράψει και να αποτυπώσει το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, καθώς και τις βασικές πληροφορίες, όπως το εμβαδόν ακινήτων, την αξία αυτών, τα διάφορα πολεοδομικά στοιχεία όπως και φωτογραφίες.
Διαχείριση τροχαίου υλικού
Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. λειτουργεί από το 2015 ως διαχειριστής του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου. Ο στόλος που διαχειρίζεται αποτελείται από 3.752 μονάδες (Κινητήριες μονάδες καθώς και εμπορευματικά και επιβατικά οχήματα). Το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού αυτού τροχαίου υλικού μισθώνεται και χρησιμοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. H ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι σε επαφή και με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο τομέα αυτό για επιπλέον εμπορική αξιοποίησή του. Τα συνολικά ετήσια έσοδά της από τη δραστηριότητα αυτή ξεπερνούν τα 16.000.000 ευρώ. Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι η αξιοποίηση του τροχαίου υλικού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ούτως ώστε στο άμεσο μέλλον το ελληνικό σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό να είναι απόλυτα ανταγωνιστικό των αντίστοιχων ευρωπαϊκών. Στα πλαίσια αυτά η ΓΑΙΑΟΣΕ προγραμματίζει να επενδύσει την επόμενη 4ετία το ποσό των 40.000.000 από ίδιους πόρους για την αναβάθμισή του. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων της, για τη βέλτιστη διαχείριση και αξιοποίηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προβεί στις παρακάτω ενέργειες:
- Καταγραφή και αξιολόγηση του τροχαίου υλικού που διαχειρίζεται.
- Χαρακτηρισμό τροχαίου υλικού ως άχρηστο και ενεργοποίηση διαδικασιών για την εκποίησή του.
- Μίσθωση τροχαίου υλικού σε σιδηροδρομικές εταιρείες.
- Ανακατασκευή μονάδων τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθούν από τις εταιρείες αυτές.
- Ανάλυση και αξιολόγηση των αναγκών της διεθνούς σιδηροδρομικής αγοράς και διερεύνηση μεθόδων κάλυψής τους.
- Εύρεση χώρων φύλαξης και στάθμευσης τροχαίου υλικού με ταυτόχρονη διερεύνηση ενδεχόμενων δυνατοτήτων χρηματοδότησης υλοποίησης τέτοιων υποδομών μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα.
- Υποβολή πρότασης για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με εφαρμογές στο τροχαίο υλικό για χρηματοδότηση μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ.
Προσεχείς δράσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Διαβλέποντας τις μεταφορικές ανάγκες της διεθνούς αγοράς αλλά και τον ρόλο του σιδηροδρόμου στις τουριστικές δραστηριότητες της χώρας, προετοιμάζει:
Διαγωνιστική διαδικασία για την ανάταξη, ανακατασκευή και επισκευή 105 οχημάτων τροχαίου υλικού ύψους 13.000.000 ευρώ.
Τη μετασκευή 100 κλειστών φορταμαξών σε πλατφόρμες μεταφοράς - Containers, ώστε να καταστήσει τον στόλο της πλήρως ανταγωνιστικό.
Την επισκευή και εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης και του περιβάλλοντος χώρου με σκοπό την αξιοποίησή του από σιδηροδρομικές εταιρείες.
Σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, υποβολή χρηματοδοτούμενου προγράμματος παροχής προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και προβολής ενημερωτικού υλικού επί αμαξοστοιχιών της γραμμής Πύργου - Αρχαία Ολυμπία.
Την υλοποίηση των απαραίτητων μετατροπών στο επιβατικό τροχαίο υλικό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα μέσω συμμετοχής της στη διαμόρφωση Εθνικού Σχεδίου Εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1300/2014.
Επιπλέον, η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής υποδομής και της μετατροπής του μεγαλύτερου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου σε ηλεκτροκίνητο, πραγματοποιεί:
- Έρευνα της διεθνούς σιδηροδρομικής αγοράς για ενδεχόμενα αγορά καινούργιου τροχαίου με στόχο τον εκσυγχρονισμό του στόλου της με ορίζοντα 20ετίας.
- Έρευνα για τη μετατροπή κινητήριων μονάδων τροχαίου υλικού από πετρελαιοκίνητες σε ηλεκτροκίνητες.
- Συμπαραγωγές με διεθνείς και ελληνικές εταιρείες για τη μετασκευή και κατασκευή μηχανών, βαγονιών-φορταμαξών με σημαντική ελληνική προστιθέμενη αξία.
