Μια νέα online πλατφόρμα gaming παρουσίασε η Google, σε μια κίνηση η οποία φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο των παιχνιδιών: Το Stadia θα κάνει streaming σε υψηλή ποιότητα (αντίστοιχη ή και καλύτερη κονσόλας) παιχνίδια τα οποία «παραδοσιακά» γίνονταν διαθέσιμα στους παίκτες μέσω download ή αγοράς σε δισκάκια.
REUTERS/STEPHEN LAM
Όπως αναφέρει το BBC, ο Φιλ Χάρισον, αντιπρόεδρος της Google, δήλωσε πως, κατά το λανσάρισμά του, το Stadia θα λειτουργεί σε desktop και laptop υπολογιστές, τηλεοράσεις και τηλέφωνα. Επίσης, η εταιρεία παρουσίασε και ένα χειριστήριο, το οποίο μοιάζει με κλασικό gamepad κονσόλας- ωστόσο έχει και ένα κουμπί για να μπορεί ο χρήστης να τραβά εικόνες και να κάνει share/ μεταδίδει το παιχνίδι του απευθείας στο YouTube. Ακόμη, ανακοινώθηκε πως ένας από τους πρώτους τίτλους που θα είναι διαθέσιμοι θα είναι το Doom Eternal.
Παρόλα αυτά, δεν ανακοινώθηκαν τιμές στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο Σαν Φρανσίσκο- αν και η εταιρεία αποκάλυψε ότι το Stadia θα λανσαριστεί εντός του 2019 σε ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Καναδά και Ευρώπη.
Η Google είχε πειραματιστεί με streaming παιχνιδιών το 2018 με το Project Stream, όταν είχε καταστήσει το Assassin's Creed: Odyssey διαθέσιμο σε παίκτες μέσω του browser της, Chrome στο πλαίσιο δοκιμής. Στην πράξη, τα παιχνίδια «τρέχουν» στο hardware της Google και οι παίκτες συνδέονται σε αυτά μέσω Web. «Μάθαμε πως μπορούμε να φέρουμε έναν κορυφαίο τίτλο σε κάθε συσκευή με Chrome και σύνδεση στο Ίντερνετ» είπε σχετικά ο επικεφαλής του κολοσσού, Σούνταρ Πιτσάι.
Πάντως, το BBC σημειώνει πως πολλές υπηρεσίες streaming μέχρι τώρα είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα εξαιτίας των δυσκολιών ως προς τη διάθεση high-end παιχνιδιών μέσω σύνδεσης στο Ίντερνετ: Gamers εξέφραζαν παράπονα για lag (την καθυστέρηση που σημειώνεται μεταξύ της εντολής που στέλνει ο παίκτης και της εκτέλεσής της από το παιχνίδι).
REUTERS/STEPHEN LAM
Για να το αποφύγει αυτό, η Google, όπως ανέφερε, συνδέει το χειριστήριο του Stadia απευθείας στο Ίντερνετ, κάνοντάς το να επικοινωνεί με τους servers της ανεξάρτητα από το υπόλοιπο hardware. Η εταιρεία επίσης υποσχέθηκε πως η υπηρεσία θα διαθέτει παιχνίδια σε ανάλυση 4Κ, στα 60 frames per second (fps) και μέχρι 8Κ και 120 fps στο μέλλον.
Στρατηγικά, η Google φαίνεται να επιχειρεί να αξιοποιήσει την επιτυχία του YouTube, που είναι ήδη εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των gamers, οι οποίοι προβάλλουν μέσω αυτού βίντεο με τις επιδόσεις τους, προκειμένου να αναδείξει τη δική της gaming πλατφόρμα. «Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν gaming περιεχόμενο στο YouTube κάθε μέρα. Το όραμά μας είναι να φέρουμε αυτούς τους κόσμους κοντά» είπε σχετικά ο Χάρισον.