Το iPhone είναι η συσκευή που άλλαξε έναν ολόκληρο κλάδο ηλεκτρονικών ειδών, ωθώντας την αγορά από τα κινητά τηλέφωνα στα smartphones, ενώ ήταν και το προϊόν που καθιέρωσε την
Apple σε τεχνολογικό κολοσσό.
Ωστόσο, τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα έδειξαν ότι μάλλον το iPhone δεν είναι πλέον το πιο ισχυρό όπλο στην φαρέτρα της Apple. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, η αμερικανική εταιρεία ήδη προετοιμάζεται για την μετά iPhone εποχή. Το δημοσίευμα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ήδη η Apple προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από τα smartphones.
Απώτερος στόχος της εταιρείας είναι ο ευρύτερος τομέας υπηρεσιών να μπορέσει να φέρει έσοδα ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το τελευταίο τρίμηνο τα έσοδα του συγκεκριμένου τομέα, που περιλαμβάνει τις υπηρεσίες Apple Pay, AppleCare, App Store, iTunes, Apple Music, είχε έσοδα ύψους 10,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μάλιστα, σύμφωνα με εκτίμηση της Morgan Stanley, ο τομέας υπηρεσιών θα προσφέρει το 60% των συνολικών εσόδων της Apple εντός της επόμενης πενταετίας. Χαρακτηριστικό της μετάλλαξης είναι ότι την προηγούμενη πενταετία ο τομέας των smartphones αποτελούσε το 85% των συνολικών εσόδων της αμερικανικής εταιρείας.
Στη συγκεκριμένη στόχευση για περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα υπηρεσιών εντάσσεται και το μελλοντικό λανσάρισμα από την Apple μίας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας ειδήσεων. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα διαρροές η συγκεκριμένη υπηρεσία (Apple News) θα κοστίζει περί τα 10 δολάρια ανά μήνα. Αυτή τη στιγμή η Apple έχει ένα σύνολο 360 εκατομμυρίων ενεργών συνδρομών (σε διάφορες επιμέρους πλατφόρμες) και στόχος είναι να φτάσουν τα 500 εκατομμύρια έως το 2020.
Παράλληλα, η Apple κατά τη διάρκεια του 2018 αύξησε κατά 23% τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων, με το ποσό να φτάνει στα 14,24 δισεκατομμύρια δολάρια. Διάφορα δημοσιεύματα θεωρούν ότι το επόμενο σημαντικό προϊόν της Apple σε επίπεδο hardware θα είναι ένα σετ γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR), κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το
Google Glass. Ένα προϊόν αυτής της κατηγορίας θα μπορούσε να κάνει την εμφάνισή του περί τα έτη 2020-2021, ενώ αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι η AR μάσκα της Apple θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία και από το iPhone.