Περιγραφή ενεργειακής δραστηριότητας της ΓΑΙΑΟΣΕ στον χώρο της ενέργειας
Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. δραστηριοποιείται ενεργά και δυναμικά και στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ΑΠΕ.
- Έχει κατασκευάσει δύο φωτοβολταϊκά πάρκα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 1,1 MW με ίδια κεφάλαια. Το Φωτοβολταϊκό Πάρκο ισχύος 1 MW είναι από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά πάρκα σε στέγη κτηρίου στην Αττική και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα.
- Έχει υλοποιήσει έρευνα αιολικού δυναμικού σε όλη την Ελλάδα και έχει καταθέσει στην Κεντρική Μακεδονία έξη προτάσεις για αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 600 Kw
- Πραγματοποιεί έρευνα αξιοποίησης γεωθερμικού δυναμικού στον Νομό Έβρου.
- Προχωρά σε διαγωνισμό για την ανάδειξη επενδυτή για την κατασκευή και λειτουργία μονάδας διαχείρισης στερεών απορριμμάτων στην περιοχή της Βόρειας Φθιώτιδας.
- Έχει εκπονήσει Μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία και λειτουργία μιας Μονάδας επεξεργασίας Υγρών - Στερεών Αποβλήτων από τις κτηνοτροφικές δραστηριότητες, μέσω Αναερόβιου Ζυμώσεως για την παραγωγή Βιοαερίου - Ηλεκτρικής Ενέργειας και Οργανικού Λιπάσματος, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
- Έχει εκπονήσει Μελέτη Σκοπιμότητας - Βιωσιμότητας δημιουργίας «Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης» σε τρία σιδηροδρομικά ακίνητα που διαχειρίζεται στην περιοχή της ΑΤΤΙΚΗΣ.
- Έχει εκπονήσει Μελέτη για τη χωροθέτηση μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων στα σιδηροδρομικά ακίνητα που διαχειρίζεται.
- Προχωρά σε συνεργασίες με δήμους της Αττικής για τη δημιουργία Ενεργειακών Κοινοτήτων με σκοπό την παραγωγή ενέργειας για κοινωνικούς σκοπούς των πληγέντων - ευπαθών ομάδων της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ
2017 12.000.000 ευρώ
2018 24.000.000 ευρώ
2019 (προϋπολογισμός) 35.000.000 ευρώ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕΤΑ ΦΟΡΟΥ
>35% (2017 ΜΕΡΙΣΜΑ ΣΤΟΝ ΜΕΤΟΧΟ 2.500.000 ευρώ)
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Σ.Σ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σ.Σ. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΣΗ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Σ.Σ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Σ.Σ. ΠΥΡΓΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ
❖ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΑΤΤΙΚΗ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ - ΕΚΤΑΣΗ - ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε
❖ ΕΚΤΑΣΗ: 588 ΣΤΡΕΜ. - 235.000 τ.μ. - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
❖ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΙΚΟΝΙΟ)
❖ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ 250.000.000 ευρώ
❖ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
❖ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ - ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
❖ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
❖ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
❖ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ
❖ 5.000 ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Το Θριάσιο Πεδίο θα φιλοξενήσει σύντομα το μεγαλύτερο εμπορευματικό πάρκο πολλαπλών συνδυασμένων μεταφορών και το πιο ανεπτυγμένο κέντρο συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επί του παρόντος, ολόκληρη η εφοδιαστική περιοχή στο Θριάσιο Πεδίο διαθέτει συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης σε εσωτερικό χώρο που υπερβαίνει τα 800 στρέμματα.
Εκτός από αυτές τις ιδιόκτητες εφοδιαστικές αποθήκες, μια έκταση 588 στρεμμάτων, η οποία σήμερα ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, πρόκειται να κατασκευαστεί και να διαχειρίζεται για τα επόμενα 50 χρόνια από την κοινοπραξία των εταιρειών «ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.» και «GOLDAIR», ως αποτέλεσμα της πρόσφατης σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, 235.000 τ.μ. θα κατασκευασθούν στην προαναφερθείσα περιοχή μέσα στην επόμενη δεκαετία καθιστώντας ολόκληρη την περιοχή ένα από τα πιο σημαντικά και πιο σύγχρονα πάρκα συνδυασμένων και εμπορευματικών μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επιπλέον, η λειτουργία αυτών των εμπορευματικών εγκαταστάσεων υποστηρίζεται από κοντινό τερματικό σταθμό 145 εκταρίων, ο οποίος ανήκει στον εθνικό διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής (ΟΣΕ). Αναμένεται ότι θα ανακοινωθεί στο άμεσο μέλλον η σχετική πρόσκληση για σύμβαση παραχώρησης όσον αφορά τη διαχείριση και λειτουργία του ήδη υπάρχοντος τερματικού σταθμού, του σιδηροδρομικού σταθμού και των σταθμών διασύνδεσης λιμένων.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ)
ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ ΣΤΑ ΔΙΑΒΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
❖ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΔΙΑΒΑΤΑ
❖ ΕΚΤΑΣΗ: 600 ΣΤΡΕΜ.
