«Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας δεν συνιστά καθ’ οιονδήποτε τρόπο μεταρρύθμιση, αλλά συρραφή επί μέρους ρυθμίσεων» υποστήριξε η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως. Μίλησε για «ρυθμίσεις χωρίς καμία μεταρρυθμιστική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που έχει ανάγκη σήμερα η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ρυθμίσεις που δεν λύνουν προβλήματα, αντιθέτως αναπαράγουν παθογένειες του παρελθόντος. Ρυθμίσεις που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο».
Κατά τη Νέα Δημοκρατία, «στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε ενώπιον ενός σχεδίου που βρίθει προβληματικών σημείων», τα οποία ενδεικτικά είναι:
- Η κατάργηση συλλήβδην των ΤΕΙ της χώρας και η άναρχη και άτακτη διανομή τους στα ΑΕΙ.
- Οι ρυθμίσεις για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που απορρυθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και εγείρουν ζητήματα ισονομίας.
- Η κατάργηση των Λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
- Οι ρυθμίσεις για τα πρότυπα και τα πειραματικά Σχολεία, με τις οποίες συνεχίζεται το σχέδιο υποβάθμισής τους που υλοποιεί η κυβέρνηση.
Η αξιωματική αντιπολίτευση θεωρεί πως «μία κυβέρνηση κι ένας υπουργός που βρίσκονται και οι δύο σε αποδρομή, αφήνουν πίσω τους ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολύ χειρότερο από αυτό που παρέλαβαν».
Η Νέα Δημοκρατία δηλώνει πως θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και δεσμεύεται ότι «ως αυριανή κυβέρνηση θα υλοποιήσει ουσιαστικές αλλαγές στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος».
Απάντηση από το υπουργείο
Σε απαντητική ανακοίνωσή του προς την τομεάρχη της Ν.Δ., το υπουργείο Παιδείας θεωρεί πως η κ. Κεραμέως ««δυστυχώς για μια ακόμα φορά κινείται στη σφαίρα του φαντασιακού, προφανώς γιατί δεν θέλει να δει κατάματα τη πραγματικότητα». Παράλληλα, κατηγορεί την αξιωματική αντιπολίτευση για την «ολέθρια νεοφιλελεύθερη συνταγή της»
Ο Κώστας Γαβρόγλου
Του νομοσχεδίου υπεραμύνθηκε και προσωπικά ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, λέγοντας (στο ραδιόφωνο «24/7») πως «ολοκληρώνουμε τη μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια για τη νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων μας και τον νέο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Τελειώνει ένας δυϊσμός στην ανώτατη εκπαίδευση και αλλάζει η φιλοσοφία του λυκείου».
Ποτάμι: Παλιές συνταγές
Ενστάσεις, πάντως, για τις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας διατύπωσε και το Ποτάμι, μέσω του αντιπροέδρου του, Γιώργου Μαυρωτά, που έκανε λόγο για «παλιές συνταγές γαρνιρισμένες με ιδεοληψίες και ευσεβείς πόθους, μαγειρεμένες σε προεκλογική θερμοκρασία».
Στο μεταξύ, το αίτημά του για διατήρηση του μαθήματος «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης», ως μάθημα επιλογής στην τρίτη τάξη του γενικού λυκείου και πανελλαδικώς εξεταζόμενο διατύπωσε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου.