«Why Am I Seeing This?» είναι το όνομα μιας νέας λειτουργίας που παρουσίασε το Facebook, σκοπός της οποίας είναι να δώσει στους χρήστες του τη δυνατότητα να κατανοούν και να ελέγχουν το τι ακριβώς τους προβάλλεται από τα posts φίλων, ομάδων και groups στο κοινωνικό δίκτυο.
Όπως υπογραμμίζει το κοινωνικό δίκτυο, πρόκειται για την πρώτη φορά που ενσωματώνονται πληροφορίες σχετικά με το πώς λειτουργεί το ranking απευθείας στην εφαρμογή. Ο χρήστης έχει πλέον τη δυνατότητα να επιλέγει posts και διαφημίσεις (δυνατότητα που προϋπήρχε, με το εργαλείο «Why am I seeing this ad?», το οποίο έχει επίσης βελτιωθεί) που εμφανίζονται στο Newsfeed του και να μαθαίνει γιατί ακριβώς του εμφανίζονται. Από εκεί και πέρα, μπορεί να κάνει ρυθμίσεις ο ίδιος, εξατομικεύοντας περαιτέρω το υλικό που του προβάλλεται.
Το εν λόγω εργαλείο εμφανίζεται στο μενού που ανοίγει προς τα κάτω στη δεξιά γωνία ενός post και εξηγεί το πώς οι προηγούμενες ενέργειες του χρήστη επηρεάζουν την κατάταξη των posts που εμφανίζονται στο Newsfeed. Ειδικότερα, ο χρήστης μπορεί να δει ακριβώς γιατί του εμφανίζεται η ανάρτηση (πχ αν είναι από κάποιον φίλο, σελίδα ή γκρουπ που ακολουθεί), και ποιες είναι οι πληροφορίες και τα δεδομένα που επηρεάζουν περισσότερο την όλη διαδικασία (πχ η συχνότητα αλληλεπιδράσεων με αναρτήσεις, βίντεο, φωτογραφίες ή links και το πόσο δημοφιλή είναι τα posts αυτά).
Επίσης, παρέχεται μια σειρά shortcuts σε εργαλεία όπως τα See First, Unfollow, News Feed Preferences και Privacy Shortcuts, διευκολύνοντας τη διαδικασία εξατομίκευσης/ προσαρμογής του Newsfeed στις προσωπικές προτιμήσεις του χρήστη.
Παράλληλα, υπήρξαν βελτιώσεις και στο «Why am I seeing this ad?», που είχε πρωτοεμφανιστεί πριν από τέσσερα χρόνια, προκειμένου οι χρήστες να βλέπουν επιπλέον στοιχεία για τις διαφημίσεις που προβάλλονται, όταν οι πληροφορίες που έχουν οι διαφημιστές στη διάθεσή τους τους οδηγούν στο προφίλ του χρήστη.
Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, μπορούν να αυξάνουν τις δυνατότητες προσέγγισης των δυνάμει πελατών τους κάνοντας upload πληροφορίες που διαθέτουν. Από πλευράς του, το Facebook τις χρησιμοποιεί για να εντοπίσει το κοινό που ενδείκνυται για προβολή των διαφημίσεων, χωρίς να αποκαλύπτονται- όπως τονίζει το Facebook- επιπλέον στοιχεία χρηστών στις επιχειρήσεις. Το κοινωνικό δίκτυο επίσης συμπληρώνει ότι το εν λόγω εργαλείο παρέχει πλέον και στοιχεία όπως το πότε ο διαφημιστής ανέβασε τις πληροφορίες ή εάν υπήρξε συνεργασία με άλλους φορείς για τη συγκεκριμένη διαφήμιση.
Όπως υπογραμμίζεται, τα updates αυτά εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών για δοθεί στους χρήστες μεγαλύτερος έλεγχος πάνω στο υλικό που βλέπουν στο Facebook- και οι λειτουργίες αυτές θα συνεχίσουν να εξελίσσονται με το πέρασμα του χρόνου, με βάση το feedback που λαμβάνεται από τους χρήστες.