❖ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ: 200.000.000 ευρώ
❖ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΗ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
❖ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ- Α’ ΦΑΣΗ
❖ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Α’ ΦΑΣΗΣ (ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ)
❖ Β’ ΦΑΣΗ - ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ (ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ)
❖ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΜΕΣΩ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ 2019
Μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου στην Αθήνα, ένα παρόμοιο εμπορευματικό κέντρο σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στη Θεσσαλονίκη σε οικόπεδο που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Το εμπορευματικό κέντρο θα κατασκευαστεί σε έκταση 672.000 τ.μ., στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που βρίσκεται κοντά τόσο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και στη βιομηχανική και εμπορευματική περιοχή της Σίνδου.
O στρατηγικός σχεδιασμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει τη συνεργασία με τον ΟΛΘ.
Έχει παραχωρηθεί στον ΤΑΠ (TRANS ADRIATIC PIPELINE) έκταση περίπου 100 στρεμμάτων ως χώρος κεντρικής αποθήκευσης και διανομής σωλήνων.
Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιωτικοποίηση του Λιμένος Θεσσαλονίκης το 2017 καθώς και τη δυναμική του, η υλοποίηση του Εμπορευματικού Κέντρου Γκόνου αποκτά μεγαλύτερη σημασία.
Επί του παρόντος, το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου που διακινούνται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι εμπορεύματα χύδην, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο που προορίζεται για τις βαλκανικές χώρες. Μια μεγάλη περιοχή όπως το οικόπεδο Γκόνου, που έχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, προσθέτει επιπλέον χωρητικότητα στον τερματικό λιμένα για προσωρινή αποθήκευση ή / και επεξεργασία αυτών των εμπορευμάτων.
Υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από αρκετούς εγχώριους και διεθνείς επενδυτές, δεδομένης της θέσης της Θεσσαλονίκης στη Βαλκανική Χερσόνησο και της γειτνίασης του στρατοπέδου Γκόνου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το εμπορευματικό κέντρο του Γκόνου σχεδιάζεται να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας, αλλά της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά με το Θριάσιο και την Αλεξανδρούπολη. Για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης εκτίμησε ότι ο ανάδοχος θα ανακηρυχτεί το πρώτο εξάμηνο του 2019, ενώ ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης θα προκηρυχθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
❖ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΛΙΜΑΝΙ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΞ ΑΥΤΟΥ ΕΩΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ
❖ ΕΚΤΑΣΗ: ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 500 ΣΤΡΕΜ.
❖ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 150.000.000 ευρώ
❖ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΙΘΑΝΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2019
❖ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
❖ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ - 2ο ΕΞΑΜΗΝΟ 2019
Η θέση της Αλεξανδρούπολης στο κέντρο κάθετου και οριζόντιου οδικού άξονα (Εγνατία Οδός) και σιδηροδρομικού δικτύου με πρόσβαση στις παρευξείνιες χώρες, η ύπαρξη του μεγαλύτερου λιμένα της Περιφέρειας ΑΜΘ, η διέλευση αγωγών φυσικού αερίου, καθώς και η προοπτική δημιουργίας πλωτού σταθμού υγροποιημένου αερίου στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης καθιστούν την περιοχή ενεργειακό κόμβο και συνιστούν ιδανικό πεδίο ανάπτυξης και ανάδειξης της πόλης ως σημαντικού επιχειρηματικού και παραγωγικού κέντρου της Περιφέρειας ΑΜΘ αλλά και κύριου ευρωπαϊκού διαμετακομιστικού κόμβου.
Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ - ΛΙΜΑΝΙΑ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ - ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
- ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΟΥ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
- ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ (ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ) ΜΕ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ
- Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ, ΤΗΣ ΒΑΡΝΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΣΤΑΝΤΖΑ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΥΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ.
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ.
- ΑΞΟΝΑΣ ΒΑΡΝΑ - ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ - ΣΒΙΛΕΝΓΚΡΑΝΤ - ΟΡΜΕΝΙΟ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΩΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ.
- Ο ΑΞΟΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.